تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر : 48930

تدوین برنامه راهبردی ۱۴۱۰ فراتر از یک دوره مدیریت شهری است

تدوین برنامه راهبردی ۱۴۱۰ فراتر از یک دوره مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: تدوین برنامه راهبردی ۱۴۱۰ فراتر از یک دوره مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌های شهرداری مقطعی و یک‌ساله نیست، بلکه حداقل پنج‌ساله تعریف می‌شود؛ در این دوره برنامه راهبردی ۱۴۱۰ را تدوین کردیم که فراتر از یک دوره مدیریت شهری است و اهداف بلندمدتی را دنبال

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
تدوین برنامه راهبردی ۱۴۱۰ فراتر از یک دوره مدیریت شهری است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌های شهرداری مقطعی و یک‌ساله نیست، بلکه حداقل پنج‌ساله تعریف می‌شود؛ در این دوره برنامه راهبردی ۱۴۱۰ را تدوین کردیم که فراتر از یک دوره مدیریت شهری است و اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار، محمد نورصالحی با بیان اینکه برخی معتقدند در این دوره مدیریت شهری پروژه عمرانی وجود نداشته است، اما این موضوع را قبول ندارم، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۲ به‌طور متناوب در سازمان‌هایی همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی و در شهرهایی همچون اصفهان و تهران مشغول به‌کار بوده‌ام؛ نیازهای شهر اصفهان به‌گونه‌ای است که هر مجموعه‌ای روی کار بیاید، ناگزیر به شناسایی و رفع این نیازهاست.

وی افزود: برنامه‌های شهرداری مقطعی و یک‌ساله نیست، بلکه حداقل پنج‌ساله تعریف می‌شود؛ در این دوره برنامه راهبردی ۱۴۱۰ را تدوین کردیم که فراتر از یک دوره مدیریت شهری است و اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره کنونی بر اساس اولویت‌های شهر تمرکز ویژه‌ای بر حمل‌ونقل عمومی و پروژه‌های ترافیکی داشتیم و مترو، رینگ ترافیکی چهارم، تأمین ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خطوط تندرو (BRT) از مهم‌ترین محورهای کار ما بوده است.

نورصالحی با بیان اینکه مترو جزو پرهزینه‌ترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود، به‌طوری که در حال حاضر هزینه احداث هر کیلومتر مسیر مترو، همراه با تأسیسات و ناوگان، حدود پنج هزار میلیارد تومان (۵ همت) است، ادامه داد: تکمیل خط یک متروی اصفهان حدود ۲۰ سال زمان برد، اما هدف ما در خط دو این است که پروژه را بسیار سریع‌تر به‌نتیجه برسانیم.

وی اظهار داشت: پروژه رینگ ترافیکی چهارم که سال‌ها در دست بررسی بود، با سرعت بیشتری در این دوره پیش می‌رود؛ این پروژه برای روان‌سازی ترافیک اصفهان حیاتی است، چراکه حتی بزرگراه‌هایی همچون شهید خرازی، شهید بابایی و شهید چمران که زمانی روان بود، امروز دچار ترافیک شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال ۱۳۹۵ یا ۱۳۹۶ اصفهان حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشت که با شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی این عدد به کمتر از ۶۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرد؛ پس از این دوران قیمت یک اتوبوس معمولی از ۴۵۰ میلیون تومان به حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان و حتی تا ۲۰ میلیارد تومان هم برای اتوبوس‌های بزرگ‌تر رسید و تأمین ناوگان جدید بسیار سخت‌تر شد، اما با وجود این شرایط دشوار، تلاش جدی برای بهبود ناوگان صورت گرفت.

نورصالحی با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نه‌تنها کمتر از ادوار گذشته کار نشده، بلکه در مواردی رکوردهایی هم ثبت شده است، تصریح کرد: شاید در این دوره کمتر شاهد افتتاح‌های پررنگ و تبلیغاتی بوده باشیم، اما کارهای زیرساختی بزرگی از تقاطع‌های غیرهمسطح گرفته تا آزادسازی‌ها و پروژه‌های مترو در حال انجام است؛ مهم این است کارهایی انجام شود که نه‌فقط در این دوره، بلکه در آینده نیز ثمرات آن برای مردم ملموس باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سامانه نماز املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان