تاریخ انتشار : شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر : 11285

۹۹ و نیم درصد دستگاه قضا سالم هستند

۹۹ و نیم درصد دستگاه قضا سالم هستند

۹۹ و نیم درصد دستگاه قضا سالم هستند رییس‌کل دادگستری استان اصفهان: وظیفه اصلی دستگاه قضا تامین عدالت است.به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حبیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها تبیین شخصیت دکتر بهشتی در این ایام است زیرا به فرموده امام (ره) بهشتی یک ملت بود.وی افزود: هدف دشمن از شهادت دکتر

Print Friendly, PDF & Email

۹۹ و نیم درصد دستگاه قضا سالم هستند

رییس‌کل دادگستری استان اصفهان: وظیفه اصلی دستگاه قضا تامین عدالت است.
به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حبیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها تبیین شخصیت دکتر بهشتی در این ایام است زیرا به فرموده امام (ره) بهشتی یک ملت بود.
وی افزود: هدف دشمن از شهادت دکتر بهشتی خاموش کردن صدای ملت بود.
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به وظیفه اصلی دستگاه قضا گفت: وظیفه اصلی دستگاه قضا تامین عدالت است و کلیه تحولات باید منجر به رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضا شود.
وی ادامه داد: ریاست جدید دستگاه قضا نیز بدنبال ایجاد عدالت است و همه باید به رییس جدید قوه قضاییه کمک کنند.
حبیبی در خصوص مشکل همیشگی در بخش تجدید نظر گفت: در بخش تجدید نظر با مشکل جدی روبرو هستیم و میزان پرونده‌ها با توسعه شعب همگون نبوده است.
وی افزود: در اطاله دادرسی کمتر دچار مشکل هستیم و با جذب نیروهای جدید به دنبال کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها هستیم.
محمدرضا حبیبی گفت: در سال ۹۷ حدود ۷ هزار پرونده از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و بادرود به مرکز استان ارجاع داده شده که با هماهنگی رییس محترم قوه‌قضاییه به دنبال ایجاد چند دادگاه تجدیدنظر در شهرستان کاشان هستیم.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از دستگاه قضا گفت: بخشی از نارضایتی مردم به‌واسطه حضور دلال‌ها و کارچاق کن‌ها است که تحت عناوین مختلف سعی می‌کنند با معرفی خود به عنوان نزدیکان مسئولین اعتماد مردم را جلب کنند.
حبیبی افزود: از مردم می‌خواهیم که در صورت مواجهه با این افراد بلافاصه با شماره ۱۵۸۰ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند.
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان به آمار پرونده‌های دادسرا‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ در سطح استان اصفهان ۲۹۶ هزار و ۶۱۷ پرونده وارده به دادسراها داشتیم که با جمع پرونده‌های کیفری ۳۰۰ هزار پرونده تشکیل شده است و در سال ۹۶ تعداد پرونده‌ها ۲۸۵ هزار بوده که نرخ رشد آن ۴ درصد است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار و ۵۹۲ طلاق ثبت در دفترخانه شده که این آمار در سال ۹۷ به میزان ۱/۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است همچنین در سال ۹۶ تعداد۳۲ هزار و ۱۹۵ فقره ازدواج ثبت شده که این تعداد در سال ۹۷ به ۲۷ هزار و ۳۶۲ فقره رسیده است.
حبیبی با اشاره به سلامت دستگاه قضا افزود: سلامت همه دستگاه‌ها باید مورد توجه باشد ولی در دستگاه قضایی مضاعف و مجازات تخلف در این حوزه بیشتر است.
وی افزود: ۹۹ و نیم درصد دستگاه قضا سالم هستند و ممکن است در بین ۷۰۰ قاضی که در استان اصفهان فعالیت می‌کنند چند قاضی متخلف نیز وجود داشته باشد.
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۹ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این اقدام گامی بلند در جهت ارتقاع و سلامت دستگاه قضایی استان است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.