تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
کد خبر : 9824

۹۳ درصد از شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد

۹۳ درصد از شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان: ۹۳ درصد از شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت:با استفاده از ظرفیت چهار هزار نفر نیروی انسانی امروز بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل پل دختر، ۹۳ درصد از این شهر از گل و لای پاکسازی شده

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان:

۹۳ درصد از شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت:با استفاده از ظرفیت چهار هزار نفر نیروی انسانی امروز بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل پل دختر، ۹۳ درصد از این شهر از گل و لای پاکسازی شده است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر: غلامحسین خانی پیش از ظهر دوشنبه در همایش مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران مسکن ساز استان اصفهان اظهار داشت: در اثر سیل اخیر ۱۷۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور آسیب دیده است، البته میزان خسارت‌ها در استان خوزستان به شکل دقیق مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ شهرستان اصفهان نیز از سیل آسیب دیدند، ابراز داشت: در مجموع شش هزار و ۹۵۰ واحد در استان اصفهان در جریان سیل آسیب دید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه پس از وقوع سیل در روز دوازدهم فروردین، تیم ما از ساعت ۶ صبح روز سیزدهم با تمام امکانات در پل دختر مستقر شد، ابراز داشت: در این زمان یک سوم شهر شامل ۳۰ هکتار در محاصره گل و لای قرار گرفت و سه هزار واحد مسکونی در گل غرق شد.

ارسال ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به پل دختر

وی با با ابراز تالم از مشاهده‌های خود در جریان سیل پل دختر، ابراز داشت: ما ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای کمک با خود برده بودیم و در طول سه روز اول از وقوع این فاجعه سیل که تا حضور دیگر نیروهای کمکی فقط بنیاد مسکن و ارتش در منطقه حضور داشت، صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای از درد و رنج مردم و تلاش آنها برای بیرون آوردن اثاثیه از میان گل و لای دیدیم.

۹۳ درصد از شهر پل دختر از گل و لای پاکسازی شد

خانی با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل در کشور به واقع همه نهادها و مردم کشور با تمام توان به کمک سیل‌زدگان آمدند، گفت: با استفاده از ظرفیت چهار هزار نفر نیروی انسانی و با بیل و چنگ وسایل مردم را از گل و لای بیرون کشیدیم به نوعی که امروز بعد از ۲۰ روز ۹۳ درصد از شهر پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه از اقصی نقاط کشور همه به یاری سیل زدگان شتافتند، اظهار داشت: تمامی سه هزار خانوار در منطقه سیل زده با همراهی مردم پل دختر در خانه‌های شهر خود ساکن شدند و نیازی به استفاده از چادر پیدا نکردیم.

۲۶۰۰ واحد مسکونی و ۵۰۰ واحد تجاری در پل دختر آسیب دیده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ احد مسکونی و ۵۰۰ واحد تجاری در پل دختر آسیب دیده است، گفت: ۴۰۰ واحد از این تعداد نیاز به احداث مجدد دارد و بقیه تعمیری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ روستا در پل دختر در کنار رودخانه کشکان که در جریان سیل اخیر طغیان کرده است قرار دارد، بیان داشت: ما در حال تملک زمین د روستاهای آسیب دیده برای تفکیک و ساخت واحدهای مسکونی هستیم.

واریزی‌های حساب ۱۰۰ از اصفهان بار دیگر به استان بر می‌گردد

خانی با تاکید بر اینکه کار ما از زمان بازسازی به عنوان متولی ساخت مسکن تازه آغاز می‌شود، بیان داشت: قرار بر این است که کمک‌های مردمی از هر بانکی که به حساب شماره ۱۰۰ واریز شود هزینه آن در نهایت به استان اصفهان برگردد تا به ساخت مسکن کمک شود.

وی با اشاره به وام‌های تخصیصی برای بازسازی منازل سیل زده گفت: برای روستاها وام ۴۰ میلیون تومانی ۴ درصدی برای ساخت ،۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، ۱۰ میلیون تومانی اسباب خانه و ۵ میلیون تومانی معیشت تعلق می‌گیرد.

دریافت پروانه، آواربرداری، تخریب و پیکربندی واحدهای مسکونی در شهرهای سیل زده رایگان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین برای ساخت مسکن در شهرهای سیل زده وام ۵۰ میلیون تومانی ۴ درصدی برای ساخت، ۲۰ میلیون تومان برای لوازم منزل (۱۵ میلیون تومان به شکل وام و ۵ میلیون تومان بلاعوض)، ۵ میلیون تومان وام بلاعوض برای معیشت و هفت میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت تعلق می‌گیرد و دریافت پروانه، آواربرداری، تخریب و پیکربندی واحدهای مسکونی رایگان است.

وی با بیان اینکه از واحدهای مسکونی در سر پل ذهاب برای حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از هفت هزار واحد هنوز تأسیسات انجام نشده است، ابراز داشت: کار تأسیسات را مردم انجام می‌دهند و نیز بر روند امور نظارت داشته و در صورت لزوم کمک خواهیم کرد.

خریداری ۷۵ هزار تن تسهیلات و مصالح برای سر پل ذهاب با قیمت پایه بورس

خانی تصریح کرد: با چانه زنی از طریق رئیس جمهور، مهرعلیزاده استاندار سابق اصفهان و غیره بیش از ۷۵ هزار تن تسهیلات و مصالح برای سرپل ذهاب با قیمت پایه بورس خریداری کردیم اما هنوز کار این خانه‌ها به پایان نرسیده است و با قیمت سرسام آور مصالح کار اتمام خانه‌ها نیازمند کمک خیران است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.