تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر : 36113

مشعل پویا، تحقق اقتصاد دانش بنیان

مشعل پویا، تحقق اقتصاد دانش بنیان

نشست مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت مشعل پویا با اصحاب رسانه، در پردیس فناوری نفت و انرژی نصف‌جهان برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار:زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: هدف اساسی این مجموعه؛ تبدیل ظرفیت های موجود صنایع به فناوری های نوین، حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ها، توسعه

Print Friendly, PDF & Email

نشست مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت مشعل پویا با اصحاب رسانه، در پردیس فناوری نفت و انرژی نصف‌جهان برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان، مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: هدف اساسی این مجموعه؛ تبدیل ظرفیت های موجود صنایع به فناوری های نوین، حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ها، توسعه خدمات و کمک به ارائه محصولات درگیر در زنجیره تحریم است که در بستر پردیس فناوری نفت و انرژی نصف‌جهان به سمت تحقق اقتصاد دانش بنیان در حرکت است.

آقای مهندس مجید نادری نژاد ادامه داد: در آینده نزدیک بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نفت و انرژی، در این پردیس مستقر خواهند شد و ما برای ارائه محصولاتشان به بازارهای داخلی و خارجی برنامه ویژه داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت با اشاره به اینکه در کمتر از یک سال ۴۰۰ فرصت شغلی برای نیروهای متخصص ایجاد و پنج هزار اشتغال فاخر برای طبقه نخبگان و دانش آموختگان پیش بینی شده است، افزود: در کنار جذب نیروهای علمی متبحر و متخصص، تلاش می‌کنیم تعاملات خوبی با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک مجموعه علمی همکار داشته‌ باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ، ساخت نیروگاه خورشیدی هزارمگاواتی، نوسازی سیستم کنترل ابزار دقیق پالایشگاه اصفهان با ۱۲۸ میلیون یورو اعتبار، تکمیل ساخت رآکتورهای پروژه KHT پالایشگاه با ۳۰۰ هزار یورو و تکمیل تجهیزات نیمه ساخت پالایشگاه در پروژه RHU با ۲ میلیون یورو اعتبار ، ویژه تجهیزاتی که در کره جنوبی ساخت آن به علت تحریم ها متوقف شده بود را از مهمترین طرح های در حال اجرا در شرکت مشعل پویا عنوان کرد.

مهندس نادری نژاد، ارائه خدمات در زمینه تعمیرات تجهیزات صنایع نفت و دیگر صنایع هایتک و اورهال های پالایشگاهی را از دیگر ظرفیت های این شرکت برشمرد و آغاز فعالیت برای تکمیل زنجیره ارزش انرژی و سیلیکون کشور در توافق‌ با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری را دروازه‌ای جدید در مسیر حرکت علمی این مجموعه دانست.

ساخت نیروگاه خورشیدی هزار مگاواتی

ساخت این نیروگاه در ابعاد دو هزار هکتار و در مدت ۱۲ سال یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مدیر پروژه احداث نیروگاه با بیان اینکه در فاز اول ۲۵۰ مگاوات از برق مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا تیرماه سال آینده قابل تحویل به شبکه برق سراسری باشد و در مدت ساخت برای هزار نفر اشتغالزایی شود.

در ادامه گفت: نیروگاه خورشیدی هزار مگاواتی مشعل پویا قرار است در سه پهنه در مورچه خورت، دهقان و شهرضا احداث شود و سالانه ۸۵ میلیون بشکه نفت صرفه جویی به همراه دارد.

مهندس عدیلی‌پور ابراز امیدواری کرد با توجه به روزهای آفتابی قابل توجه در سال، این نیروگاه بتواند کمک شایانی به شبکه توزیع برق کشور به ویژه در ساعات پیک مصرف کند.

برنامه ریزی ویژه برای توسعه و بومی سازی تجهیزات با دانش فنی بالا

مدیر تحقیق و توسعه مشعل پویا ، با اشاره به اینکه در این شرکت با تکیه بر توان متخصصان و نخبگان داخلی گام های موثری برداشته شده، تصریح کرد: علاوه بر اقدامات علمی و فنی انجام شده در پروژه نوسازی سیستم کنترل ابزار دقیق پالایشگاه اصفهان، تحقیقات برای بومی سازی و ساخت تجهیزات نیروگاه خورشیدی به ویژه اینورترهای این نیروگاه آغاز شده تا در آینده نزدیک در این حوزه کشورمان را به خودکفایی برسانیم.

دکتر بارانی در ادامه تاسیس آزمایشگاه مرجع سولار در پردیس فناوری نفت و انرژی نصف جهان را یکی از پروژه های شاخص در دست انجام عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود و با صدور گواهینامه های کیفیت معتبر، از استانداردهای خارجی بی نیاز خواهیم شد.

وی افزود: امیدواریم آزمایشگاه مرجع سولار با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری ، تا یکسال آینده به بهره برداری برسد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان