تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر : 4972

۷۱۸ امامزاده در استان اصفهان وجود دارد

۷۱۸ امامزاده در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: ۷۱۸ امامزاده در استان اصفهان وجود دارد به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون هزار و ۲۷۲ پرونده قضایی در خصوص موقوفات استان اصفهان تشکیل شده است گفت: از این تعداد پرونده بیشترین

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:


۷۱۸ امامزاده در استان اصفهان وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری دنیای اسرار ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا کنون هزار و ۲۷۲ پرونده قضایی در خصوص موقوفات استان اصفهان تشکیل شده است گفت: از این تعداد پرونده بیشترین تعداد مربوط به اداره کل منابع طبیعی است. وی افزود: ۸۳۸ پرونده قضایی مختومه داریم که با حکم قضایی ۳ هزار و ۴۵۶ رقبه به اداره اوقاف برگشت خورده است.
حجت السلام صادقی تعداد موقوفات استان اصفهان را ۱۵ هزار و ۲۰۰ موقوفه برشمرد و گفت: از این تعداد حدود ۵ هزار و ۳۱۶ موقوفه مسجد هشت هزار موقوفه منفعتی مثل زمین کشاورزی ۹۷۰ حسینیه و ۶۱۰ موقوفه آموزش و پرورش است.
صادقی با بیان اینکه ۲۰ درصد موقوفات استان تجاری است افزود: تمامی دستگاه های استان اصفهان به نوعی مستاجر اداره اوقاف هستند و اجاره بهای خود را به اداره اوقاف پرداخت می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۷۱۸ امامزاده در استان اصفهان وجود دارد گفت: بیشترین امامزادگان در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز هستند.
وی افزود: درحال حاضر ۲ هزار و ششصد خادم در امامزاده ها و ۱۹۰۰ خادم نیز در مساجد خدمت میکنند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۹ هزار نفر در استان اصفهان در طرح ملی قرآن و ۳۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند و در سال آینده نیز مسابقات ملی قرآن در ۱۵ رشته در استان اصفهان برگزار میشود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.