تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر : 45171

احداث 8 مدرسه محله‌محور در اصفهان

احداث 8 مدرسه محله‌محور در اصفهان

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس بیان داشت:طبق قانون هفتم توسعه سازمان نوسازی مدارس موظف است که 200 واحد آموزشی بزرگ‌مقیاس تحت عنوان ” محله‌محور” در کل کشور طراحی و اجرا کند که مصوبه این مهم صادر و سهم هر استان مشخص شده و سهم استان اصفهان حدود 8 مدرسه است که در سال اول ساخت سه

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس بیان داشت:طبق قانون هفتم توسعه سازمان نوسازی مدارس موظف است که 200 واحد آموزشی بزرگ‌مقیاس تحت عنوان ” محله‌محور” در کل کشور طراحی و اجرا کند که مصوبه این مهم صادر و سهم هر استان مشخص شده و سهم استان اصفهان حدود 8 مدرسه است که در سال اول ساخت سه مدرسه را در دستور کار داریم.

به گزارش دنیای اسرار،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان درنشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:طبق قانون هفتم توسعه سازمان نوسازی مدارس موظف است که 200 واحد آموزشی بزرگ‌مقیاس تحت عنوان ” محله‌محور” در کل کشور طراحی و اجرا کند که مصوبه این مهم صادر و سهم هر استان مشخص شده و سهم استان اصفهان حدود 8 مدرسه است که در سال اول ساخت سه مدرسه را در دستور کار داریم.

ناصر فتحی بااشاره به هدف مدارس محله محور که ارائه خدمات آموزشی بهتر به دانش‌آموزان است.خاطرنشان کرد: مدارس محله‌محور باید در شهرهای با جمعیت بالای صد هزار نفر ساخته شود و این مدارس باید بین 24 تا 36 کلاس داشته باشند و ۷۰۰ تا هزار دانش‌آموز را پوشش دهند.، مدرسه‌های محله‌محور بعد از ساعات اداری تعطیل نمی‌شوند و از سالن آمفی‌ تئاتر، فضای ورزشی، کتابخانه و نمازخانه آنها برای مردم‌ هر محله استفاده می‌شود.
وی همچنین به اجرای طرح «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزش و پرورشی با مشارکت مردم» اشاره‌ کرد و گفت: این طرح بدنبال توسعه طرح های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم است.
وی اظهار کرد: موضوع نوسازی و گفتمان‌های آموزشی از اولویت‌های اصلی دولت چهاردهم است. خوشبختانه، دولت فعلی به‌طور جدی به بحث آموزش و پرورش پرداخته و آن را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است. در گذشته، برنامه‌ریزی‌های مرتبط با آموزش و پرورش معمولاً در حاشیه قرار می‌گرفت، اما این دولت از همان ابتدا ناترازی انرژی و مشکلات زیرساختی آموزش را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود معرفی کرده است.
فتحی گفت: رئیس‌جمهور روی توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی و بهسازی مدارس تاکید ویژه‌ای دارد و در همه سفرهای استانی این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند و امیدواریم با رویکرد فعلی دولت بتوانیم بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش را حل کنیم.
تصریح کرد: امسال، با اولویت‌بندی در استانداردسازی فضاهای آموزشی، تلاش شده است تا شرایط بهتری برای دانش‌آموزان فراهم شود. در این راستا، طرحی تحت عنوان نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی معرفی شده که هدف آن مشارکت مردم در بهبود وضعیت مدارس است. این طرح با هدف جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی، ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام و کاهش تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها طراحی شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از ۴۵۰ پروژه آموزشی تحویل داده شده و همچنان این روند ادامه دارد، بیان کرد: مدرسه‌سازی یک جریان مستمر است و هر ساله پروژه‌های جدیدی به آن افزوده می‌شود. امسال نیز ۱۶۹ توافقنامه جدید برای ساخت مدارس به امضا رسیده که نشان‌دهنده عزم جدی برای توسعه فضاهای آموزشی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان اضافه کرد: سال جاری، با همکاری خیرین و منابع دولتی، نزدیک به ۴۰ درصد از پروژه‌های آموزشی در مناطق روستایی اجرا خواهد شد. همچنین استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس نیز در دستور کار قرار دارد تا بخاری‌های گازی و نفتی جای خود را به سیستم‌های گرمایشی استاندارد بدهند.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: در ۹ ماه امسال ۱۰۲ پروژه آموزشی و پرورشی با ۵۷۵ کلاس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.
وی یادآور شد: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۴ پروژه با ۳۶ کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و مابقی پروژه‌ها توسط خیرین و با مشارکت آنها احداث شده است.
فتحی در ادامه به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: طرح شهید عجمیان یکی دیگر از طرح‌های خوب اداره نوسازی مدارس است که با بخشی از هزینه آن با مشارکت مردمی و بخش دیگر از منابع دولتی تامین شده و در 6 ماهه اول سال جاری تا قبل از شروع سال تحصیلی حدود 7 هزار کلاس بهسازی و شاداب‌سازی شدند. همچنین در سال جاری و هم‌زمان با تحویل پروژه‌های مهر ماه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به ارزش 170 میلیارد تومان خریداری و تحویل داده شد.

فریدالدین عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان درادامه این نشست افزود: مدرسه‌سازی به گفتمان عمومی اجتماعی و فرهنگ دینی تبدیل شده و روزبه‌روز به تعداد خیرین افزوده می‌شود. دیدگاه خیرین فراتر از مدارس کوچک است و به سمت احداث پروژه‌های محله محور رفته‌اند. صرفاً ساختن مدرسه مهم نیست، بلکه اهدای زمین، ملک، خانه یا تجهیزات نیز مهم است.
وی گفت:اینک تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی استان شامل کارخانه‌ها، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر بخش‌ها به کار نیک‌ مدرسه‌سازی روی آورده‌اند.
عبد یزدان تصریح کرد: امروز خیرین ما تنها مدرسه نمی‌سازند، بلکه مدرسه‌یار و مدرسه‌دار نیز هستند. آنان تجهیزات، امکانات و محتواها را تأمین می‌کنند و در کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی نقش دارندو در مدارس اتاق خیرین دارند تا در مدرسه حضور داشته و از دانش‌آموزان محروم بااستعداد حمایت کنند.
عبد یزدان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما، بحث هوای پاک است، خاطرنشان کرد: در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان منعقد شده که بر اساس آن، ۲۵۰۰ مدرسه با مدارس خیرساز استان همکاری خواهند کرد تا نیروگاه‌های خورشیدی در این مدارس مستقر شوند. این اقدام نه تنها به جبران ناترازی انرژی کمک می‌کند، بلکه درآمد حاصل از تولید برق نیز می‌تواند بخشی از هزینه‌های جاری مدارس را تأمین کند

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + پانزده =

سامانه نماز املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان