تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر : 36168

مفسدان ورزشی آسوده نخوابند؛ پاکسازی فدراسیون‌ها در اولویت وزیر ورزش

مفسدان ورزشی آسوده نخوابند؛ پاکسازی فدراسیون‌ها در اولویت وزیر ورزش

معدود افرادی که در جایگاه‌های مختلف اعم از مدیریت، مربیگری و حتی در حوزه ورزشکاران، رویه ناسالمی را در پیش گرفته‌اند باید دستان‌شان از بدنه ورزش کشور کوتاه شود. به گزارش دنیای اسرار ایرنا، فساد در هر حوزه‌ای زیان‌آور است و نباید با کمترین مقدار آن هم مدارا کرد؛ چرا که اگر اراده‌ای برای مقابله

Print Friendly, PDF & Email

معدود افرادی که در جایگاه‌های مختلف اعم از مدیریت، مربیگری و حتی در حوزه ورزشکاران، رویه ناسالمی را در پیش گرفته‌اند باید دستان‌شان از بدنه ورزش کشور کوتاه شود.

به گزارش دنیای اسرار ایرنا، فساد در هر حوزه‌ای زیان‌آور است و نباید با کمترین مقدار آن هم مدارا کرد؛ چرا که اگر اراده‌ای برای مقابله با فسادهای خرد و پیش پا افتاده نباشد رفته رفته این فسادها تبدیل به غده‌های سرطانی خواهد شد که می‌تواند باعث نابودی یک ورزش و آینده ورزشکاران آن شود.

ورزش کشور هم به واسطه اینکه همیشه مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده افراد زیادی علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند. ریاست فدراسیون‌ها برای برخی مدیران چنان اهمیت دارد که برای کسب چنین جایگاهی همه هم و غم خود را می‌گذارند و هزینه‌های کلانی نیز انجام دهند تا این جایگاه را از آن خود کنند. این مدیران که البته تعدادشان هم انگشت‌شمار است برای اینکه ردی از خود باقی نگذارند تلاش می‌کنند دیگران را مورد اتهام قرار دهند تا اینگونه خودشان را در جایگاه یک مطالبه‌گر قرار دهند.

رئیس فدراسیونی که برای بقای خودش حاضر می‌شود به یک کاندیدا پیشنهادهای نجومی بدهد قطعا به جز ضرر آورده‌ای برای فدراسیون تحت مدیریتش ندارد یا رئیس سابق یک فدراسیون که در ظاهر مدیری تلاشگر به نظر می‌رسید در نهایت به بازگرداندن ده‌ها هزار دلار محکوم شد.

برخی دیگر از روسای فدراسیون‌ها که نهایت آمال و آرزوهای آنها سفرهای خارجی است و به هر بهانه‌ای چمدان‌به دست راهی فرودگاه می‌شوند را هم باید جزو مدیرانی قلمداد کرد که از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند و ثطعا اقداماتی از این دست هم جزو فسادهای مدیریتی قلمداد می‌شود.

فدراسیونی دیگر هم به صورت فامیلی اداره می‌شود و همه مسئولان آن با یکدیگر ارتباط فامیلی دارند. جالب اینکه رئیس فعلی و رئیس پیشین فدراسیون، فامیل هستند و این مسئله هم یکی دیگر از مصداق‌های وجود فساد در برخی فدراسیون‌های ورزشی است.

رئیس سابق یک فدراسیون هم که در نهایت لقب فراری را به خود اختصاص داد پیش از اینکه پناهنده شود از برخی روسای فدراسیون‌ها مبلغ زیادی دلار قرض کرده بود و در نهایت با این دلارها ننگ دزدی را به اختصاص داد.

به تازگی هم در ایرنا گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه تخلف احتمالی در کاروان اعزامی پرورش اندام به مسابقات جهانی مورد توجه مسئولان بلندپایه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است. در صورت اثبات این تخلفات مسئولان وزارت ورزش با خاطیان در فدراسیون بدنسازی به شدت برخورد جدی خواهند کرد.

مفسدان ورزشی آسوده نخوابند؛ پاکسازی فدراسیون‌ها در اولویت وزیر ورزش

به غیر از این تخلفات، مستنداتی در اختیار خبرنگار ایرنا قرار دارد، مبنی بر اینکه فعالیت‌های این فدراسیون در خرداد ماه سال جاری در برگزاری دوره‌های آموزشی ممنوع شده اما همچنان به برگزاری این دوره‌ها اقدام می‌کند. در تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری فرامرز کیانی‌زاده مدیرکل توسعه و آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری هرگونه کلاس به دلیل تخلف در فروش کارت مربیگری منع شده بود.

همچنین در تاریخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری رئیس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان و همچنین مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی این وزارت خانه، فدراسیون بدنسازی را ملزم به اخراج سه نفر کرده بود که این افراد ممنوع‌الکار همچنان در فدراسیون مشغول به فعالیت هستند. عجیب اینکه رئیس این فدراسیون در اقدامی که بیشتر شبیه یک فرار رو به جلو است بیانیه‌ای علیه ایرنا که از اقدامات ناصحیح احتمالی او رونمایی کرده بود صادر کرد.

وزارت ورزش با چنین اقداماتی می‌تواند به پاکسازی حوزه ورزش کمک کند و خوشبختانه با حضور کیومرث هاشمی مقابله با فساد و عوامل فسادزا در ورزش و به خصوص در فدراسیون‌ها به یکی از اولویت‌های این وزارتخانه تبدیل شده است.

هر چند باید مراقب بود در این گیرودار آدرس‌هاش غلطی که توسط برخی افراد ذینفع که سال‌ها دارای رانت‌های ویژه‌ای در ورزش بودند باعث نشود مهره‌های اصلی فساد در ورزش احساس امنیت کنند.

در گذشته مدیرانی بودند که خدمات زیادی به ورزش کردند اما به واسطه همین آدرس‌های غلط به حاشیه رانده شدند؛ در حالی که حضور آنها می‌توانست به سلامت ورزش کشور کمک ویژه‌ای کند. البته نباید این مسئله را نادیده گرفت که کلیت ورزش کشور، عاری از فساد است؛ اما همین معدود افرادی که در جایگاه‌های مختلف اعم از مدیریت، مربیگری و حتی در حوزه ورزشکاران، رویه ناسالمی را در پیش گرفته‌اند باید دستان‌شان از بدنه ورزش کشور کوتاه شود.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.