تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 36079

مراسم افتتاحیهٔ هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد

مراسم افتتاحیهٔ هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیهٔ هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژیهای جدید در سطح نخبگانی و عامهٔ مردم تأکید کرد. به گزارش دنیای اسرار، هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی اینترنت اشیا تصریح کرد:

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیهٔ هفتمین همایش بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژیهای جدید در سطح نخبگانی و عامهٔ مردم تأکید کرد.

به گزارش دنیای اسرار، هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی اینترنت اشیا تصریح کرد: اینترنت اشیا و کاربردها ضمن این که ظرفیت ها و فرصت هایی را برای تکنولوژی جدید به ارمغان آورده، مشکلات و چالش هایی را نیز به وجود آورده است.

وی با تاکید بر نقش کاربردی نخبگان علمی در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: دانشگاه باید با بهره مندی از اینترنت اشیا برای حل معضلات و مشکلات جامعه تلاش نماید.

وی همچنین ضمن اشاره بر تغییر و تحولاتی که بعد از انقلاب ارتباطات( انقلاب چهارم) رخ داده است تصریح کرد: سیر تحول در جوامع بعد از انقلاب ارتباطات به ویژه در حوزه اینترنت نمود بیشتری داشته است .

هرسیج در ادامه تصریح کرد: بعد از گسترش ارتباطات و به وجود آمدن فضای مجازی ،ظریب نفوذ اینترنت اشیا در جهان افزایش یافته است.

هرسیج همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی استفاده بهینه از تکنولوژی جدید در سطح نخبگانی و عامهٔ مردم تاکید و تصریح کرد : با توجه به نقش کلیدی اینترنت در تغییر و تحولات زندگی روزمره انسان ها، جامعهٔ نخبگانی می تواند نقش سازنده و مفیدی در ارتقا و گسترش تکنولوژی های جدید داشته باشد.

وی تصریح کرد: جامعه دانشگاهی نقش کلیدی برای کمک به سیاستگذاری ها و رفع تهدیدها و چالش ها دارد و باید در پرورش نیروهای متخصص و راه اندازی رشته های نیاز محور تلاش کنند.

هرسیج ضمن معرفی ناحیه نواوری دانشگاه اصفهان و ظرفیت های خوب آن برای توسعه دانش و فناوری در جامعه افزود: ناحیه نوآوری دانشگاه با مساحتی بالغ بر ۳۲ هکتار فضای مناسبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم کرده است و با تحقیقات کاربردی متناسب با نیازهای صنایع پروژه های خوبی را برای رفع مشکلات جامعه تعریف کرده است.

 

شایان ذکر است، نعمت بخش دبیر همایش بین المللی اینترنت اشیا نیز تصریح کرد: مفهوم اینترنت اشیا اولین بار در سال ۱۳۸۰ شمسی توسط یک دانشمند علوم رایانه از MIT معرفی و مفهوم سازی شد. متعاقب آن شرکت ها و صنایع بزرگ جهان در سراسر دنیا فعالیت خود را شروع کردند.

نعمت بخش تصریح کرد: طبق نظر نظریه پردازان علوم رایانه، اینترنت اشیا نقش محوری در تحول دیجیتال خواهد داشت.

وی افزود در سال ۱۳۹۶ دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، کنفرانس اینترنت اشیا و کاربردهای آن را شروع و معرفی کرد .

نعمت بخش تصریح کرد: امسال حدود ۱۸۵ مقاله داخلی و خارجی به کنفرانس ارسال شد که از این تعداد ۳۶ مقاله به صورت شفاهی و ۳۱ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

تعداد ۷۳ داور از دانشگاه های برتر کشور در داوری شرکت داشتند که حداقل هر مقاله با نظر ۳ داور مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای افتتاحیه سه سخنران کلیدی، ۸ کارگاه آموزشی و یک رویداد فناوری برگزار می شود.

کشتکاری عضو موظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز کلید توسعهٔ اینترنت اشیا را برقراری توازن بین اینترنت و دسترسی آسان به آن دانست.

فردانی دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی نیز استراتژی خدمات به شهروندان را حرکت در فضای هوشمند سازی قلمداد نمود.

سرائیان مشاور و مدرس تحول دیجیتال نیز تصریح کرد: حداقل ۴۰ درصد کسب و کارها طی ۱۰ سال آینده اگر دیجیتالی نشوند از بین خواهد رفت. وی تصریح کرد: استراتژی رشد اصلی ترین چالش شرکت های سنتی در عصر دیجیتال است.

 

خبرنگار:منصوره عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.