تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
کد خبر : 26445

۹۴ اثر در مرحله داوری سومین دوره جایزه ملی جمالزاده

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان: این افتخار در اصفهان وجود دارد که شهروندان، پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان ما به خودباوری انجام کارهایی در سطح ملی و واجد ارزش رسیده‌اند و سومین دوره این رویداد در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار :پیش از ظهر امروز دوشنبه هفتم تیرماه نشست خبری سومین دوره جایزه ملی جمالزاده در کتابخانه مرکزی اصفهان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه زبان فارسی شکر است گفت: مفتخریم که این شکر را در اصفهان هزینه کرده و جایزه ملی جمالزاده را در اصفهان به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اجرا کردیم.
وی ادامه داد: به کمک شوراهای علمی، داوران و همه نویسندگانی که آثار خود را ارسال کردند، این رویداد ملی پر رونق شد.
مهدی تمیزی با اشاره به رخداد اتفاقات ملی در پایتخت تصریح کرد: معمولا شهرستان‌ها یا هراس دارند و یا در قامت خود نمیبینند که رویدادهای ملی را برگزار کنند.
وی افزود: این افتخار در اصفهان وجود دارد که شهروندان، پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان ما به خودباوری انجام کارهایی در سطح ملی و واجد ارزش رسیده‌اند و سومین دوره این رویداد در اصفهان برگزار می‌شود.
در ادامه، مدیر اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جایزه جمالزاده به یک سوم خودش رسیده و فراز و نشیب‌های خودش را طی کرده است اظهار کرد: جمالزاده از سابقیون جریان داستان نویسی معاصر ایران و اصفهانی است که در ادوار گذشته آثار ارزشمندی را خلق کرده است.
وی افزود: اصالت اصفهانی جمالزاده و پروسه داستان نویسی در اصفهان باعث شده است که این رویداد یکی از جشنواره‌های خوب در زمینه داستان نویسی در اصفهان یکی از جشنواره‌های خوب در زمینه داستان نویسی در سطح کشور را در اصفهان رقم زده است.
علی عطریان گفت: در ادوار مختلف فارسی زبانان ایرانی خارج کشور آثاری را برای حضور در این رویداد فرستاده‌اند.
وی ادامه داد: امیداور هستیم این ادبیاتی که در جریان داستان نویسی برای اصفهان خلق می‌شود، به عنوان یک اثر ماندگار در ادوار مختلف و در تاریخ ماندگار شود چرا که معتقدیم داستان یکی از آثار ماندگار و ملی است که می‌تواند فارغ از زمان و مکان، حاصل دوران زندگی ما را به آیندگان منتقل کند و یکی از اهداف جایزه ملی جمالزاده، خلق اثر ادبی برای شهر اصفهان که در لایه‌های مختلف بسیار غنی و قوی است.
دبیر ادبی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده با بیان اینکه جلسه اول شورای سیاستگذاری دوره سوم در اسفند‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شد گفت: فراخوان جشنواره در اسفند‌ماه سال گذشته منتشر شد که مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه بود.
وی افزود: در فرایند دریافت آثار در مجموع ۱۴۶۸ اثر ارسال شده که از این تعداد ۱۲۸۸ اثر با فراخوان همراهی داشتند و به تفکیک در بخش‌های داستان آزاد ۸۵۲، داستان اصفهان ۱۶۸، زندگی نگاری کرونا ۱۹۵ و زندگی نگاری مدارس ۷۳ اثر به دبیرخانه رسید.
سعید محسنی به تعداد آثار خروجی از هیات انتخاب جشنواره تصریح کرد: با توجه به نظر هیات انتخاب، در بخش داستان آزاد ۲۸، داستان اصفهان۲۷، بخش زندگی نگاری کرونا ۲۰ و در بخش زندگی نگاری مدارس ۱۹ اثر برای داوری به مرحله نهایی راه یافتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر داوری نهایی آثار در حال انجام است.
به گفته الهه رضایی دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده،
مخاطبان این رویداد در دوره سوم نسبت به دوره‌های قبل دو ماه کمتر فرصت برای ارسال آثار خود داشته‌اند.
وی اظهار کرد: ما توانستیم در یک بازه زمانی فشرده با افزایش قابل توجهی نسبت به دوره دوم جلب اثر داشته باشیم که این نتیجه همدلی و تعامل دست‌اندرکاران این رویداد ملی است.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.