تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر : 21112

سامانه “همارا” در استان اصفهان راه اندازی شد

سامانه “همارا” در استان اصفهان راه اندازی شد

به گزارش دنیای اسرار:اولین سامانه مکانمند صدور کد، آرشیو مدارک و مستندات دفتر فنی، موسوم به ((سامانه همارا)) در استان اصفهان راه اندازی شد. معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفااستان اصفهان گفت: با توجه به عدم وجود ساختار مناسبی برای آرشیودیجیتال نقشه ها، اسناد، مدارک و مستندات، زیرساخت ها برای راه اندازی این سامانهدر

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:اولین سامانه مکانمند صدور کد، آرشیو مدارک و مستندات دفتر فنی، موسوم به ((سامانه همارا)) در استان اصفهان راه اندازی شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفااستان اصفهان گفت: با توجه به عدم وجود ساختار مناسبی برای آرشیودیجیتال نقشه ها، اسناد، مدارک و مستندات، زیرساخت ها برای راه اندازی این سامانهدر دستور کار قرار گرفت.

امیرحسین حکمتیان بیان کرد: طی سال های اخیر ایجاد ساختار سخت افزاری و نرم افزاری همانند خرید سرور و فضای ذخیره مناسب برای آن عملیاتی شد و پس از طی دوره آزمایشی، این سامانه به صورت رسمی راه اندازی و بارگذاری اسناد فنی در انواع فرمت ها بر روی آن آغاز شده است و اکنون کار بارگذاری نقشه ها و مستندات فنی بر روی آن در حال انجام است.

وی به دیگر قابلیت های این سامانه پرداخت و اظهار داشت: این سامانه  قابلیت تبدیل به مرکز دیجیتال بایگانی اسناد و مدارک و مستندات شرکت در همه بخش ها را  دارا می باشد که اولین نمونه  استفاده فرابخشی این سامانه، بارگذاری مستندات مربوط به املاک و مستغلات شرکت در طرح صدور اسناد مالکیت املاک      می باشد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان افزود: از دیگر قابلیت های ایجاد شده در این سامانه می توان به تهیه وب سرویس ارتباط بین نرم افزاری با سامانه های نجما به عنوان زیرساخت GIS شرکت  و سامانه اطلس به عنوان سامانه اتوماسیون گردش فنی پروفیل های دفتر فنی اشاره کرد. بدین ترتیب با ایجاد این ارتباط، شرایط مرکزیت بارگذاری اسناد از جزایر نرم افزاری مختلف فراهم شده که نقش مهمی در حفاظت و صیانت از اطلاعات و ایجاد دسترسی مناسب دارد.

وی صدور کد شناسه واحد برای هر مستند با قابلیت صدور برچسب معرف کد در سه فرمت کاراکتری، بارکد نواری و QR به صورت همزمان برای الصاق فیزیکی یا دیجیتالی به مستند را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.

 حکمتیان خاطر نشان ساخت: آرشیو مستندات با همه فرمت های دیجیتالی مانند عکس، متن، نقشه و غیره امکان پذیر است و از دیگر قابلیت های این سامانه، تفکیک بخش های توصیفی تعریف شده برای هر مستند به سه بخش آب، فاضلاب و ابنیه با امکان توسعه اتصال هر مستند به مکان جغرافیائی مربوطه است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.