تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر : 20071

مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی به صورت وبینار برگزار شد

مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی به صورت وبینار برگزار شد

به گزارش دنیای اسرار:مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، صبح امروز (شنبه ۲۵ مرداد ماه) با حضور احمدی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، خسروی مدیرکل دفترامور مشترک، فرخی نماینده کمیته ملی المپیک، عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، دهقان سرپرست امور دبیری فدراسیون و مستجاب الدعوه معاون مدیرکل

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، صبح امروز (شنبه ۲۵ مرداد ماه) با حضور احمدی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، خسروی مدیرکل دفترامور مشترک، فرخی نماینده کمیته ملی المپیک، عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، دهقان سرپرست امور دبیری فدراسیون و مستجاب الدعوه معاون مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش وجوانان در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد که پس از ارائه عملکرد توسط اکبری سرپرست فدراسیون به مجمع، مورد تأیید قرار گرفت.
همچنین خزانه‌دار و بازرس فدراسیون هم گزارش خود را ارائه کردند که مورد تایید اعضا قرار گرفت.
رئیس هیئت ورزش روستائی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در طی نشست مجازی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: در صحبت‌های جناب آقای اکبری به تعداد توزیع ۲۰۰ میز پینگ پنگ در خانه‌های ورزش روستائی استان اصفهان اشاره شد در حالی‌که ۴۳۸ خانه‌ ورزش روستایی فقط در استان افتتاح شده است.
وی با بیان این‌که در هر خانه ورزش روستائی یک میز پین‌پنگ، فوتبال دستی، شطرنج، ۲ تخته دارت و ۵۰ متر مربع تاتمی وجود دارد، تصریح کرد: در ۴۳۸ روستا، ۴۳۸ خانه ورزش روستائی افتتاح شده که در رشته‌هایی نظیر شطرنج، قهرمان کشوری نیز داشته‌ایم.
مهدی اسدی با بیان این‌که سال گذشته جشنواره‌ای تحت جشنواره‌ی خوشه چین برگزار کردیم که متولی آن نیز دکتر حجتی بودند، گفت: متاسفانه مصوبات در شرایطی به ادارات کل ورزش و جوانان ابلاغ می‌شود که هیئت‌های ورزش روستائی هیچ نقش و جایگاهی برای آنان در نظر گرفته نشده است و وظیفه‌ی اجرایی آن بر عهده‌ی هیئت‌‌های استانی گذاشته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مصداق این سخن، بودجه‌های پیش بینی شده برای خانه ورزش روستائی است که بیش‌تر تفسیر به رای و سلیقه‌ای می‌باشد.
رئیس هیئت ورزش روستائی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در ادامه گفت: خواسته‌ی من مدیریت صحیح برنامه‌هایی نظیر خوشه چین است و اینکه چرا اجرای بازی‌های بومی محلی در شهرها و محلات و بازی‌های کلاسیک در روستاها همزمان برعهده‌ی فدراسیون ورزش روستائی و هیئت‌های بازی‌های بومی محلی است که باعث وجود مشکل چند مدیریتی می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته چه تعداد رئیس هیئت ورزش روستائی و بازی‌های بومی محلی به محل فدراسیون در تهران رفته و چه بودجه‌ای برای اجرای برنامه‌ها برای هیئت‌های ورزش استانی پیش بینی شده است؟
اسدی گفت: در جشنواره ملی حرکت و برکت که سال گذشته با مشارکت ۳۱ استان در کاشان برگزار شد، علاوه بر اینکه هیچ بودجه‌ای برای این جشنواره تخصیص داده نشد، علی‌رغم دعوت از مسئولین هیچ کدام از مسئولین دعوت شده، شرکت نکردند.
وی افزود: اگر حمایت‌های مالی فرماندار محترم کاشان و استان اصفهان نبود، این جشنواره برگزار نمی‌شد.
رئیس هیئت ورزش روستائی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با بیان اینکه فدراسیون ورزش روستائی یک سازمان محسوب می‌شود و بیش از ۲۳ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، تصریح کرد: ما خواهان حفظ جایگاه قانونی و اجتماعی هیئت‌های ورزش روستائی و بازی‌های بومی محلی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت بازی‌های بومی محلی هستیم نه این‌که در جشنواره‌ای مانند خوشه چین با اعلام برگزاری چنین جشنواره‌ای، ما در پی تامین بودجه باشیم.
وی در پایان گفت: انشالله امسال فدراسیون قدرتمند وارد عمل شود و با توجه به منویات رهبری در خصوص ورزش روستائی، به بهترین نحو، کار صورت پذیرد.
سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در نشست امروز گفت: در برخی از روستا‌های ما قهرمانانی وجود دارند که از طریق استعداد‌یابی در جامعه‌ی روستائی در ورزش‌هایی چون دو میدانی، بدنسازی، وزنه‌برداری و… توانسته‌اند به مسابقات المپیک راه پیدا کنند.
وی افزود: ورزش روستائی از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به جمعیت ۲۵ میلیونی جمعیت روستایی و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ورزش‌های بومی محلی جزئی از فرهنگ و ملیت ایران است، باید با استفاده از بکار‌گیری تمام ظرفیت‌ها، شرایط فعالیت‌های ورزشی را برای روستائیان فراهم نمود.
احمدی خاطر نشان کرد: ما بایستی بتوانیم از طریق برگزاری جشنواره‌ها، المپیاد‌ و مسابقات۰ ورزشی و تجهیز خانه‌های ورزش روستائی، مشارکت روستائیان را در فعالیت‌های ورزشی ارتقاء دهیم.
وی گفت: آماده بازنگری در رشته‌های ورزشی مورد علاقه‌ی روستائیان و فراهم کردن زمینه و شرایط فعالیت این رشته‌های ورزشی در روستا هستیم.
احمدی افزود: نزدیک به ۵ هزار خانه‌‌ی ورزش روستائی تجهیز شده در سطح کشور داریم و پیش‌بینی ما برای پایان سال ۹۹، شش هزار و نیمه سال ۱۴۰۰، هفت هزار و ۵۰۰ خانه‌ی ورزش روستائی تجهیز شده در کل کشور است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.