تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
کد خبر : 35266

هفته آینده تونل خط ۲ متروی اصفهان به میدان قدس می‌رسد

هفته آینده تونل خط ۲ متروی اصفهان به میدان قدس می‌رسد

به گزارش دنیای اسرار: محمد نورصالحی درنشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اتصال خط قطاری شهری اصفهان به شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و بهارستان مطلوب است ولی با توجه به اینکه هزینه احداث مترو بسیار سنگین است، این شهرها باید از دولت کمک بگیرند. نورصالحی ادامه داد: سال گذشته جلسه‌ای

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار: محمد نورصالحی درنشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اتصال خط قطاری شهری اصفهان به شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و بهارستان مطلوب است ولی با توجه به اینکه هزینه احداث مترو بسیار سنگین است، این شهرها باید از دولت کمک بگیرند.
نورصالحی ادامه داد: سال گذشته جلسه‌ای در استانداری برگزار و مقرر شد هزینه توسعه خط یک مترو اصفهان از ایستگاه قدس تا شاهین شهر که حدود ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، بطور مساوی توسط شهرداری‌های اصفهان و شاهین‌شهر و همچنین صنایع واقع در مسیر پرداخت شود.

وی یادآور شد: پرداخت یک سوم هزینه که حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد می‌شد مورد قبول مدیریت شهری اصفهان است ولی تاکنون عملیاتی نشده و اگر شاهین‌شهر توانایی اجرای ادامه مترو تا این شهر را ندارد، می‌تواند از طریق نماینده مُقتدر خود در مجلس برای اجرای آن از دولت کمک بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: شهرداری شاهین‌شهر انتظار دارد تا شهرداری اصفهان خط یک مترو خود را تا شاهین‌شهر ادامه دهد که با توجه به هزینه‌ سنگین و اینکه مسیر مزبور خارج از محدوده شهری اصفهان قرار دارد، این کار مقدور نیست.

وی تصریح کرد: تقویت حمل و نقل عمومی ضروریست و در این راستا مصوبه توسعه خط یک مترو از ایستگاه قدس تا میدان استقلال(فلکه دانشگاه صنعتی) تصویب شده و مدیریت شهری اصفهان طرحی را برای ادامه خط یک از ایستگاه قدس تا میدان دانشگاه صنعتی آماده کرده است اما این طرح هنوز مصوبه وزارت کشور را ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: ما قصد ادامه مسیر خط یک مترو را تنها تا میدان دانشگاه صنعتی(استقلال) که در محدوده شهر است، را داریم.
وی گفت:توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر از وظایف مدیریت شهری است و تکمیل خط دو مترو هم در این راستا در دستور کار قرار گرفته است؛ همه توان و ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است تا این خط به سرعت به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با خط یک مترو روزانه ۱۲۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند بر این اساس درصدد هستیم که در خط دو هم همین اتفاق رخ دهد و میزان استفاده شهروندان از خط دو افزایش پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۳۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعال است، از این‌رو امیدواریم با پیگیری‌ها و مصوبات شورا و با کمک دولت ۱۵۰ دستگاه خودرو دیگر تا مهرماه به ناوگان اضافه شود تا مردم بتوانند بیشتر از این وسیله حمل‌ونقل عمومی در شهر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دولت برای واردات اتوبوس‌های کارکرده زیر پنج‌سال به برخی کلان‌شهرها مجوز داده است، بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری در تلاش برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ترغیب آحاد جامعه به استفاده از این ناوگان و کاهش آلودگی در شهر است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور ترغیب آحاد جامعه به استفاده از این ناوگان و به تبع آن کاهش آلودگی است.
نور صالحی عنوان کرد:برای تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی نیز درصددیم با پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام به شهروندان کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند موتورسیکلت برقی خریداری کنند.

وی افزود: تاکید این شورا بر همه حوزه‌های شهری است و بودجه فعالیت فرهنگی شهرداری حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد از بودجه فرهنگی شهرداری به فعالیت و پروژه‌های عمرانی این حوزه اختصاص دارد و هیچ حیف و میلی در زمینه بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان در کار نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: ریز تمام هزینه‌های انجام شده در حوزه فرهنگی شهرداری ثبت شده و برای همگان بویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه قابل دسترس است و اکنون ۳۲۰ پروژه عمرانی توسط شهرداری در حال انجام است که بیشتر آنها نیز در محلات اجرا می شود.

نورصالحی با بیان اینکه هفته آینده تونل خط ۲ متروی اصفهان به میدان قدس می‌رسد، بیان داشت:درحال حاضر در ۱۶ ایستگاه مراحل نازک‌کاری و سفت کاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه درصدد هستیم خط دو مترو از سمت شمال هر چه زودتر تکمیل شود، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ پروژه فعال عمرانی در شهر وجود دارد که اغلب ممکن است در محلات باشد و به چشم شهروندان نیاید و یا کمتر ببینند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه محلات ۴۰ میلیارد تومان بوده و امسال ۶۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر برای حدود ۹۰ محله کمتربرخوردار در مناطق پانزده‌گانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان بودجه هزینه شده است؛ در این خصوص موضوعات در محله‌ها متفاوت است از آسفالت‌ریزی گرفته تا از، احداث پارک‌ها و مجموعه‌های فرهنگی بسته به میزان نیاز هر محله انجام می‌شود.
نورصالحی ادامه داد: امسال هر محله نیاز به اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی داشته باشد، دریغ نخواهیم کرد.
نورصالحی خاطرنشان کرد: پیاده‌راه محور تاریخی چهارباغ بستری برای استفاده خانواده‌هاست و در حالی که برخی عقیده داشتند این محور باید از شکل کنونی خود خارج شود، شهرداری و شورا مکاتبه‌های زیادی با مراجع مختلف داشتند و تاکید کردند که این محیط مناسب برای خانواده‌ها نباید از مردم شهر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون آب در شورا گفت: در موضوع آب و جریان زاینده رود در سطح ملی جلساتی را برگزار و مکاتباتی نیز انجام شده است؛ در این راستا پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی از زاینده‌رود هستیم که به‌تازگی این مهم از سوی استانداری پذیرفته شده و در کارگروه فضای سبز شهر به رسمیت شناخته شده است، بر این اساس موضوع به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شد که در زمان رهاسازی آب این حقابه هم احیا شود، البته مطالبه‌گر حقابه محیط زیست و باتلاق گاوخونی نیز هستیم.
نورصالحی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند موضوع آب بی دلیل مسئله اجتماعی شده است در این راستا دنبال حل مسئله آب اصفهان با راه حل فنی هستیم، افزود: احداث تونل کوهرنگ از سال ۷۳ آغاز و در طول ۲۰ سال اجرا شده است بر این اساس از سال ۸۹ آب در آن رها شده است، اما اجازه پمپاژ آب داده نمی‌شود و با اینکه مسائل فنی رفع شده اما بی دلیل تبدیل به مسائل اجتماعی پیچیده شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا دغدغه داریم که اگر آب از دریا به استان رسید، آبی که از زاینده‌رود منتقل می‌شد به خود زاینده رود برگردد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص آتش سوزی درختان گفت: خود شهرداری نیز در ارتباط با آتش سوزی درختان سطح شهر اصفهان شاکی است و باید با تمام عوامل آتش سوزی‌ها برخورد شود .

وی با بیان اینکه درختان موجود زنده و مؤثر در شهر هستند ، افزود: آتش‌سوزی یک درخت حتی در اصفهان زیاد است چه برسد به اینکه چند درخت در شهر دچار آتش‌سوزی شود که البته خوشبختانه آتش سوزی درختان گسترده نبوده، هرچند یک مورد آن نیز زیاد است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره تغییر جمع‌آوری زباله از در منازل گفت: در این خصوص ایده، برنامه و بیش‌بینی‌هایی انجام شد که حدود یک سال پیش رقم خورد؛ با توجه به اینکه فصل تابستان نگهداری زباله در منزل سخت و دارای شیرابه است، مقداری شرایط را در شهر به سمتی برد که به گلایه‌مندی شهروندان منجر شد.
وی افزود: اکنون این طرح در دست بازنگری است که آیا می‌توان متناسب با فصل جمع‌آوری زباله تغییر کند.
نورصالحی ادامه داد: برای جمع‌آوری پسماند خشک نیز سامانه اصپاک رونمایی می‌شود که اگر این طرح موفق باشد به صورت آزمایشی برای جمع‌آوری زباله‌های تر نیز انجام می‌شود، اما در مجموع به سمتی می‌رویم که مدیران شهری نسبت به جمع‌آوری زباله با روش دیگر متقاعد شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه تیرماه دولت در خصوص تحویل کارخانه ریسباف به موزه بزرگ اصفهان بیان داشت: درحال مذاکره با وزیر هستیم تا در قالب تفاهم نامه‌ این مجموعه تحویل شهرداری اصفهان شود.

 

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.