تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر : 20902

اصلی‌ترین رسالت دانشگاه حل مسائل کشور است

اصلی‌ترین رسالت دانشگاه حل مسائل کشور است

به گزارش دنیای اسرار:سیدمهدی ابطحی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان جزء ۱۳دانشگاه بزرگ و یکی از ۵دانشگاه برتر فنی و مهندسی کشور است. ، ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده تقاضامحور هستند و دو دانشگاه صنعت محور که یکی با فولاد مبارکه ودیگری با سازمان آب منطقه ای در فعالیت

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:سیدمهدی ابطحی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان جزء ۱۳دانشگاه بزرگ و یکی از ۵دانشگاه برتر فنی و مهندسی کشور است. ، ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده تقاضامحور هستند و دو دانشگاه صنعت محور که یکی با فولاد مبارکه ودیگری با سازمان آب منطقه ای در فعالیت های علمی مشغول به کار هستند.

ابطحی اضافه کرد: هدف این دانشگاه در پاسخگویی و حل مسائل کشور بوده که به نظر می‌رسد پیشگامی دانشگاه در عرصه فناوری شکل گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: حدود ۱۰هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل مشغول هستند که به طور تقریبی به نسبت برابر تحصیلات تکمیلی و کارشناسی و دختران و پسران رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه نوآوری اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با بخش صنعت مشارکت کرده است و به زودی در دانشگاه اولین مرکز رشد نوآوری کشور در زمینه زیردریا فعال می‌شود که این اقدام با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور شده است.

اصلی‌ترین رسالت دانشگاه حل مسائل کشور است

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین رسالت دانشگاه حل مسائل کشور است. در کشوری که نیروی انسانی قوی به عنوان سرمایه اصلی وجود دارد، دانشگاه تأثیر بسزایی در ارتقای کشور خواهد داشت. چنانچه کل دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مسائل حال کشور باشند، می‌توان گفت دانشگاه آینده این سرزمین است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به خدمات دانشگاه صنعتی اصفهان در زمان بروز کرونا و فرصت‌ها و تهدیدهای این شرایط گفت: دانشگاه در تمام زمینه‌های فنی و مهندسی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سرشاخه علوم فیزیک و ریاضی فعال است و تنها دانشگاه فنی کشور محسوب می‌شود که در حوزه کشاورزی و محیط زیست نیز فعالیت دارد و پژوهش انجام می‌دهد، زیرا محور توسعه کشور کشاورزی است و زمینه‌های استقلال آن را فراهم می‌کند.

ابطحی بیان کرد: در شرایط کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان با وضعیت پیچیده‌ای مواجه شد به همین منظور اولین تصمیمات در شرایط خاص با برگزاری ستاد کرونا اخذ شد.

وی اظهارداشت: با تشکیل ستاد کرونا در دانشگاه تصمیم بر این شد تا به حوزه آموزش وارد شویم از این رو تصمیم گیری بر این بود تا طول ترم دانشگاه سه هفته افزایش پیدا کند

ابطحی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا زیرساخت‌های خوبی برای آموزش غیرحضوری فراهم شد و دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند به عنوان یک سرمایه بزرگ از آن استفاده کند.

وی با اشاره به تصویب وام شرافتی برای افرادی که در کرونا به مشکل معیشتی برخوردند، میزان پرداخت اولیه این وام را  ۵۰۰ تومان اعلام کرد و توضیح داد: درخصوص افرادی که ابزار اینترنت نداشتند، دانشگاه طی فراخوانی از دانشگاهیان خواست اگر وسیله ای دارند، کمک کنند و  تا زمانی که وسیله به دستشان برسد هر هفته محتوا برایشان ارسال شد.

ابطحی درخصوص کسانی که در منطقه محرومند و به شبکه دسترسی ندارند، گفت: دانشگاه یک خوابگاه را براساس پروتکل‌های بهداشتی، اسکان می‌دهد تا شرایط عادلانه آموزشی برقرار شود.

ابطحی بیان کرد: فضای بین المللی مناسب برای تعاملات مثبت یکی دیگر از فرصت‌هایی بود که کرونا در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد، اگر جهان بایدبه سمت همگرایی حرکت کند نهاد دانشگاه می‌تواند این همگرایی را ایجاد کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: تولید کابین ضدعفونی یو وی سی برای محل‌های پرخطر مانند دندانپزشکی‌ها، تولید دستگاه قابل رقابت جهانی در زمینه ماسک سه لایه با ظرفیت صد ماسک در دقیقه و کیت تشخیص سریع کرونا از اقدامات دانشگاه صنعتی در زمان شیوع کرونا بود.

  ابطحی از ۹۷  درصد پوشش آموزش غیر حضوری  خبر داد و اضافه کرد: ۷۴۰ درس کارشناسی و بیش از ۴۳۰ درس تحصیلات تکمیلی به صورت غیر حضوری انجام شد و آزمون نیز به صورت غیر حضوری برگزار شد و در مقطع کارشناسی ۲۹ هزار درس دانشجو آزمون در مقطع کارشناسی و ۳۷۰۰ دانشجو درس در مقطع تکمیل تحصیلات آزمون گرفته شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: این آزمون‌ها با حضور تعداد مختلفی از دانشجویان از ۱۰نفر گرفته تا بیشتر از ۲هزار نفر و بدون وقفه برگزار شد.

وی عنوان کرد: اگر اسفند ماه سال ۹۸  نگرانی اساتید ما این بود که اسناد آموزشی و محتوا در دسترس عموم قرار می‌گیرند و مالکیت آن از بین می‌رود، اکنون و در سال ۹۹ باور آن‌ها این است که در دسترس بودن محتوای علمی برای همه به نوعی انجام رسالت در ترویج علم است و محتوای آموزشی اساتید این دانشگاه می‌تواند در اختیار سایر معلمان کشور نیز قرار بگیرد.

این مقام مسئول  در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های دروس عملی گفت: عمده کلاس‌های درس‌های عملی به صورت غیرحضوری برگزار شد. همچنین برای درس‌هایی که نیاز به کار عملی آزمایشگاهی داشت نیز با تهیه محتوای خوب این امکان فراهم شد تا دانشجویان به صورت غیرحضوری از محتوای کلاس‌های درس بهره مند شوند.

ابطحی با اشاره به سه بخش معاونت فرهنگی دانشگاه، دفتر نهادمقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی گفت: این سه بخش در کنار هم ساختاری را درست کردند که با تمامی دانشجوهای مقاطع مختلف، داوطلبانه تماس بگیرند؛ این کار نتایجی داد که در برنامه‌ریزی دانشگاه مؤثر است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: با تمام دانشجویان تماس حاصل شد و  درخصوص سلامت خود و خانواده، نحوه دسترسی به اینترنت، ابزار مناسب برای دریافت محتوا، وضع معیشت، نحوه دنبال کردن دروس سؤالاتی مطرح شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.