تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 34076

مهمترین هدف کتاب هدیه های آسمانی، استفاده از منابع معتبر همچون آیات قرآن کریم

مهمترین هدف کتاب هدیه های آسمانی، استفاده از منابع معتبر همچون آیات قرآن کریم

یکی از اهداف مهم کتاب هدیه های آسمانی در مقطع ابتدایی، استفاده از منابع معتبر همچون آیات قرآن کریم و روایات صحیح پیامبران ضمن آشنا نمودن دانش آموزان به احکام اسلامی می باشد. به گزارش دنیای اسرار:عبداله ذاکری معاون فرهنگی موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری دنیای اسرار با اشاره به جایگاه

Print Friendly, PDF & Email

یکی از اهداف مهم کتاب هدیه های آسمانی در مقطع ابتدایی، استفاده از منابع معتبر همچون آیات قرآن کریم و روایات صحیح پیامبران ضمن آشنا نمودن دانش آموزان به احکام اسلامی می باشد.

به گزارش دنیای اسرار:عبداله ذاکری معاون فرهنگی موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری دنیای اسرار با اشاره به جایگاه دین از نظر مذهب افزود: دین از نظر لغت به معنی: جزا، پاداش ، شریعت، قانون و درکل به معنای اطاعت و پیروی از فرمان خداست و دین از نظر مذهب به معنی: مجموعه قوانینی ست که انسان رعایت می کند تا به کمال برسد و درسایه آن به خداوند نزدیک شود تا به سعادت برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد.
وی تعریف تعلیم را فراهم آوردن زمینه هایی برای به دانش رساندن دانش آموز دانست و تعریف تربیت را ایجاد عواملی برای به فعلیت رساندن و شکوفا نمودن استعدادهای انسان در جهت مطلوب بیان کرد.
ذاکری رعایت اصل تدریج را در سه نوع بیان کرد که شامل: عنوان مطالب به صورت صحیح و معتبر از لحاظ دینی، عنوان مطالب طبق سن دانش آموز و پرهیز از عنوان مطالبی که صدمه ای به کسی نمی زند. ایشان بهره گیری از بیان شیوا و رسا در تدریس هدیه های آسمانی را لازم الاجرا دانست و اظهار کرد: گفت و گوی یکنواخت در تدریس این درس خسته کننده است و استفاده از فنون سخنرانی، شعر، داستان، ضرب المثل و کلیپ به پویایی و نشاط تدریس می افزاید.
ایشان توجه به تدوین کتاب های مختلف مخصوصاً کتب دینی دردوره ابتدایی را لازم دانست و افزود: آگاهی از ویژگی های دوران شناختی کودک، آشنایی با موارد دینی و آموزه های آن ، آشنایی با رویکرد ها شیوه ها روش ها غالب ها و ابزار های تربیتی دینی کودکان ، برخورداری از هنر معلمی و برخورداری از خصلت های نیکو از عواملی هستند که مولفان کتب دینی باید داشته باشند.
وی مفهوم تعلیم و تربیت در تفکر دینی را اینگونه بیان کرد: منظور از تربیت، ربوی شدن انسان یعنی به سوی خدا رفتن است و عناصری همچون شناخت، باور، انتخاب و عمل باعث می شود بیشتر به سمت این اهداف سوق داده شویم به همین دلیل مهمترین عامل تعلیم و تربیت آموزش تفکر به دانش آموزان است و تشویق آنها برای بیان اندیشه هایشان لازمه تحقق خلاقیت در دانش آموزان می باشد.
ایشان توجه به رویکردهای جدید در تعلیم و تربیت، توجه به جنبه های عاطفی و نگرشی دانش آموزان، توجه به توانایی ها و محدودیت های رشد شناختی کودکان، ایجاد فرصت یادگیری و امکان تفکر و فعالیت بیشتر برای دانش آموزان، تغییر اساسی در نظام ارزشیابی و توجه به هنر برای ترسیم چهره زیبای الگوهای دینی را از ویژگی های برنامه جدید تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی دانست.
ذاکری راز موفقیت معلمان دینی در رشد و شکوفایی دانش آموزان را در جذب آنها دانست و توجه معلم به روحیه اجتماعی، بلوغ، صداقت، صمیمیت و محبت را لازمه جذب دانست.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان