تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 35001

۱۸۷ مصوبه برآیند جلسات امسال کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

۱۸۷ مصوبه برآیند جلسات امسال کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛ ۱۸۷ مصوبه برآیند جلسات امسال کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: : امسال تا کنون ۳۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان اصفهان برگزار شده است و برآیند این جلسات ۱۸۷ مصوبه در

Print Friendly, PDF & Email

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۱۸۷ مصوبه برآیند جلسات امسال کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: : امسال تا کنون ۳۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان اصفهان برگزار شده است و برآیند این جلسات ۱۸۷ مصوبه در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری بوده است.

به گزارش دنیای اسرار:محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان  در خصوص حیطه وظایف و مسئولیت‌های این معاونت اظهار کرد: معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری (مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران) و طرح‌های شهرسازی و معماری و عمران شهری و همچنین راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران، مجموعه‌ها و جامعه شهری، طرح‌های تفصیلی، طرح‌های معماری و شهری، شهرک‌ها و شهرهای جدید را بر عهده دارد.

 

وی افزود: راهبری و نظارت بر اجرای آئین نامه‌های مربوط به بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران محلی وناحیه ای، منطقه ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور، راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ در استان و راهبری و نظارت بر طرحهای مطالعاتی و تحقیقاتی در سطوح محلی نیز از دیگر مسئولیت‌های این معاونت است.

 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: نظارت بر تنظیم قرارداد با مهندسین مشاور به منظور تهیه طرحهای توسعه و عمران (جامع) ناحیه، طرح‌های ویژه، طراحی شهری و معماری، مطالعاتی و تحقیقاتی، شرکت درکمیسیون‌ها، کمیته‌ها، شوراهای مربوطه حسب قوانین و آئین نامه های موضوعه و راهبری و نظارت بر تهیه و تنظیم برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت واحدهای تابعه و ارزیابی میزان تحقق برنامه‌های مذکور نیز توسط این معاونت انجام می‌شود.

 

وی گفت: از دیگر مسئولیت‌های معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان می‌توان به همکاری و هماهنگی با سایر دستگاههای ذیربط استانی در راستای وظایف مرتبط با بخش شهرسازی ومعماری، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به بخش شهرسازی ومعماری در استان و همکاری و مشارکت با معاونت شهرسازی و معماری حوزه ستادی در زمینه تهیه و تنظیم لوایح، قوانین و ضوابط و استانداردهای شهرسازی و اجرای سایر امور محوله اشاره کرد.

 

بناییان عنوان کرد: امسال تا کنون ۳۷ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان اصفهان برگزار شده است و برآیند این جلسات ۱۸۷ مصوبه در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری بوده است.

 

وی اظهار کرد: در سالجاری براساس برنامه ریزی‌های بعمل آمده و به منظور تسریع دررفع مشکلات شهری، سعی شده تا جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده پنج با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شود.

 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال تا کنون تعداد چهار جلسه کارگروه امور زیربنایی در استان برگزار شده که در مجموع ۲۳۶ طرح و برنامه در آن به تصویب رسیده است

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.