تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
کد خبر : 15473

شفافیت عامل موفقیت خیریه‌ها

شفافیت عامل موفقیت خیریه‌ها

شفافیت عامل موفقیت خیریه‌ها رئیس هیئت مدیره خیریه امام حسین (ع) اصفهان: سرفصل موسسه خیریه امام حسین (ع) اکرام به مددجویان است. به گزارش دنیای اسرار:احمد فامیل دردشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این خیریه در سال ۱۳۶۱ به همت جمعی از نیکوکاران و بنابر پیشنهاد مرحوم حاج محمد امینی تاسیس شد.وی

Print Friendly, PDF & Email

شفافیت عامل موفقیت خیریه‌ها

رئیس هیئت مدیره خیریه امام حسین (ع) اصفهان: سرفصل موسسه خیریه امام حسین (ع) اکرام به مددجویان است.

به گزارش دنیای اسرار:احمد فامیل دردشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این خیریه در سال ۱۳۶۱ به همت جمعی از نیکوکاران و بنابر پیشنهاد مرحوم حاج محمد امینی تاسیس شد.
وی با بیان اینکه سرفصل موسسه خیریه امام حسین (ع) اکرام به مددجویان است افزود: هدف اولیه این خیریه ساخت و ساز خانه‌های تمام غیرانتفاعی برای افرادی که فاقد امکان اقتصادی برای خرید خانه هستند بوده است.
رئیس هیئت مدیره خیریه امام حسین (ع) اصفهان در ادامه گفت: این خیریه در مدت فعالیت خود کمک‌های شایانی را در ساخت و ساز خانه‌های ارزان قیمت به جامعه هدف داشته است.
وی با اشاره به اینکه خیریه امام حسین(ع) تنها بر روی حل مشکل مسکن مددجویان تمرکز نکرده است گفت: این خیریه در زمینه کمک به مددجویان از انجمن‌های خیریه، تامین جهیزیه برای نیازمندان، مددجویان کمیته امداد امام (ره) و انجمن مددکاری امام زمان و مساعدت بیماران نقص ایمنی نیز فعالیت دارد.
همچنین در ادامه حسین علی صرافان با بیان اینکه یکی از خدمات خیریه‌ها به جامعه ایجاد فرصت برای کسانی است که قصد کمک به نیازمندان را دارند گفت: مددکاران از خیریه‌ها انتظار دارند که به صورت شفاف و صادقانه فعالیت کنند.
وی در خصوص دیگر اقدامات خیریه امام حسین (ع) اصفهان تشریح کرد: گردش مالی این خیریه در سال حدود ۳ میلیارد تومان است و همچنین پرداخت ۴ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به وسیله امتیاز وام به نیازمندان از طریق بانک قرض الحسنه رسالت است.
مدیر عامل خیریه امام حسین(ع) اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۲ پروژه از ابتدای تاسیس خیریه تا کنون با ظرفیت‌های مختلف ساخته شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است تشریح کرد: همچنین در طرح جدید این خیریه تلاش شده است که سالانه ۱۱۰ خانه ساخته و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
همچنین در ادامه این نشست مسعود کاظمی، خیریه‌ها را حلقه واسطه بین کار خیر و نیازمندان دانست و افزود: شفاف سازی بین فعالیت‌هایی که توسط خیریه برای مددجویان انجام و هدایایی که خیرین به خیریه می‌دهند بسیار مهم است.
وی در ادامه افزود: در همین راستا از سال ۱۳۸۸ به همت اعضای هیئت مدیره تحول سازمانی و ساختاری در این مجموعه ایجاد شده است.
این عضو هیئت مدیره خیریه امام حسین(ع) با بیان اینکه خیریه برای جلوگیری از موازی کاری با دیگر خیریه‌ها ارتباط و همکاری دارد؛ ابراز داشت: خیریه امام حسین (ع) با دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی و خیریه حضرت ابوالفضل (ع) ارتباط دارد.
در ادامه نشست، مهدی رقائی اظهار کرد: اگر خیریه‌ها ساختار سالم و شفافی داشته باشند می‌توانند نیاز به کار خیر را در جامعه برآورده کنند.
وی به راه اندازی خیریه خبرنگار اشاره کرد و افزود: وظیفه خبرنگاران در این خیریه این است که نفوذ کار خیر را در جامعه وسعت بدهند و افراد را درگیر کار خیر کنند.
قائم مقام مدیر عامل خیریه امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه می‌توان با جمع آوری مبالغ کم کارهای بزرگ انجام داد گفت: متاسفانه در جامعه امروز مسائل مادی اهمیت زیادی پیدا کرده است و در این میان وظیفه ما توسعه امر خیر است و قطعاً همه افراد جامعه نیاز درونی به انجام کار خیر دارند.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد خیرین خبرنگار این است که شما خبرنگاران طمع شیرین مددکاری را در جامعه گسترش دهید و مردم را با خیریه‌ها آشناکنید.
سید محمد باقر حجازی نیز در ادامه با بیان اینکه خیریه‌ها کیمیاگری می‌کنند اظهار کرد: خیریه امام حسین علیه السلام کمیته‌ای به نام کمیته خیرات دارد که سه نفر از اعضای هیئت مدیره، قائم‌مقام مدیرعامل و مدیر پذیره در آن عضویت دارند.
وی با اشاره به اینکه جلسات این کمیته هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود گفت: در جلسات کمیته خیرات پرونده‌هایی تا سقف ۵ میلیون اهدایی و تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام بررسی می‌شوند.
نایب رئیس هیئت مدیره خیریه امام حسین(ع) اصفهان در ادامه افزود: در صورتی که مبالغ مورد نیاز به پرونده‌ها بیشتر از ۵ میلیون تومان باشد به صبح‌های چهارشنبه ارجاع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در صبح‌های چهارشنبه هر هفته سه پرونده در جمع خیرین بررسی می‌شود گفت: با زبان تصویر مشکلات مددجوها برای خیرین مطرح می‌گردد.
حجازی با بیان اینکه بنیانگذار واحد سمعی بصری در خیریه‌های استان، خیریه امام حسین (ع) بوده است خاطرنشان کرد: تصاویر تهیه شده از مددجو در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد و فقط در صبح چهارشنبه و با اجازه خود مددجو و با حفظ کرامت او برای خیرین پخش می‌شود.
وی به شکاف ایجاد شده بین خیرین نسل جدید و قدیم اشاره و تشریح کرد: دیدگاه جوانان امروز با نسل قبل از خود متفاوت است و مطمئناً در ذات جوانان امروز نیز نیک نیازی وجود دارد و ما باید با کمک متخصصین برای پر شدن این شکاف تلاش کنیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.