تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 23757

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد لزوم نگرش بنیادی در حوزه شهرداری بافت تاریخی

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد لزوم نگرش بنیادی در حوزه شهرداری بافت تاریخی

به گزارش دنیای اسرار:حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به گسترش روز افزون صنعت توریسم در جهان و اثرات اقتصاد آن اشاره کرد و گفت: احیای بافت های تاریخی به عنوان قلب تپنده شهرها از اهمیت بالایی برخوردار بود و تاثیرات غیر قابل انکاری در اقتصاد شهر و کشور می گذارد .به گزارش روابط

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به گسترش روز افزون صنعت توریسم در جهان و اثرات اقتصاد آن اشاره کرد و گفت: احیای بافت های تاریخی به عنوان قلب تپنده شهرها از اهمیت بالایی برخوردار بود و تاثیرات غیر قابل انکاری در اقتصاد شهر و کشور می گذارد .
به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان معاون شهردار اصفهان با اشاره به تاثیرات بافت تاریخی و لزوم نگرش بنیادی به این حوزه گفت: بافت تاریخی شهرها بخشی از سرمایه های کشور هستند که نه تنها به لحاظ زیباشناختی، تداوم بخش خاطرات جمعی و هویت ها ارزشمند هستند بلکه محل زندگی بخش قابل توجهی از جمعیت شهرها محسوب می شوند .
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت مسیرهای گردشگری گفت: مسیرهای گردشگری با اولویت عابرین پیاده نقش بسزایی در جذب توریسم داشته و علاوه بر این که می توانند به عنوان راهکاری مناسب در جهت معرفی ارزش های موجود در بافت تاریخی شهرها موثر باشند ، سبب تزریق حیات به این بافت ها خواهند شد.
وی به دغدغه های مدیریت شهری که منجر به طرح ایجاد شهرداری بافت تاریخی شده است اشاره و گفت: یافتن جایگاه و رابطه ساکنان بومی و بازدید کنندگان در یک مسیر گردشگری و شناسایی موانع و مشکلاتی که در روند گردشگر پذیر شدن در درون بافت تاریخی است از مهمترین دغدغه ها می باشد.
امیری در خصوص احیا و مرمت بافت تاریخی شهر اصفهان، اضافه کرد: در کمیسیون تلفیق شورا طرح شهرداری بافت تاریخی مطرح و پس از ارائه در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید.
وی با اشاره به مساحت بافت تاریخی شهر اصفهان گفت: جدا از مجموعه تاریخی تخت فولاد درحدود ۲۰۰۰ هکتار از مساحت شهر اصفهان مربوط به بافت تاریخی می باشد.
حسین امیری افزود: در حال حاضر مدیریت یکپارچه‌ای نسبت به برخورد با بافت‌های تاریخی شهر وجود ندارد، در این راستا ضمن لزوم انجام مطالعات طرح جامع بافت تاریخی باید در این طرح؛ پروژه های هدف مشخص و شرایط تسهیل گری برای ترغیب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بافت تاریخی تدوین شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ارائه خدمات مطلوب در بافت تاریخی را نیازمند امکانات و تجهیزات متناسب با این بافت دانست و ادامه داد: شهرداری اصفهان در این رابطه تعامل و همکاری لازم را با سازمان میراث فرهنگی داشته و انتظار است مسائل بافت تاریخی به صورت متمرکز پیگیری شده و همه دستگاه های اجرایی به وظایف قانونی خود در خصوص بافت تاریخی عمل کنند.
وی بر اهمیت ساماندهی بافت تاریخی شهر تاکید کرد و گفت: تا کنون شهرهای یزد، سمنان، شیراز، تبریز و کرمان قبل از اصفهان، شهرداری بافت تاریخی را تشکیل دادند،
امیری تاکید کرد: شهرداری اصفهان نیز با استناد به برنامه سوم و چهارم در خصوص احیای بافت تاریخی شهر و با هدف مرمت و احیای بافت تاریخی و فرهنگی، ساختار مناسب اداری بافت تاریخی را تنظیم خواهد نمود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.