تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 30266

نشست تعاملی معاون دیوان عدالت اداری کشور و مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان اصفهان

نشست تعاملی معاون دیوان عدالت اداری کشور و مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان اصفهان

نشست تعاملی معاون دیوان عدالت اداری کشوربا مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان اصفهان در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار: سید کاظم موسوی معاون قض در شعب کار و تأمین اجتماعی ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه  برگزاری این جلسات را

Print Friendly, PDF & Email

نشست تعاملی معاون دیوان عدالت اداری کشوربا مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان اصفهان در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار: سید کاظم موسوی معاون قض در شعب کار و تأمین اجتماعی ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه  برگزاری این جلسات را ضروری دانست و گفت: هدف از برگزاری این جلسات همفکری و انتقال تجارب برای کاهش مراجعات مردمی به دیوان عدالت اداری است.

 وی با بیان اینکه ورودی دعاوی به دیوان از حد متعارف خیلی بیشتر است، توضیح داد: از ۵۷ شعبه مستقر در دیوان عدالت اداری ۲۴ شعبه به پرونده های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص یافته است

این مقام مسئول همچنین گفت: برای کنترل تعداد پرونده های ارجاعی به دیوان، تنها افزایش رسیدگی های قضایی کافی نیست و برگزاری نشست های هم اندیشی جهت رسیدن به نقاط مشترک و بررسی زمینه های کاهش دهنده میزان شکایات علیه تامین اجتماعی و ادارات کار، منجر به کاهش ارسال پرونده ها به دیوان عدالت اداری خواهد شد.

 وی افزود: پرونده ای که در هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل می‌شود و پس از طی مراحل به دیوان عدالت اداری ارسال شده و نهایتاً منجر به صدور رأی می شود، گاهی تا یک میلیارد هزینه دارد که لازم است بار این هزینه ها از مردم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی  کاسته شود.

میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین و خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه گفت: در سال ۱۴۰۰، سی و دوهزار دادخواست در سطح استان اصفهان  دریافت  شد و با رسیدگی در هیات های تشخیص ۲۶ هزار  رای صادر شد که با درخواست تجدید نظر  متقاضیان تعداد ۸۵۰۰ پرونده به هیات های حل اختلاف ارسال شد و ۶۰۰۰ رای در این هیات ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی دولت قوی شاهد مطالبه گر شدن مردم هستیم گفت: وقتی مردم شاهدند که امکان اصلاح و بهبود ارائه خدمات وجود دارد با امیدواری بیشتری درخواست‌های خود را جدی تر پیگیری می‌کنند.

مداحی افزود: اگر  امکان ایجاد هیأت بدوی دیوان عدالت اداری در مرکز  استان فراهم شود،  شاهد کاهش بسیاری از این رفت و آمدها خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به سامانه جامع روابط کار گفت: این سامانه یکی از خدمات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب دولت الکترونیک بوده و از بسیاری از رفت و آمدهای مردم پیشگیری کرده ودرحال حاضر تامین اجتماعی نیز به این سامانه وصل شده است و منجر به سهولت ارائه خدمات به مردم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  وصل شدن سامانه ثنا به سامانه روابط کار امری ضروری است‌ اظهار داشت: اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در یکسال گذشته  هزینه بسیار زیادی را در ابلاغ  آرا و ارسال پرونده ها متحمل شده است.

مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه گزارشی از وضعیت، عملکرد و پرونده های مطروحه اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در دیوان عدالت اداری ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با یک همگرایی و همفکری مسائل و موارد قضایی به ویژه حجم دعاوی که از یک وزارتخانه به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود کاسته شود.

حاجی کاظمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسئولیت همه دستگاه ها در  تحقق  عدالت اجتماعی گفت: یکی از مهمترین رسالتهای  تامین اجتماعی، تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه است که با تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شکل مطلوب تری محقق  خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمد مغزی  مدیر روابط کار و جمال کرمی مسئول امور حقوقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و علیرضا موحد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اصفهان نکات مد نظر خود را مطرح کردند.

گفتنی است؛ بررسی قابل اجرا بودن آرای ماهیتی در استان که توسط دیوان عدالت اداری صادر می شود،  عدم ررسی حضوری پرونده‌های مطروحه در دیوان عدالت اداری توسط کارشناسان،  ارائه مشخصات کامل  شاکی برای  پیگیری آرای صادره دیوان عدالت اداری در استان و عدم وجود ساز و کار  برای اجرای آرای ماهیتی توسط ادارات تعاون، کار و  رفاه اجتماعی طبق قانون ، مرخصی فرزند آوری و روند بررسی و تایید مشاغل سخت و زیان آور در کارگاه‌های تعطیل  از جمله مسایلی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.