تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر : 14089

اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان: اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به گزارش دنیای اسرار: جعفر قیصری در نشست خبری بااصحاب رسانه عنوان کرد:در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ هزار تومان گردش مالی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بوده است که در صورت حمایت

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

به گزارش دنیای اسرار: جعفر قیصری در نشست خبری بااصحاب رسانه عنوان کرد:در سال ۹۷ بیش از یک میلیارد و ۴۷۰ هزار تومان گردش مالی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک بوده است که در صورت حمایت مسئولان و جامعه گردش مالی و ایجاد اشتغال نیز رشد پنج برابری خواهد داشتو بیش از ۷۱۰۰ نیروی فارغ التحصیل در این شرکت‌ها کار می‌کنند که از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر دانش آموخته دکترا در مجموعه حضور دارند و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند نقش کلیدی در جذب دانش‌آموختگان با مدارج عالی را جذب کنند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: استان اصفهان به دنبال پیدا کردن راهکاری برای ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان است و از یک ماه پیش وارد فاز اجرایی این موضوع شدیم که  اکنون در مراحل اجرایی هستیم.

وی تاکید کرد: ماموریت پارک علم و فناوری تبدیل علم به ثروت است که ابتدا علوم در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی آموزش و سپس پارک علم و فناوری، تولید فناوری می‌کنند و در مرحله بعد وارد صنایع دانش‌بنیان می‌شویم که مراحل صنعتی‌سازی، تجاری‌سازی و کسب درآمد به دست می‌آید و نقش دولت تامین زیربنای مورد نیاز است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد: بیش از ۷ هزار شرکت فناور در کشور فعالیت می‌کند که استان اصفهان در بین شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوم در کشور را دارد و ۴۰۵ شرکت دانش‌بنیان در اصفهان فعال هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: در استان سه پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی، ابوریحان و غیاث‌الدین کاشانی و ۸ مرکز رشد علم و فناوری داریم که ۴ مرکز رشد تخصصی در حوزه‌های ICT ، هنر، کشاورزی و منابع طبیعی و فولاد فعالیت می‌کنند و دو مرکز رشد شهرستانی در نجف‌آباد و شهرضا داریم.

قیصری بیان کرد: پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی نخستین پارک علم و فناوری ایران است که در دهه ۷۰ ایده آن شکل گرفت و اوایل دهه ۸۰ کلنگ کار به زمین خورد که بخش خصوصی سه برابر بخش دولتی و دانشگاهی سرمایه‌گذاری کردند که اصولا هم باید همین طور باشد.

قیصری با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ محصول و خدمات شهرک علمی تحقیقاتی تجاری سازی شده است، تصریح کرد: برخی شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک با ۱۸ کشور روابط تجاری و بازرگانی دارند و محصولات خود را به این کشورها عرضه می کنند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۶ پروژه فناوری به خط تولید رسیده است، گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در شهرک علمی تحقیقاتی مورد حمایت قرار گفته است.

قیصری در مورد ماموریت‌ها و اهداف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت از رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تولید ثروت از علم و تجاری سازی دستاوردهای علمی و مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه‌ای و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

عکاس :احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.