تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر : 35534

قدردانی معاون وزیر نفت از مدیرعامل و هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای انجام پروژه های شاخص دراین مجموعه

قدردانی معاون وزیر نفت از مدیرعامل و هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای انجام پروژه های شاخص دراین مجموعه

 معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پروژه های این مجموعه بازدید کرد. به گزارش دنیای اسرار:در آخرین روزهای شهریورماه امسال معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در بازدید از پروژه های هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن قدر دانی از طرح

Print Friendly, PDF & Email

 معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پروژه های این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش دنیای اسرار:در آخرین روزهای شهریورماه امسال معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در بازدید از پروژه های هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن قدر دانی از طرح های انجام شده در این شرکت  توسط مدیریت پالایشگاه اصفهان گفت: قدردان مدیران این شرکت هستیم به جهت اجرای پروژه های زیست محیطی،مسائل امنیت انرژی و اتفاقات خوبی که در شهر انرژی رخ داده است.

جلیل سالاری ، با اشاره به راه اندازی بخش های مختلف در هلدینگ پترو پالایش که زنجیره انتقال و توزیع را تکمیل کرده است افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای حل مشکل کمبود آب پالایشگاه رخ داده است که مهمترین آن تصفیه آب و ذخیره سازی آب است . اقداماتی که در این راستا در استان اصفهان انجام شده است قابل تقدیر است .

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی که امروز کشور با آن درگیر است بحث نفت کوره است افزود: قطعا نفت خامی که از طریق خط لوله مارون تحویل می دهیم، این میدان ، میدان دائمی نیست و قابل تغییر است و لذا باید پیش بینی کنیم که نفت خام ما سنگین خواهد شد؛ و با سنگینی نفت خام کیفیت و درصد استحصال آن سخت تر خواهد شد.

معاون وزیر نفت در جمع مدیران پالایشگاه اصفهان گفت: افزایش میزان نفت کوره یکی از چالش هایی است که با اضافه شدن گوگرد نفت خام با آن روبه رو می شویم .

وی تاکید کرد: در پالایشگاه اصفهان اولین مسله ای  که باید مورد تدبیر مدیران واقع شود بحث اصلاح کیفیت  نفت کوره است و در فرآورده‌های نفتی علاوه بر در نظر گرفتن بحث کمی باید به کیفی سازی هم توجه شود تا بتوانیم فرآورده های سبک را تولید کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: امروز در افق پتروپالایش اصفهان طرح های خوبی از جمله واحد RHU مد نظر قرار گرفته است ؛ باید در همه پالایشگاه های کشور این واحد به عنوان اولویت مد نظر قرار گیرد.

سالاری به این مسئله اشاره داشت: در تبصره یک قانون بودجه امسال نیز به این مسله توجه ویژه شده است که ۴۰ درصد سود از سهم ناخالص شرکت ها را برای انجام پروژه ها در پالایشگاه های کشور اختصاص یافته است، امیدواریم با این عمل چالش هایی که در بخش بیرونی داریم مرتفع شود.

سالاری اضافه کرد: معتقدیم پروژه های در دست اجرای پتروپالایش اصفهان نیز ضروری است و باید به بهره برداری برسد ولی اصل قضیه و آنچه در  قانون هم به آن اشاره شده و در تبصره ۱۴  قانون نیز وجود دارد؛ تاکید بر صادرات نفت کوره است که باید برای این چالش تدبیر شود .

وی تاکید کرد: باید در سال جاری اولویت اساسی همه پالایشگاه های کشور متمرکز بر اصلاح شاخص کیفی نفت کوره باشد.

معاون وزیر نفت گفت: اقدامات صورت گرفته در پتروپالایش اصفهان در بازه زمانی ۴ ماهه  بسیار قابل تحسین است؛ زیرا وقتی یک مجموعه تولیدی در همه حوزه ها بتواند گام بردارد واقعا کار بزرگی انجام داده است .

سالاری افزود: مجموعه اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان که در یک محیط زنده در حال انجام است از اصلاح خطوط گرفته تا حمل و نقل و احداث دیگر واحدها ؛ همه این ها کارهای بزرگی است که در راستای حوزه امنیت تولید انجام می شود .

وی با قدر دانی از مدیران پالایشگاه اصفهان در مدیریت انرژی تاکید کرد: بابت خرد جمعی که برای پیشرفت این مجموعه انجام شده است از هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان قدردانی می کنیم؛ از مدیر عامل پالایشگاه جناب اقای دکتر قدیری که از زمان تصدی شان در این مجموعه منشأ خیر و برکت بوده اند هم برای استان اصفهان و هم درکشور صمیمانه قدردانی می کنیم ؛دکتر قدیری  برای پتروپالایش اصفهان اثرگذار بودند و موجب درخشش هر چه بیشتر مجموعه پالایشگاه اصفهان شدند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.