تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 35519

مهلت طلایی رفع تخلف ساختمان های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰ 

مهلت طلایی رفع تخلف ساختمان های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰ 

  معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مطرح کرد؛ مهلت طلایی رفع تخلف ساختمان های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰ بند ت تبصره ۶ قانون بودجه فرصتی برای رفع مشکلات مالکان ساختمان‌ها   به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان ضمن اعلام این خبراین تبصره قانونی را فرصتی بی‌نظیر برای مشمولان احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

Print Friendly, PDF & Email

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

مهلت طلایی رفع تخلف ساختمان های دارای آراء تخریب ماده ۱۰۰

بند ت تبصره ۶ قانون بودجه فرصتی برای رفع مشکلات مالکان ساختمان‌ها

 

به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان ضمن اعلام این خبراین تبصره قانونی را فرصتی بی‌نظیر برای مشمولان احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری دانست و اظهار داشت با اشاره به وجود چندین هزار پرونده راکد تخریب ساختمانی، خوشبختانه براساس رایزنی‌هایی که در مجمع کلانشهرها انجام شد، بند ت تبصره ماده ۶ در کمیسیون عمران مجلس مصوب شد و این امتیاز و فرصت محدود فراهم شده که مالکان ساختمان‌های غیر مجاز با استفاده از این تبصره قانونی مشکل ساختمان‌ها را رفع کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: برای پرونده‌هایی که تا قبل ازپایان سال ۱۴۰۰جریمه صادر شده باشد افراد برای دریافت گواهی عدم تخلف و پایان کار می توانند با استفاده از این قانون و پرداخت جریمه اگر تخلف صورت گرفته در صورتی که مخالف اصول سه گاه شامل شهرسازی، بهداشتی و فنی است نباشد از دامنه شمول این دستورالعمل بهره مند شوند

وی ابراز داشت :براساس آماری که از زمان الکترونیکی شدن سامانه صدور پروانه بدست می آید سالانه بین هشت تا ۱۰ هزار پرونده جدید وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان می شود و بین ۸۰۰ تا هزار پرونده در کمیسیون تشکیل و طی چهار سال سه هزار و ۵۰۰ رای تخریب برای ساختمان‌های غیرمجاز صادر شده است.

مهدویان اضافه کرد: بند ت تبصره ۶ قانون بودجه شامل ساختمان‌هایی می‌شود که درون محدوده ۲۴ هزار هکتاری شهر اصفهان بوده و رای قطعی ماده کمیسیون ۱۰۰ برای آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مالکان ساختمان‌های غیر مجازی که مشمول این ۲ شرط باشند، تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سامانه (اصفهان من) MYISFAHAN.IR و انتخاب گزینه بند ت تبصره ۶ قانون بودجه کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

مهدویان با بیان اینکه مالکان ساختمان‌های غیرمجاز بصورت غیر حضوری می‌توانند از این فرصت برای رفع تخلف استفاده کنند، ابراز داشت: شهرداری اصفهان بدنبال حل مشکل تخریب ساختمان‌های غیرمجاز است.

وی خاطرنشان کرد: در این قانون پنج استثنا نیز وجود دارد که اگر رعایت نشده باشند مشمول جریمه نمی‌شود و باید رای تخریب اجرا شود که شامل تجاوز به معابر، تجاوز به املاک مجاور، پیشامدگی غیر مجاز در گذرها، تغییر کاربری باغات و تغییر کاربری فضای سبز است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: در این زمینه نیز برای وصول جریمه درمورد تخلفات سه شرط شهرسازی، فنی و بهداشتی پیش بینی و لحاظ شده که تایید و احراز این اصول ثلاثه توسط سه مرجع قانونی از جمله مهندس ناظر یا مهندسان ذی صلاحی که نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی دادگستری هستند به احرازرسیده باشد.

مهدویان اضافه کرد: این شرایط فراهم و به عهده مالک گذاشته شده تا با رعایت اصول ثلاثه بر اساس حدودی که قانون تعیین کرده، احراز شود و در صورت تایید این کمیته تخصصی فیش پرداخت جریمه صادر می‌شود و مالکان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ فرصت دارد که بصورت نقدی جرایم را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مبالغ جریمه طبق متراژ تخلف و ارزش زمین طبق نرخ روز محاسبه می‌شود، افزود: فعالیت ساختمانی به محض پرداخت جریمه بلامانع خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مبالغی که از محل اجرای بند ت تبصره ۶ بعنوان جریمه دریافت می‌شود طبق قانون صرفاً باید در حوزه حمل و نقل شهری از خرید اتوبوس و ایمن سازی جاده گرفته تا حوزه‌های فرهنگ عمومی هزینه شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان