تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 5063

۶باب مدرسه موقوفه صارمیه در اصفهان به بهره برداری رسید

۶باب مدرسه موقوفه صارمیه در اصفهان به بهره برداری رسید

۶باب مدرسه موقوفه صارمیه در اصفهان به بهره برداری رسید به گزارش  دنیای  اسرار، در این آیین که در یکی از مدارس این موقوفه واقع در خیابان شهید طاهرزاده در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد، محمد قندهاری در ابتدای این مراسم اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش ناحیه ۵ استان اصفهان یکی از

Print Friendly, PDF & Email

۶باب مدرسه موقوفه صارمیه در اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش  دنیای  اسرار، در این آیین که در یکی از مدارس این موقوفه واقع در خیابان شهید طاهرزاده در ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد،

محمد قندهاری در ابتدای این مراسم اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش ناحیه ۵ استان اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و پرتراکم‌ترین مناطق آموزش‌ و پرورش استان با غریب ۸۵ هزار دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: سال گذشته این منطقه با مشکلاتی متعددی از جمله کمبود نیرو و فضای آموزشی رو به‌ رو بود که با تدبیر مسؤوولان، استانداری و خیران مشکلات به‌ نوعی حل شد.

مدیر ناحیه ۵ آموزش‌ و پرورش اصفهان در ادامه افزود: این منطقه بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی تخریبی را داراست که نیازمند بازسازی هستند به‌ طوری‌ که در آستانه سال تحصیلی گذشته ۳ واحد آموزشی به دلایل متعدد از جمله مشکلات فنی تخریب شد.

وی نبود فضا برای محصلان استثنایی را یکی دیگر از مشکلات این ناحیه دانست و ابراز کرد: همان‌طور که گفته شد عمده مشکل ناحیه ۵ نبود فضای آموزشی برای محصلان به‌ خصوص دانش آموزان استثنایی است به‌ طوری‌ که در سال گذشته مجبور شدیم برای جبران این کمبود، یک طبقه از دارالقرآن و یک طبقه در منطقه رهنان را اجاره کنیم در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

استاندار اصفهان گفت: زیربنای توسعه هر کشوری، نیروی انسانی است و به این لحاظ آموزش، تربیت و آماده سازی نسل جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محسن مهرعلیزاده افزود: دانش آموزان سرمایه های مهم و ارزشمندی برای ساختن آینده کشور هستند و باید برای آماده سازی و پرورش آنها به بهترین شیوه بویژه در بعد فضاهای آموزشی تلاش شود.
وی با اشاره به تکمیل نبودن ۶ باب مدرسه از موقوفات صارمیه پس از گذشت سال ها اظهار داشت: استانداری به عنوان متولی این موقوفات از یکسال پیش رویکرد خود را برمبنای تکمیل طرح های ناتمام این موقوفه بنا نهاد.
استاندار اصفهان افزود: بر این اساس در همین مدت کوتاه کمتر از یکسال این مدارس تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین به آغاز عملیات ساخت اولین مدرسه استثنایی چند منظوره در ناحیه ۲ آموزش و پرورش اصفهان اشاره کرد و گفت: برای این منظور حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
مهرعلیزاده همچنین وعده داد تا سه ماه آینده عملیات احداث یک واحد آموزشی در ناحیه پنج اصفهان با توجه به تراکم جمعیت در این منطقه و کمبود فضای آموزشی مناسب آغاز شود.
مدیر اجرایی موقوفه صارمیه نیز در این آیین گفت: امروز همزمان ۶ واحد آموزشی با ۷۶ کلاس درس در اصفهان به بهره برداری رسید.
قربانعلی قائمی افزود: سه مدرسه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد تا پایان آذر ماه مورد بهربرداری قرار می گیرد.
مشاور عالی استاندار اصفهان ادامه داد: برای ساخت این مدارس دست کم ۱۵۰ میلیارد ریال توسط موقوفه صارمیه ، استانداری اصفهان ، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این مدارس تا پیش از سال ۹۶ بیش از ۱۵ سال بصورت نیمه تمام رها شده بود و بسیاری از ساکنان همجوار این بناهای نیمه کاره از این شرایط گله مند بودند که با همت استانداری اصفهان از نیمه دوم سال گذشته عملیات تکمیل آنها آغاز شد.
قائمی یادآور شد: اولین دبیرستان موقوفه صارمیه در سال ۱۳۰۰ در اصفهان احداث شد و از آن زمان تاکنون به همت متولیان این موقوفه ۱۷ باب آموزشگاه به نام صارمیه در این شهر بنا شده است.
وی با بیان اینکه در زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، همواره استانداران اصفهان تولیت این موقوفه را بر عهده داشته اند گفت: تعدادی از واحدهای در تملک این موقوفه به صورت سرقفلی و با اجاره محدود در میدان امام (ره) اصفهان متعلق به این موقوفه است که عایدات حاصل از آن برای کمک به تعلیم و تربیت و توسعه آموزش و پرورش هزینه می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.