تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر : 19085

چالش مراکز درمانی با کرونا

چالش مراکز درمانی با کرونا

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان: وضعیت رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا بشدت پایین آمده است. مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اوج گیری مجدد کرونا گفت: بعد از پشت سر گذاشتن موج اول اپیدمی کرونا با آمار ۱۴۶۰ بستری در

Print Friendly, PDF & Email

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان: وضعیت رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا بشدت پایین آمده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اوج گیری مجدد کرونا گفت: بعد از پشت سر گذاشتن موج اول اپیدمی کرونا با آمار ۱۴۶۰ بستری در هفته، به تعداد ۸۷۰ مورد بستری شده در هفته گذشته رسیده‌ایم.
وی افزود: یکی از مشکلات مضاعف ما تخت‌های بیمارستانی است که فقط تعداد موارد بستری شده را نشان می‌دهد در حالیکه که مشخص نمی‌کند افراد بستری شده چه مدت زمانی را در بیمارستان هستند.
فدایی با بیان اینکه روند روزانه بستری‌ها از ۱۰ مورد در اوایل خرداد به ۵۰ مورد مثبت اعلام شده در حال حاضر می‌رسد گفت: چالش مراکز درمانی با کرونا تشدید یافته و موارد بستری بیش‌تر شده است.
وی افزود: به ازای هر نفر بیمار بستری شده در بیمارستان، ۲۰ مورد بصورت سرپایی وجود دارد که لازم نیست در بیمارستان بستری شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه این نشست با بیان اینکه تصور اولیه ما این بود که این بیماری با شروع فصل گرما از بین می‌رود در حالی که خلاف آن ثابت شد گفت: باید بر اساس وضعیت موجود، استراتژیک مان را در خصوص بیماری کرونا عوض کنیم.
کمال حیدری گفت: ایران از جمله اولین کشورهایی است که برای ۱۳۰۰ شغل و مکان، پروتکل‌های بهداشتی تدوین کرده و همه اصناف و مراکز با ثبت نام در سامانه سلامت، کد رهگیری و هولوگرام دریافت کرده‌اند.
کمال حیدری در ادامه افزود: آنچه که برای ما اهمیت دارد نظارت و مطالبه عمومی مردم برای رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کرونا است.
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان نیز در ادامه گفت: بسیاری از مردم به دلیل اطلاع رسانی‌های ناقص یا رفتارهای غلط که در سطح کلان جامعه می‌بینند، به طور کلی این بیماری را فراموش کرده‌اند.
سید مهدی میرجهانیان ادامه داد: بر اساس شرح وظایف محول شده به واحد ما، تمامی مراکز تهیه و توزیع و مراکز صنعتی را تحت بازرسی قرار داده‌ایم و تا پایان گام دوم کنترل بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ هزار بازرسی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نحوه و میزان رعایت دستورالعمل‌ها در واحدها و اصناف یکنواخت نبوده است گفت: مجددا تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بروز شده و از طریق استانداری به این واحدها ابلاغ می‌کنیم.
مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط استان در ادامه افزود: مقامات قضایی و ارشد استان از ما به‌ عنوان ارگان نظارتی درخواست کرده‌اند که برای کلیه اصناف و اداره‌جات که در خصوص رعایت پروتکل‌ها همکاری و یا عدم همکاری را داشته‌اند ، بسته‌های تشویقی و یا تنبیهی در نظر بگیریم.
مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه این نشست خبری موج دوم کرونا، با بیان اینکه ما در سطح کشور بیشترین کارشناسان بهداشت حرفه‌ای را جذب کرده‌ایم و از این حیث مقام اول را در سطح کشور داریم گفت: در بخش صنایع به دلیل رعایت مراقبت‌های لازم، ابلاغ پروتکل‌ها به صنایع و در ادامه اجرای آن، آموزش ۱۰۰ درصد کارگران در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غربالگری کارگران، کمترین آسیب را در خصوص کرونا داشته‌ایم.
مجید مشایخ با اشاره به تجهیز ۱۸۰ بازرس حرفه‌ای در ۲۳ شهرستان استان از امروز و برنامه‌ریزی عملیاتی گفت: یک کمیته بازرسی ویژه در استانداری با حضور نماینده استاندار، نماینده اماکن، نماینده دادستان و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای که در شهرستان‌ها و استان قرار دارند تشکیل شده که با یک برنامه‌ریزی انجام شده به صورت رندم و اتفاقی به بعضی از ادارات و سازمان‌ها سرکشی داشته و اگر جایی نیاز به ورود و برخورد باشد اقدام کنند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.