تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 30589

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: رونق پایدار اقتصادی در این استان در گرو توسعه گردشگری است و می‌توان با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیندها به این مهم دست یافت. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، امیررضا نقش روز سه‌شنبه در بازدید از هتل‌های در حال ساخت شهر اصفهان با بیان اینکه

Print Friendly, PDF & Email

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: رونق پایدار اقتصادی در این استان در گرو توسعه گردشگری است و می‌توان با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیندها به این مهم دست یافت.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا، امیررضا نقش روز سه‌شنبه در بازدید از هتل‌های در حال ساخت شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های این حوزه محقق نمی‌شود، گفت: نخستین گام برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ایجاد و توسعه اماکن اقامتی مانند هتل‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان افزود: از سویی بخشی از تجربه زیست گردشگر در این اماکن اقامتی رقم می‌خورد و ایجاد توازن میان زیرساخت‌ها و پذیرش گردشگر می‌تواند به ایجاد توسعه پایدار گردشگری منجر شود.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۲۰ هتل در استان اصفهان  با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است، گفت: از این تعداد ۶ هتل در شهر اصفهان در حال ساخت است که این هتل‌ها به ۲ هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره و ۳ هتل سه ستاره تقسیم می‌شود.

نقش خاطرنشان کرد: هتل‌هایی که مورد بررسی و بازدید قرار گرفتند بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از ۲ ماه تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان پیش‌بینی کرد که با بهره‌برداری از این هتل‌ها یک هزار و ۵۰۰ تخت به هتل‌های اقامتی استان اصفهان افزوده شود.

وی درباره مشکلات سازندگان هتل‌ها گفت: بیشتر مشکلات مربوط به تامین مالی ساخت و بهره‌برداری از هتل‌هاست که درباره تسهیلاتی که می‌توان به صاحبان هتل‌ها ارائه داد گفت‌وگو و تبادل نظر شده است.

نقش نوید اشتغال‌زایی برای ۶۰۰ تا یک هزار نفر به صورت مستقیم را در صورت بهره‌برداری از این هتل‌ها داد و گفت: توسعه اقتصاد گردشگری نقش مستقیمی در توسعه اقتصاد استان دارد و از این رو تلاش خواهیم کرد با تسهیل امور و حمایت از بخش خصوصی به رونق این حوزه کمک کنیم.

 این بازدید میدانی با هدف بررسی پیشرفت فیزیکی هتل‌های در حال ساخت اصفهان و گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و مالکان آن انجام شد.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.