تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 22502

عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق در اصفهان انجام شد.

عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق در اصفهان انجام شد.

طی ۲ روز و همزمان با سراسر کشور: عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق در اصفهان انجام شد. به گزارش دنیای اسرار:دومین عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق کشور با محوریت اصلی اصلاح روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف سوخت در فصل سرد انجام شد. این طرح که منجر به کاهش مصرف به

Print Friendly, PDF & Email

طی ۲ روز و همزمان با سراسر کشور:
عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق در اصفهان انجام شد.

به گزارش دنیای اسرار:دومین عملیات سراسری بازسازی شبکه های توزیع برق کشور با محوریت اصلی اصلاح روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف سوخت در فصل سرد انجام شد. این طرح که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خواهد شد، در روزهای پنج شنبه و جمعه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق به صورت ویدیوکنفرانس و توسط اکیپ های عملیاتی شرکت های توزیع در سراسر کشور انجام شد.
در آیین آغاز به کار این پروژه سراسری، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه توانیر این طرح را همزمان با آغاز روز‌های سرد سال که مصرف گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، گفت: اجرای این طرح برای کاهش مصرف گاز بوده است.
محمدحسن متولی زاده با اشاره به اینکه در روز‌های سرد مصرف گاز نیروگاه ها افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: امسال با همکاری خوب مردم پس از گذر موفق از پیک تابستان گرم اکنون و در شرایط سرما و کرونا تصمیم گرفتیم در یک عملیات سراسری از ظرفیت اصلاح روشنایی معابر برای کاهش مصرف برق کشور به منظور کاستن از مصرف گاز نیروگاه ها کمک بگیریم.
وی در همین راستا تأکید کرد: کاهش مصرف برق باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور خواهد شد.
متولی زاده با بیان اینکه توانیر این اقدام را با بررسی های کارشناسی انجام می دهد اظهار کرد: بر این اساس بخشی از میزان روشنایی در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها می تواند تعدیل شود.
مدیرعامل توانیر افزود: عموم مردم می توانند تنها با کاهش یک درجه ای دمای هوای محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی از بروز خاموشی به دلیل محدودیت سوخت در نیروگاه ها پیشگیری کنند.
*
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان هم در آیین ویدیوکنفرانس آغاز به کار این مانور سراسری که با هماهنگی شرکت توانیر، به طور همزمان در ۳۱ استان کشور انجام شد، طی گزارشی، با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان اصفهان در ۲۳ مدیریت تابعه خود با به‌کارگیری قریب به ۳۶۵ نفر نیروی اجرایی خود در قالب ۴۶ اکیپ عملیاتی و ۴۵ اکیپ پیمانکاری، تعداد ۴۰ دستگاه جرثقیل و ۵۸ دستگاه خودرو و ۲۰ دستگاه بالابر در حوزه «تعدیل شبکه روشنایی معابر» و «اصلاح ضعف ولتاژ» این مانور را به جد به انجام می رسانند.
حمید علاقمندان اظهار کرد: در این مانور عملیاتی دو روزه و در راستای بهبود ولتاژ مشترکین، شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار بهینه سازی و یا اصلاح می شود. وی همچنین تصریح کرد: در این مانور تعویض و تبدیل شبکه های ۳ سیمه فشار ضعیف به ۴ و ۵ سیمه انجام خواهد شد.
علاقمندان در رابطه با بحث برگزاری مانور جهادی سراسری شرکت توزیع برق استان اصفهان با محور اصلاح ولتاژ شبکه توضیح داد: اقداماتی که در حال انجام است در راستای استقرار «طرح ملی چاوش» (چشم انداز اصلاح ولتاژ شبکه) است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: در راستای پیاده سازی طرح ملی چاوش در سال جاری ما توانستیم چند موضوع را پیگیری کنیم که مهمترین آن بحث کنترل کیفیت ولتاژ بود.
وی در ارتباط با کنترل کیفیت ولتاژ توضیح داد: بحث مکانیزاسیون پایش و پس از آن شناسایی نقاط دارای ضعف ولتاژ یا اضافه ولتاژ یا به نحوی نارسایی سیستم توزیع در رابطه با مبحث ولتاژ را پیگیری کرده ایم که در این راستا موضوع بحث برداشت اطلاعات کنتورهای دیجیتال آغاز و به صورت قرائت مکانیزه شده است.
علاقمندان در همین راستا اضافه کرد: در این زمینه از ابتدای سال تا الان ما در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نمونه ولتاژی همزمان با مبحث قرائت کنتورها توانستیم برداشت و مورد پایش قرار دهیم. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نمونه ولتاژی که برداشت کردیم حدود ۱۳ هزار رکورد بحرانی داشتیم (ولتاژ بحرانی هم شامل ضعف ولتاژ بود و هم اضافه ولتاژ).
وی خاطرنشان کرد: ما حدود ۱۳ هزار رکورد ولتاژ بحرانی در سطح استان در ۲۳ شهرستان را داشتیم و حدود یک درصد کل برداشت ها یعنی حدود یک درصد مشترکین ما دارای نارسایی ولتاژی و عدم کیفیت ولتاژی هستند.
علاقمندان تصریح کرد: تا الان در راستای اقدامات اصلاحی که داشته ایم، مهمترین کار ما شناسایی نقاط دارای ضعف و اضافه ولتاژها و یا دارای کیفیت ولتاژ پایین بوده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: ما در این زمینه توانسته ایم تمام نقاط را در شهرستان شناسایی کنیم و بعضی از این رکوردها را اصلاح کردند و یا الان داریم انجام می دهیم.
وی بیان کرد: از مجموع ۴۸۵۰ رکوردی که باقی مانده است تعداد۱۰۳ نقطه یا محل بحرانی شناسایی شده که نیاز به اجرای طرح داشت که در این دو روز حدود ۶۸ نقطه را اجرایی می کنیم و با کارهایی که در این مانور در قالب ۴۶اکیپ عملیاتی و ۴۵ اکیپ پیمانکاری با به کارگیری ماشین آلات سبک و سنگین انجام می شود تعداد ۳۰۰۰ رکورد (حدود ۸۰ درصد رکوردهای بحرانی) اصلاح خواهد شد.
*
همچنین در ادامه آیین ویدیوکنفرانس آغاز به کار این مانور سراسری که با هماهنگی شرکت توانیر، به طور همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار شد، سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: اهداف این مانور با حضور ۹۱ اکیپ اجرایی تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، کاهش خاموشی های ناخواسته، تمرین آمادگی مناسب به منظور مواجهه با بحران های مختلف و ایمن سازی شبکه برای شهروندان و رفع کانون های خطر است.
امیر رمضانی کاهش تلفات شبکه، بهبود پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش خسارات ناشی از نارسایی سیستم توزیع، بهبود کیفیت ولتاژ در راستای پیاده سازی و طرح ملی چاوش و افزایش رضایتمندی مشترکین را از اهداف اصلی برگزاری این مانور عنوان کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.