تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 36546

آیت‌الله رئیسی: تنش آبی ۳۵۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم برطرف شد

آیت‌الله رئیسی: تنش آبی ۳۵۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم برطرف شد

رییس‌ جمهور کشورمان با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور گفت: در طول ۲ سال اخیر تا به امروز این چالش در سه هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده است. به گزارش دنیای اسرار:چهارمحال بختیاری- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دومین سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری و

Print Friendly, PDF & Email

رییس‌ جمهور کشورمان با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور گفت: در طول ۲ سال اخیر تا به امروز این چالش در سه هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده است.

به گزارش دنیای اسرار:چهارمحال بختیاری- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دومین سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری و در آیین بهره‌برداری متمرکز از ۱۵ طرح حوزه آب و برق این استان اظهار داشت: خرسندیم از این حیث که بخش قابل ملاحظه‌ای از آنچه به مردم عزیز این استان در سفر نخست برای رفع مشکلات حوزه آب وعده داده شده بود، به ثمر رسیده است و بابت تلاش‌های بصورت گرفته، هم از وزیر نیرو و هم مدیران استانی و پیمانکاران که در به سامان رساندن این طرح‌ها نقش داشتند، قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یک استان حاصلخیز و پُرآب است که در آن سخن از کمبود آب نیست بلکه مدیریت آب در آن باید مطمح نظر قرار بگیرد زیرا اگر آب موجود درست مدیریت شود، منابع مورد نیاز برای بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت را در اختیار داریم و مشکلی هم در این زمینه شکل نمی‌گیرد.

رییس‌ جمهور با ابراز خوشحالی از رضایت مردم این استان از افتتاح طرح‌های تامین آب تصریح کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری خرسندند که بخش قابل توجهی از طرح‌های آبرسانی استان آنها حل شده و ما هم از این بابت خوشحالیم که گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است و در آینده نیز بقیه کارها تکمیل خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی به طرح “سد غدیرِ باباحیدر” اشاره کرد و گفت: حدود ۱۴ سال از احداث این سد می‌گذرد و اگر در سال‌های گذشته این طرح به موقع افتتاح شده بود، هزینه اجرای عملیات آن بسیار کمتر می‌شد اما اکنون هزینه تکمیل این سد ۱۰ برابر افزایش یافته، با این وجود سد مزبور هم‌اینک به سامان رسیده است و امروز شاهد آبگیری آن هستیم.

وی، رفع تنش آبی ۱۱۷ روستا را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان چهارمحال و بختیاری توصیف کرد و افزود: این مهم با همکاری مردم و قرارگاه امام حسن (ع) محقق شده است که امروز یک مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان لُردگان افتتاح می‌شود و خرسندیم که مردم مناطق روستایی به آب پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند و در آینده نزدیک نیز این تعداد به ۲۰۰ روستا می‌رسد.

رییس‌ جمهور با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور یادآور شد: در طول ۲ سال اخیر تا امروز این چالش در سه هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده که این مهم جز با کار جهادی، اخلاص و انگیزه مدیران و بخش‌های مختلف قابل حل نبود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در باره امیدآفرینی در کشور تاکید کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب توصیه کردند باید در دل مردم ایجاد امید کنیم و امید در دولت سیزدهم نیز با کار و تلاش محقق می‌شود که نمونه آن را در اجرای طرح‌های تامین آب استان چهارمحال و بختیاری شاهدیم بطوریکه سرعت اجرای طرح‌های آبی در این استان ۱۳ برابر سال‌های گذشته شده است.

وی، نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از دیگر برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در راستای امیدآفرینی در کشور برشمرد و گفت: نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، یک مساله اولویت‌دار است که آن را با قوت ادامه خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: اگر طرح‌های عمرانی زودتر به سامان برسد و تکمیل شود از تحمیل هزینه‌ها جلوگیری می‌شود بطور مثال اجرای یک طرح آبرسانی در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۴ سال به طول انجامیده و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز آن شده است.

رییس‌ جمهور کشورمان تصریح کرد: هنر ما این است که رضایت مردم را در کارها برآورده کنیم و این رضایتمندی نیز با عمل و اقدام جهادی تحقق پیدا می‌کند.

آیت‌الله رییسی افزود: استان چهارمحال و بختیاری مردم ولایی، نجیب، مقاوم و عشایر غیوری دارد که اینها همه سرمایه‌های کشور هستند و نباید با طولانی کردن اجرای طرح‌ها، امید و انگیزه را در جامعه با چالش روبه‌رو کرد.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت، امروز پنجشنبه در دومین سفر استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد این استان شدند.

آیت‌الله رئیسی تا دقایقی دیگر در مُصلا بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری سخنرانی می‌کند.

دیدار با سران طوایف، دیدار با اقشار، نشست با مسئولان آب و فاضلاب و بنیاد نخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به استان چهارمحال و بختیاری است.

مقرر شده در سفر یک روزه رئیس‌ جمهور به استان ۳۰ طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بهره‌‎برداری ‌شود.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.