تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 35793

ادامه روند روبه‌رشد کیفیت محصولات سرد و پوشش‌دار فولاد مبارکه

ادامه روند روبه‌رشد کیفیت محصولات سرد و پوشش‌دار فولاد مبارکه

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از ادامه روند روبه‌رشد انواع محصولات سرد و پوشش‌دار این شرکت خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:بهزاد بهادرانی گفت: ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان از طریق تولید ایمن، اقتصادی، به‌موقع و باکیفیت انواع محصولات فولادی سرد و پوشش‌دار مأموریت اصلی این ناحیه است؛ بنابراین مدیریت و کارکنان این مجموعه تمامی ارکان

Print Friendly, PDF & Email

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از ادامه روند روبه‌رشد انواع محصولات سرد و پوشش‌دار این شرکت خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار:بهزاد بهادرانی گفت: ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان از طریق تولید ایمن، اقتصادی، به‌موقع و باکیفیت انواع محصولات فولادی سرد و پوشش‌دار مأموریت اصلی این ناحیه است؛ بنابراین مدیریت و کارکنان این مجموعه تمامی ارکان این مأموریت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و در جهت تحقق آن‌ها تلاش می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: محصولات ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه شامل ۵ محصول اصلی است که عبارت‌اند از: محصولات اسیدشویی، سرد، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی.

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از کیفیت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مأموریت این ناحیه یاد و اضافه کرد: نمودارها و آمارهای موجود در حوزه کیفیت محصولات نورد سرد حاکی از به بار نشستن تلاش مدیریت و کارکنان این مجموعه در مسیر رشد مطلوب کیفی است.

بهادرانی در ادامه به تنوع محصولات ناحیه نورد سرد اشاره کرد و گفت: در این ناحیه که از خطوط مختلف تشکیل‌ شده است، انواع محصولات از قبیل کلاف‌های اسیدشویی به ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ هزار تن در هرماه، کلاف خام و اسکین، کلاف و ورق سرد به میزان حدود ۸۵ هزار تن در ماه، کلاف گالوانیزه با تناژ حدود ۱۶ هزار تن در ماه (که بخش قابل‌توجهی از آن برای خط ورق رنگی و مابقی به‌صورت گالوانیزه به فروش می‌رسد)، کلاف رنگی با تناژ ماهانه حدود ۹۵۰۰ تن، کلاف سیاه و کلاف ورق قلع‌اندود با تناژ ۱۰ هزار تن در ماه باکیفیت مطلوب تولید و عرضه می‌شود.

وی در بخش بعدی سخنان خود از رشد ۲٫۳۹ درصدی کیفیت محصول اسیدشویی در شش‌ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: یا توجه به تأکید مدیریت شرکت مبنی بر ارتقای کیفیت و تنوع محصولات خوشبختانه با تمرکز بیشتر بر این موضوع، شاهد تداوم روند روبه‌رشد کیفیت محصولات بوده‌ایم.

مدیر ناحیه نورد سرد در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه محصول سرد MA و MB که ورق MB عمدتاً در صنایع خودروسازی ازجمله در کارخانه‌های ایران‌خودرو و سایپا کاربرد دارد، در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲٫۴۳ درصدی هستیم. در بخش ورق قلع‌اندود، کیفیت محصول در نیمه نخست سال جاری نسبت به پنج‌ماهه اول سال قبل رشد ۰٫۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص کاربرد محصولات نورد سرد گفت: این قبیل محصولات به‌طورکلی در ساخت پانل‌های غیرقابل‌انعطاف، تولید ورق‌های رنگی و گالوانیزه رنگی با توجه به سطح صافی که دارند، صنعت خودروسازی و تولید قطعات خودرو، تولید مبلمان اداری و لوازم‌خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

او در ادامه نقش کاربردی محصولات ناحیه نورد سرد در صنعت گفت: محصولات اسیدشویی در موارد ذیل کاربرد دارد: مصارف ساختمانی (تولید لوله و پروفیل و…)؛ ساختمانی؛ اتومبیل‌سازی (چرخ اتومبیل قطعات خودرو و اجزای داخلی آن از قبیل رینگ و شاسی)؛ صنایع لوله‌سازی (تولید انواع لوله‌های انتقال آب، نفت و گاز)؛ تولید مخازن گاز مایع و مخازن تحت‌فشار؛ فرم‌دهی مجدد جهت محصولات گالوانیزه و فرم‌دهی سرد و کشش عمیق سیلندر. همچنین ورق گالوانیزه در ساخت پانل‌ها و تابلوهای برق، سینی کابل، ساخت برخی از قطعات لوازم‌خانگی و تجهیزات آشپزخانه، تولید مخازن و مجراهای هوا و دودکش، ناودان‌ها و لوله‌ها و ساخت بدنه و سقف سوله‌ها و سالن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته بهادرانی، با توجه به رویکرد مشتری‌مداری مجموعه مدیریت ناحیه نورد سرد و با توجه به گزارش ادعای مشتریان در سال ۱۴۰۲، شاهد کاهش محسوس میزان ادعای مشتری در این سال هستیم که تأییدکننده روند مطلوب کیفی در محصولات نورد سرد است و این موضوع موجب افزایش رضایت مشتری و افزایش وفاداری مشتریان به شرکت فولاد مبارکه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به نوسازی خط تولید ورق گالوانیزه، ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد بهبود کیفیت محصولات تولیدی و کاهش مصرف فلز روی به‌عنوان ماده استراتژیک مصرفی در تولید ورق گالوانیزه باشیم. همچنین با اجرای پروژه توسعه خط ورق رنگی که در دست اجراست، بهبودهای مناسبی در میزان تولید این محصول حاصل شود.

مدیر ناحیه نورد سرد بابیان اینکه پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان با حساسیت‌های بیشتر از اولویت‌های اصلی این مجموعه است در این ‌باره افزود: دستاوردهای یادشده باعث بهبود شاخص‌های سودآوری، تحویل به‌موقع، بهره‌وری و درنهایت موجب ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان که مهم‌ترین رکن مأموریت این سازمان است، خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری کرد با تلاش و همت مجموعه مدیریت و کارکنان پرتلاش ناحیه نورد سرد همچنان شاهد بهبود کیفیت و رشد کمّی محصولات شرکت باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.