تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 15010

آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی معلولین است

آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی معلولین است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان: آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی معلولین است به گزارش دنیای اسرار، آرش اخوان طبسی مدیر کل استان ضمن گرامیداشت سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذرماه ۱۳۹۸ روز جهانی افراد دارای معلولیت، ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان:

آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی معلولین است

به گزارش دنیای اسرار، آرش اخوان طبسی مدیر کل استان ضمن گرامیداشت سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذرماه ۱۳۹۸ روز جهانی افراد دارای معلولیت، ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار را ضروری دانست.

اخوان ضمن اشاره به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های مهارتی افزود: آموزش های فنیو حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولین می باشند.

وی گفت: بر اساس تحقیقات مختلف از بین پنج نیاز استراتژیک جوامع انسانی که به عنوان نیازهای مرتبط با امنیت ملی هر کشور از آن نام برده می شود دو نیاز آموزشی و اقتصادى از مهمترین دغدغه و مسأئل در زندگى تک تک افراد جامعه بویژه معلولین است.

اخوان افزود: آموزش، اعم از آموزش عمومی، فنی و حرفه ای و عالی، توان بالقوه فرد را در انجام کار افزایش داده و سبب ارتقای بهره وری به عنوان یکی از عوامل تولید و استفاده بهینه از امکانات موجود می گردد؛ بنابراین آموزش مهمترین نقش در توسعه اقتصادی و اجتماعی، از طریق تربیت نیروی انسانی مهارت دیده برای رشد و توسعه ایفا می کندکه انجام این رسالت در کشور ما مستلزم هماهنگی و تناسب برنامه های آموزشی با نیازهای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: معلولین به واسطه نداشتن مهارتهای حرفه ای، مددجویی و عدم تامین منابع مالی برای امرار معاش و گذران زندگی خود و خانواده بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض انواع آسیب های فردی و اجتماعی قرار می گیرند. از این روی آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان آموزشهایی که ابعاد کاربردی و مهارتی آنها نسبت به ابعاد نظری از اهمیت بیشتری برخوردار است یکی از پربازده ترین سرمایه گذاری های جوامع برای توسعه فردی و اجتماعی معلولان تلقی می شود.

آرش اخوان طبسی گفت: در راستای اجرایی سازی ماده ۱۴ قانون حمایت ازحقوق  معلولین و با عنایت به ابلاغ ” نظام نامه آموزشهای مهارتی افراد دارای معلولیت ” توسط مقام عالی وزارت به این سازمان، تلاش می نماییم تا در اسرع وقت نسبت به عملیاتی نمودن نظامنامه فوق در سطح استان گام های مؤثری برداریم.

وی افزود: با توجه به نیازسنجی شغلی صورت گرفته، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در سال ۹۷ تعداد ۶۹۱ نفر-دوره و۱۲۰۸۰۶ نفر – ساعت آموزش های مهارتی را به معلولان ارائه  نموده است که در زمینه صنایع دستی ، هنر وخدمات (قالیبافی- خیاطی – آشپزی- کامپیوتر صنایع غذایی  و غیره) می باشد.

اخوان گفت: این عملکرد آموزشی در هشت ماهه سال ۱۳۹۸ نیز برای  تعداد ۲۶۸ نفر از معلولان اجرا گردیده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.