تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
کد خبر : 35450

آخرین نوبت رهاسازی آب زاینده رود برای آبیاری باغ‌های غرب اصفهان انجام شد

آخرین نوبت رهاسازی آب زاینده رود برای آبیاری باغ‌های غرب اصفهان انجام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از آخرین نوبت رهاسازی بخشی از آب رودخانه زاینده رود به منظور آبیاری باغ‌های غرب استان خبر داد.   به گزارش دنیای اسرار:اصغر رستمی اظهار داشت: بر اساس توافق اصناف کشاورزی شرق و غرب استان اصفهان و مصوبات امسال کارگروه سازگاری با کم آبی، قرار شد از

Print Friendly, PDF & Email

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از آخرین نوبت رهاسازی بخشی از آب رودخانه زاینده رود به منظور آبیاری باغ‌های غرب استان خبر داد.

 

به گزارش دنیای اسرار:اصغر رستمی اظهار داشت: بر اساس توافق اصناف کشاورزی شرق و غرب استان اصفهان و مصوبات امسال کارگروه سازگاری با کم آبی، قرار شد از ابتدای سالجاری تا آخر تابستان هشت نوبت رهاسازی آب در زاینده رود در مناطقی از غرب استان برای آبیاری درختان و باغ‌ها انجام شود.

 

وی اضافه کرد: فروردین و اردیبهشت هر کدام یک نوبت و در ماه‌های بعد از آن بر مبنای توافق حاصله، تخصیص آب از رودخانه و جاری سازی بخشی از زاینده‌رود از سوی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان صورت گرفت.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: با اجرای مرحله پایانی آبیاری، پرونده تخصیص آب در نیمه اول سال بسته می‌شود و برای ادامه احتمالی این روند باید کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل و مصوبات آن اعلام شود.

 

رستمی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی باغی و درختان شهرستان‌های محدوده رودخانه زاینده رود شامل لِنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی شهر، نجف آباد و اصفهان در نوبت‌های مورد نظر، تامین شد.

 

وی اضافه کرد: گزارش و آمار و ارقام مربوط به حجم آب تخصیص یافته و تعداد روزهای رهاسازی آب در زاینده رود در اختیار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان