تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۱۵
کد خبر : 38970

افتتاح بزرگترین پارک نور موضوعی کشور در کوه صفه اصفهان+تصاویر

 

 شهردار اصفهان شامگاه دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه ها اظهار داشت: تفریح حق مسلم شهروندان است و در فرهنگ دینی، در کنار کار و عبادت، از ما خواسته شده است که تفریح داشته باشیم.

به گزارش دنیای اسرار:شهردار اصفهان از راه‌اندازی دو‌ مجموعه جدید تفریحی در شرق و شمال شهر اصفهان خبر داد.
علی قاسم‌زاده دهم اردیبهشت ماه در آیین افتتاح پروژه‌های مجتمع گردشگری صفه با اعلام این خبر گفت: تفریح از مهم‌ترین نیازهای زندگی شهروندان است و‌ مدیریت شهری تمامی تلاش خود را برای تامین این نیاز به‌کار گرفته است.
او افزود: این نوید را به مردم عزیز اصفهان می‌دهم که تورهای گردشگری برای محلات کم‌برخودار از هفته آینده به صورت رایگان فعال خواهد شد.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تا پایان امسال، دو سایت تفریحی جدید با ویژگی‌های کاملا متفاوت در شهر راه‌اندازی شود. این‌ دو‌ مجموعه در شرق و شمال شهر و‌ در راستای رسیدگی به مناطق کم‌برخودار راه‌اندازی می‌شود.

سعید ساکت با اشاره به اجرای نخستین پارک موضوعی نوری اصفهان در مجتمع گردشگری صفه ادامه داد: این مجموعه نوری با مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع با برخورداری از ۴۰ المان نوری موضوعی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به ۲۹ هزار ساعت اقدام فنی، عمرانی و تخصصی به منظور عملیاتی سازی این پروژه، هدف از اجرای آنرا ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست.

ساکت گفت:توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، ایجاد ارتباط موثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی، زیباسازی، عمرانی و فنی صورت گرفته برای راه‌اندازی بولینگ صفه در کلاس ملی و بین‌المللی گفت: مجموعه بولینگ صفه یکی از پرطرفدارترین سالن‌های تفریحی ورزشی این حوزه است که با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع پس از ۱۰ سال نسبت به به روزرسانی و حل معضلات زیرساختی آن اقدام شد.
ساکت با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه بولینگ صفه ظرفیت میزبانی از رقابت‌های ملی و بین‌المللی را دارد، گفت: با اجرای این طرح مجموعه بولینگ صفه پس از ۱۶ سال به طور کامل ارتقا یافت و همچنین در این پروژه ارتقای الگوی خدمت‌رسانی در مجتمع گردشگری صفه و همسان‌سازی استاندارد محیط با الگوی بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.

سعید ساکت افزود: در این دوره مدیریت شرکت توسعه سپاهان، بالغ بر ۳ میلیون گردشگر و یک‌میلیون خودرو وارد مجموعه گردشگری صفه شده و ۶۰۰ هزار نفر از ظرفیت تله‌کابین استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ مجموعه گردشگری غذایی در ایستگاه یک و ۲ تله‌سی‌یژ ناژوان، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش شده تا ضمن بهره‌گیری از مجموعه‌های غذایی برند و اصیل، اقدامات خلاقانه‌ جدیدی در طراحی، تنوع غذایی و فضاهای محیطی بکر در نظر گرفته شود.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: مجموعه غذایی ایستگاه یک تله کابین صفه با دارا بودن چشم انداز بام اصفهان، در مساحتی ۹۰۰ متری اجرا و اکنون آماده ارائه خدمات به گردشگران است. همچنین مجموعه غذایی دیگری در ایستگاه ۲ تله کابین صفه با مساحتی به متراژ ۶۲۰ متر مربع در دل کوه صفه آماده پذیرایی از گردشگران خواهد بود.
ساکت با بیان آنکه توسعه ظرفیت‌های زیرساختی و پارکینگ از جمله اهدافی بود که دنبال شد و با موفقیت به مرحله اجرایی سازی رسید، اظهار داشت: با اقدام صورت گرفته پس از الحاق پارکینگ باران به مجتمع گردشگری صفه، ظرفیت پارک خودرو در شرکت توسعه سیاحتی سپاهان به بیش از ۲ هزار خودرور به طور همزمان رسید.
وی با اشاره به سایر اقدامات ویژه صورت گرفته در این سایت گردشگری ادامه داد: حل معضل گازکشی در مجتمع گردشگری صفه پس از دو دهه و افزایش حضور بخش خصوصی، اقدام فرهنگی و هویت‌بخش به دلیل موقعیت مکانی ویژه بام اصفهان و احداث برج پرچم ۵۵ متری، احداث مجموعه‌های غذایی متنوع شامل فست‌فود، کافی‌شاپ و رستوران، همچنین ارتقای شبکه ارتباطی و زیرساختی بخش دیگری از اقدامات انجام ویژه در این مجموعه به‌شمار می‌رود.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان