تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 35185

عمده خانه‌های خالی در اختیار دستگاه‌ها است

عمده خانه‌های خالی در اختیار دستگاه‌ها است

  وی در خصوص خانه‌های خالی در اصفهان، توضیح داد: در خصوص خانه‌های خالی در دو سال گذشته اقداماتی انجام شد، بررسی‌ها نشان داد عمده خانه‌های خالی در اختیار دستگاه ها و بانک‌هاست که لازم است طبق ضوابطی تکلیف آنها مشخص شود. به گزارش دنیای اسرار:علیرضا قاری‌ قرآن درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیشترِ خانه‌های

Print Friendly, PDF & Email

 

وی در خصوص خانه‌های خالی در اصفهان، توضیح داد: در خصوص خانه‌های خالی در دو سال گذشته اقداماتی انجام شد، بررسی‌ها نشان داد عمده خانه‌های خالی در اختیار دستگاه ها و بانک‌هاست که لازم است طبق ضوابطی تکلیف آنها مشخص شود.

به گزارش دنیای اسرار:علیرضا قاری‌ قرآن درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بیشترِ خانه‌های خالی این استان در مجموعه “شهید کشوری”، “ولی عصر” و “گُل نرگس” شهر اصفهان قرار دارد که یک ارگان آمده این‌ها را تفکیک کرده است. به دنبال این هستیم که برای خانه‌های خالی عوارض سنگینی وضع شود.

وی در خصوص خانه‌های خالی در اصفهان، توضیح داد: در خصوص خانه‌های خالی در دو سال گذشته اقداماتی انجام شد، بررسی‌ها نشان داد عمده خانه‌های خالی در اختیار دستگاه ها و بانک‌هاست که لازم است طبق ضوابطی تکلیف آنها مشخص شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأیید نهایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: سهم اصفهان در برنامه نهضت ملی مسکن ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد در سراسر استان بوده که به بخش‌های مختلف از جمله مسکن شهری و روستایی، خودمالکی، داخل بافت فرسوده و تاریخی تقسیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از سهم ۱۸۳ هزار واحد مسکن ملی استان اصفهان، حدود ۳۸ هزار واحد در بافت فرسوده است و در این راستا مواردی مانند ارائه تسهیلات از جمله اقدامات لازم در این باره است، همچنین دولت نیز تسهیلاتی به این بافت‌ها می‌دهد تا به وضعیت پایدار برای زندگی در این نقاط کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است، تصریح کرد: در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند و برای تکمیل مدارک، افتتاح حساب، تأمین زمین و آغاز پروژه اقدام کردند.

قاری قرآن با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن استان در شهرهای جدید همچون فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر در شهرهای دارای جمعیت بالای یکصد هزار نفر هستند، اضافه کرد: از جمع ۸۳ هزار متقاضی ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای یکصد هزار نفر شامل اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و ۴۷ هزار نفر در ۹۰ شهر واجد جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر ساکن هستند که به همین روال نیز در بخش تأمین زمین و نوع آن اقدام می‌شود.

وی، اعتبار پروژه‌های راه‌سازی در حال احداث این اداره کل را ۷۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار کیلومتر راه در حوزه‌های مختلف استان در دست مطالعه یا احداث است که با توجه به بودجه سالانه، تعریف، اجرا و تحویل و بهره برداری می شود.

قاری قرآن افزود: وضعیت جاده‌های استان بسیار بد شده که این مسأله یکی از نتایج ادغام و ترکیب اداره‌های راه و مسکن است.

وی با اعلام اینکه متولی ساخت جاده‌های دو بانده اداره کل راه و شهرسازی است و اداره راهداری و شرکت ساخت راه مسئولیت نگهداری راه‌ها را برعهده دارد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه در سه بخش ساخت آزادراه، بزرگراه و جاده‌های دوبانده فعالیت می‌کند. برای پروژه‌های راه‌سازی منابع مالی استانی و ملی تخصیص و تقسیم می‌شود، بر اساس بودجه سالانه تعدادی از پروژه‌ها بسته می‌شود.

 

قاری قرآن با بیان اینکه فرونشست زمین در شهر اصفهان و اطراف آن پدیده‌ای فنی و غیرقابل انکار است، اظهار داشت: فرونشست بدلیل برداشت آب و تخلیه منابع سُفره‌های زیرزمینی اصفهان رُخ داده است.

قاری قرآن افزود: شهرداری طرح مطالعات پهنه فرونشست اصفهان را توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی دنبال کرد و مرکز تحقیقات این وزارتخانه طبق قرارداد مطالعات پهنه شهر اصفهان و دشت اصفهان- برخوار، شرق و جنوب شرق آن و پایین دست رودخانه را انجام داده و راهکارهای کنترل فرونشست مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۸ هکتار اراضی شاهین‌شهر در معرض پدیده فرونشست است، افزود: یکی از الزامات و مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری در خصوص پروژه مسکن شاهین‌شهر این بود که اینجا نیازمند ملاحظات فنی است که شامل نحوه ساخت و پی‌ریزی بناها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، اضافه کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که گسل‌های زیادی دارد، نمی‌توانیم بگوییم چون گسل وجود دارد ساخت‌وساز را باید تعطیل کنیم، اما در مقابل این پدیده فنی باید عملکرد و طراحی ساختمان‌ها به‌گونه‌ای باشد که اگر زلزله رخ داد، خراب نشود.

وی در پایان  درباره تأمین مسکن خبرنگاران، اظهار کرد: دولت از تجربه مسکن مهر استفاده کرد و قبل از ورود به فرایند، ثبت‌نام عمومی را انجام داد و در همین راستا در این ثبت‌نام ممکن است گروه‌های مختلف حضور داشته باشند، اما در ادامه تفاهم‌نامه‌هایی میان ارگان‌های مختلف و وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مسکن اقشار مدنظر منعقد شد و اما شرط این است که دستگاه مربوطه زمین داشته باشد تا مسکن در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اگر دستگاهی زمین نداشته باشد، مخاطبان واجد شرایط را به ما معرفی کند و در ادامه از زمین‌هایی که از دیگر دستگاه‌ها گرفتیم در اختیار آن‌ها قرار دهیم که اگر افراد ثبت‌نام کرده باشند کار راحت‌تر است، اما اگر ثبت‌نام نکرده باشند با شناسایی صورت‌گرفته در لیست قرار بگیرند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.