تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 36508

قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان منعقد شد 

قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان منعقد شد 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انعقاد قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان با رویکردی جدید خبر داد. به گزارش دنیای اسرار: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از محمد بنائیان افزود: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکردی جدید به عنوان

Print Friendly, PDF & Email

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از انعقاد قرارداد مرحله دوم طرح جامع شهر اصفهان با رویکردی جدید خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار: روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از محمد بنائیان افزود: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکردی جدید به عنوان اولین پایلوت کشوری از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه است که مرحله اول آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری بوده است.

وی ادامه داد: تهیه این طرح یکی از برنامه‌های اصلی و مهم معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی است که گام مهمی در رفع مسائل شهر اصفهان است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آخرین طرح جامع شهر اصفهان مربوط به سال ۱۳۶۹ است و بیش از ۳۰ سال طول کشیده تا این طرح مجدد بازنگری شود.

وی اضافه کرد: تهیه طرح جامع اصفهان، کمک می‌کند مشکلاتی که در بخش‌های مختلف شهر وجود دارد در قالب این طرح حل و فصل و محیط بهتری برای شهروندان اصفهانی فراهم شود.

بناییان با اشاره به شاخصه‌های طرح با رویکرد جدید نسبت به طرح‌های جامع قبلی خاطرنشان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۳ دهه از آخرین شرح خدمات مصوب و ابلاغ شده رسمی برای تهیه طرح‌های توسعه و عمران (جامع) شهر (موسوم به قرارداد و شرح خدمات تیپ ۱۲) و بروز و ظهور مسائل و موضوعات جدید در نظام شهرنشینی و شهرسازی کشور از یک سو و شکل گیری رویکردهای جدید در متون و حوزه‌های تخصصی برنامه ریزی توسعه شهری؛ بازنگری در روش و محتوای طرح‌های جامع شهری به ضرورتی محتوم برای نیل به طرح‌های اثر بخش‌تر در هدایت و تنظیم فرآیند توسعه فضایی – کالبدی شهرها تبدیل شده است.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان دارد.

شهر تاریخی اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت یکی از نقاط گردشگری ایران و یکی از شهرهای گردشگر پذیر دنیاست

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.