تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
کد خبر : 10038

بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج): بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان‌(عج) استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیست و در هیچ پروژه‌ای به عنوان پیمانکار عمل نمی‌کند. به گزارش  دنیای اسرار، سرهنگ پاسدار احسان‌الله رضاپودر نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات

Print Friendly, PDF & Email

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج):

بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی نیست

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان‌(عج) استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی به هیچ وجه رقیب بخش خصوصی نیست و در هیچ پروژه‌ای به عنوان پیمانکار عمل نمی‌کند.

به گزارش  دنیای اسرار، سرهنگ پاسدار احسان‌الله رضاپودر نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان جهاد سازندگی رفع محرومیت‌هاست و مقام معظم رهبری با اهدافی والا دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند و ایشان از عملکرد آن ابراز رضایت کرده‌اند.

رضاپور افزود: تا کنون نهادی نبوده که از جهاد سازندگی ابراز نارضایتی کرده باشد و بسیج سازندگی در عرصه های مختلف و متفاوتی از جمله کشاورزی‌، آموزشی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی فعالیت می کند و هر جایی که نیاز به حضور جهادگران باشد در آنجا فعال است.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) خاطر نشان کرد: در ۳۰۰ هکتار از بیابان‌های استان اصفهان در سال ۹۷ عملیات اجرایی بیابان زدایی انجام شده است و ۴۰ هزار اصله نهال در این عملیات غرس شده است رشد سبزینه نیز در این پروژه بیش از ۹۸ درصد بوده و در حقیقت رتبه اول بیابان زدایی در کشور مربوط به بسیج سازندگی اصفهان است.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۲۵۰ متر مکعب آب توسط تانکر های بسیج سازندگی در سال ۹۷ در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت و در همین سال دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال در اصفهان کاشته شد. بیابان زدایی در شرق اصفهان از جمله فعالیت های مهم و قابل توجه آن در سال ۹۷ بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه تعداد زیادی از نیروهای انسانی در زمینه بیابان زدایی بکارگیری شده اند گفت: در سال ۹۷ روی  ۱۳۸۰۰ هکتار از اراضی فعالیت شده است و ۵۰ روستا و محله از خدمات بیابان زدایی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: توزیع سبد لوازم التحریر و توزیع جهیزیه عروس از جمله مشارکت های مردمی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان است. همکاری مشترک با کمیته امداد در ایجاد واحد های تولیدی و تحت پوشش قرار دادن ۸۰۶ خانواده نیازمند از جمله فعالیت های محرومیت زدایی در سال ۹۷ است. همچنین ۲۴۱ تیم پزشکی و خدماتی از سوی این سازمان به مناطق محروم و مناطق روستایی اصفهان اعزام شده است و در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز شش میلیارد وام با سود ۱۰ درصد به متقاضیان واجد شرایط در استان اعطا شده  و ۵۱۰ طرح اقتصاد مقاومتی به اجرا درآمده است و هدایت، مشاوره و آموزش مردم برای اشتغالزایی نیز یکی دیگر از عرصه های فعالیت جهاد سازندگی بوده است که منجر به ایجاد به ۱۱۴۳ اشتغال فعال در اصفهان شده است.

رضاپور گفت: یکی دیگر از مواردی که در چند سال اخیر مورد توجه بسیج سازندگی قرار گرفته می توان به بحث “امنیت غذایی” اشاره کرد که در این زمینه فعالیت های مناسبی انجام شده است. زعفرانی که هم اکنون در استان اصفهان زیر نظر این سازمان تولید می شود عیاری بالاتر از زعفران قائنات دارد و بسیار مرغوبتر است.

وی خاطر نشان کرد: ۹۰۰۰ واحد تولیدی از ابتدای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تا کنون در اصفهان ایجاد شده است و تسهیلات مناسبی در اختیار آنها قرار گرفته است. همچنین سامانه ای برای اخذ این تسهیلات راه اندازی شد تا کاغذ بازی و بروکراسی اداری در این زمینه به حداقل برسد. ۴۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان ثبت شده اند و دارای کارکرد هستند. رتبه اول کشوری از لحاظ کیفی و کمی در زمینه استفاده و بکارگیری گروه های جهادی نیز مربوط به اصفهان است و هر ساله جغرافیای هدف برای گروه های جهادی در نظر گرفته می شود و از سه تا پنح سال گروه های جهادی در مناطق فعالیت می کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج)با اشاره به میزان حقوق و پاداش اندک گروه های جهادی خاطر نشان کرد: هر نفر گروه جهادی در یک روز ۱۵ هزارتومان بابت سوخت و غذا دریافت می کند و هیچ پرداخت نجومی در گروه های جهادی وجود ندارد و در بسیاری از موارد این خیرین هستند که به کمک بسیج سازندگی و گروه های جهادی می آیند. فعالیت گروه های جهادی فقط به فعالیت عمرانی محدود نمی شود بلکه گروه های جهادی در زمینه های مختلف محرومیت زدایی فعالیت می کنند و به کمک مردم می آیند. ۷۴ مدرسه در سال ۹۷ با فعالیت گروه های جهادی بازسازی شدند و به تعدادی از مناطق محروم آبرسانی شرب و کشاورزی انجام شد.

رضاپور ادامه داد: طرح اردوهای هجرت دانش آموزی یکی از طرح های گروه های جهادی است که باعث می شود دانش آموزان به پاسبان منافع مدارس خود تبدیل شوند و ۲۵۹ مدرسه در این زمینه فعال شده اند.  همکاری با نهضت سواد آموزی نیز یکی دیگر از فعالیت های قابل توجه بسیج سازندگی در سطح کشور و استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۱۰۹ پروژه محرومیت زدایی در استان اصفهان اجرا شده است و خیرین اصفهانی نیز در این زمینه مساعدت های فراوانی کرده اند. یکی دیگر از طرح های بسیج سازندگی در استان اصفهان طرح کرامت است که با هدف بهبود و درمان بیماران اعتیاد صورت می گیرد و تا کنون ۴۴ پروژه از این طرح به بهره برداری رسیده است و توسعه و تامین زیر ساخت ها در این طرح از جمله وظایف بسیج سازندگی است.
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به در نظر گرفته شدن ۴۰ هزار طرح به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ گفت: هزار و پانصد نفر از نیروهای جهادی استان اصفهان در حوادث اخیر حضور داشتند و در کنار مردم از آثار سیل کاستند.

وی اعلام کرد: بازسازی مناطق سیل زده در پلدختر و استان اصفهان و ارائه خدمات پزشکی رایگان در ۱۰۰۰ مسجد از جمله برنامه های مهم بسیج سازندگی در سال ۹۸ است.

خبرنگار:علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.