تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 30375

راه‌اندازی بخش سلول‌های بنیادی در بیمارستان الزهرا (س)

راه‌اندازی بخش سلول‌های بنیادی در بیمارستان الزهرا (س)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بخش سلول‌های بنیادی در بیمارستان الزهرا (س)راه اندازی شد. به گزارش دنیای اسرار:شاهین شیرانی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، درخصوص وضعیت بهداشت و درمان استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تقویت پیوند اعضا است، اظهار کرد:دستگاه‌ها و آوردن سی تی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بخش سلول‌های بنیادی در بیمارستان الزهرا (س)راه اندازی شد.

به گزارش دنیای اسرار:شاهین شیرانی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، درخصوص وضعیت بهداشت و درمان استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تقویت پیوند اعضا است، اظهار کرد:دستگاه‌ها و آوردن سی تی اسکن‌ها، راه‌اندازی بخش سلول‌های بنیادی در بیمارستان الزهرا (س) و فعال کردن بخش پیوند اعضا انجام شود. این تجهیزات برای همه بیمارستان‌ها پیگیری و درپی آن در شهرستان‌های فریدون‌شهر و خمینی‌شهر، نصب و راه‌اندازی شد؛ همچنین دو دستگاه شتاب‌دهنده در بیمارستان سیدالشهدا نصب، دستگاه پت به استان اصفهان وارد و مجوزهای نصب آن نیز گرفته شد، بنابراین با اقدامات صورت گرفته، نیازی به ارجاع بیمار به تهران نیست.

وی با بیان اینکه حدود ۹ میلیون واکسن در استان به مردم تزریق شده است، عنوان کرد:پروژه‌های نیمه‌تمام در بیمارستان‌های چمران، فیض، شهید بهشتی، امین، بیمارستان ساعی خمینی‌شهر، شیخ بهایی نجف‌آباد، بیمارستان‌های ورزنه، دهاقان، سمیرم و برخوار حدود ۳۴ پروژه بهداشتی با حدود ۱۶۰ میلیارد تومان انجام شد و برای چهار فرمانداری جدید استان نیز، زیرساخت‌های لازم ایجاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کلنگ بیمارستان زرین‌شهر زده و بخشی از معوقات دانشگاه که از سال ۹۷ پرداخت شد، تاکید کرد: رضایت نیروی انسانی باید در نظر گرفته شود و اصل کار، توجه به نیروی انسانی است.

شیرانی با بیان اینکه طبق گفته مقام معظم رهبری، اولویت تحقیقات، علمی است که ایجاد ثروت کند و پاسخگوی مشکلات مردم باشد، تصریح کرد: به همین منظور اولویت ما مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک سلامت است. در سال جدید ۱۸ ثبت اختراع، ۴۲ طرح محصول محور و حدود پنج میلیارد تومان ارتباط با صنعت داشتیم و هسته‌های فناور ما به ۵۵ مرکز رسید.

در ادامه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار برخی اقلام دارویی دیگر نیز مشمول بیمه شدند، گفت: پرداختی‌های بیمار تغییر نکرده و یا کاهش یافته است.
محمود اعتباری، با اشاره به اینکه ۳۶۶ قلم دارو پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن همچون دیابت، فشارخون و قلبی و عروقی زیر پوشش بیمه قرار گرفته است و با اجرای آن، پرداخت از جیب بیمار تغییری نکرده است، ابراز داشت: طرح دارویار در داروخانه‌های استان اصفهان به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار برخی اقلامی که تحت پوشش بیمه نبودند، مشمول بیمه شدند، افزود: این مسئله سبب شده تا میزان پرداختی بیمار یا تغییر نکند و یا کاهش یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار، قیمت دارو واقعی‌تر شده است، تشریح کرد: در گذشته تورم در زمینه دارو وجود داشت و این مسئله تولید دارو را با چالش مواجه کرده بود و عدم وابستگی دارو به ارز تولیدی می‌تواند تحولاتی در تولید داخل ایجاد کند.

اعتباری بیان کرد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیمار، برخورداری بیشتر دهک‌های پایین درآمدی از یارانه دارو، جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو، عدم تغییر هزینه پرداختی توسط بیمار، اصلاح الگوی مصرف دارو، افزایش تولید داخلی، کنترل قاچاق دارو، رشد صادرات دارو، حمایت ویژه از داروی مصرفی بیماران صعب‌العلاج و خاص، افزایش پوشش بیمه‌ای داروها و ثابت ماندن هزینه پرداختی مردم مهمترین هدفی است که اجرای این طرح دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص با قیمت قبلی و حمایت‌های دولت عرضه می‌شود، ابراز داشت: بیماران خاص با حمایت‌های بیمه‌ای مبلغ ناچیزی را پرداخت می‌کند؛ تمدید نسخه بیماران مزمن تا سه بار در طرح دارویار قابل اجرا است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اجرای مطلوب طرح دارویار در داروخانه‌های استان خاطرنشان کرد: استان اصفهان ۹۵۰ داروخانه فعال دارد و با فعالیت حدود ۱۰ کارخانه، اصفهان سومین استان تولیدکننده دارو پس از تهران و البرز است.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.