تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر : 36454

۴۰ درصد انرژی در ساختمان های شهری مصرف می‌شود

۴۰ درصد انرژی در ساختمان های شهری مصرف می‌شود

معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان : ۴۰ درصد انرژی در ساختمان های شهری مصرف می‌شود معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت:۴۰ درصد انرژی در شهرها صرف مصارف ساختمان های شهری می‌شود که سهم عمده‌ای از آلودگی‌ها ی شهری را به خود اختصاص داده است. به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان در نشست خبری

Print Friendly, PDF & Email

معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان :

۴۰ درصد انرژی در ساختمان های شهری مصرف می‌شود

معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت:۴۰ درصد انرژی در شهرها صرف مصارف ساختمان های شهری می‌شود که سهم عمده‌ای از آلودگی‌ها ی شهری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش دنیای اسرار: وحید مهدویان در نشست خبری با اصحاب رسانه  بیان کرد: ساختمان‌ها نقش مهمی در مصرف انرژی و محیط‌زیست دارند بطوریکه بررسی‌های آلودگی جهانی و منابع و ذخایر نشان می‌دهد که ساختمان‌ها ۲۴ درصد بر کیفیت هوا تأثیر دارند.

وی با بیان اینکه بحران‌های محیط زیستی و انرژی از بحران‌های مهم شهرهای امروز است، اضافه کرد: اگر بحران آلودگی‌هایی که شهرها را فراگرفته به درستی مدیریت نشود، شهرها به سمت ورشکستگی خواهد رفت و  دیگر امکان حیات در شهرها وجود ندارد.

وی در خصوص  لوایح مصوب در زمینه حمایت از ساختمان‌های سازگار با محیط زیست و تدوین قوانین توضیح داد: براساس قانون ساختمان‌های پایدار به چهار دسته تقسیم می شوند که شامل ساختمان‌های درجه ۲، ساختمان‌های سازگار با محیط زیست درجه یک، ساختمان‌های سازگار با محیط زیست ممتاز و ساختمان‌های دوست‌دار محیط زیست می باشند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس دسته بندی ساختمان‌ها، امتیازهای تشویقی و هزینه‌های پروانه ساخت و تراکم ساختمان‌های سازگار با محیط زیست درجه دو از تخفیف ۲۰ درصد و  ساختمان‌ها دوستدار محیط زیست و همراه با محیط زیست ۱۰ درصد تخفیف پروانه ساختمانی بهره مند می شوند.

وی افزود: همچنین  برای ساختمان‌های سازگار با محیط درجه یک ۳۰ درصد، برای ساختمان‌های سازگار با محیط زیست ممتاز ۴۰ درصد و برای ساختمان‌های دوست‌دار محیط زیست ۵۰ درصد از هزینه‌های پروانه ساختمان تخفیف داده می‌شود.

اعلام فراخوان شناسایی ساختمان‌های پایدار شهر اصفهان ازسوی معاونت شهرسازی

معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان بیان داشت:دبیرخانه ساختمان‌های سازگار با محیط زیست با هدف ارزیابی ساختمان‌ها در مشارکت با جامعه دانشگاهی ازسوی معاونت شهرسازی تشکیل شده است.

مهدویان با اشاره باینکه فراخوان شناسایی ساختمان‌های پایدار در اصفهان از دهم آبان اعلام شده است، افزود:بر اساس این فراخوان، دارندگان ساختمان‌های پایدار تا سی‌ام آبان‌ماه فرصت دارند این ساختمان‌ها را معرفی و نشان ساختمان‌های پایدار را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این دبیرخانه با همکاری معاونت خدمات شهری، سازمان نظام مهندسی و دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده که در این دبیرخانه ارزیابی ساختمان‌ها و اعطای مشوق‌ها تعیین می‌شود.‌

معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم با راه اندازی دبیرخانه شهر اصفهان در حوزه ساختمان‌های پایدار آلودگی‌هایی که در ادامه مصرف انرژی  و بحران های محیط زیست کاهش یابد و اصفهان به سمت شهر پایدار و زیست پذیر حرکت کند.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه اقدامات مختلفی برای افزایش ساختمان‌های سبز انجام داده‌اند و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز مصوبه‌ای را در همین زمینه تصویب کرده است.

احمدرضا طاهری اصل  با اشاره باینکه بررسی‌ آلودگی جهانی نشان می‌دهد که ساختمان‌ها تا ۲۴ درصد بر کیفیت هوا تأثیر دارند، افزود: ساختمان‌ها همچنین بین ۴۰ تا ۵۰ درصد گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های سبز به دلایل مهمی از جمله بهبود وضعیت زیست‌محیطی و برخورداری از ماهیت اقتصادی، جنبه‌های سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت هستند، گفت: پیگیری جهت احداث ساختمان‌های پایدار و سبز در شهرهایی همچون اصفهان به دلایل متعددی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: با ساخت ساختمان های سبزدر شهر تولید آلاینده‌ها تا ۵۰ درصد، co2 حدود ۳۰ درصد، مصرف آب ۴۰ درصد و تا ۷۰ درصد پسماند کاهش می‌یابد.

طاهری اصل با اشاره باینکه کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه اقدامات مختلفی برای افزایش ساختمان‌های سبز انجام داده‌اند ، گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان نیز مصوبه‌ای را در همین زمینه تصویب کرده است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های پایدار به اقتصاد ملی و خانواده و کاهش مصرف مواد و ضایعات شهری و در نهایت کاهش آلودگی محیط زیست کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، پایان کار به ساختمان‌های جدید الاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:شهرداری اصفهان با ارائه چند پلاک جهت ساخت ساختمان‌های پایدار اقدامی شایسته توجه انجام داده و الگویی برای سایر شهرهای کشور است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.