تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 15769

ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲

ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲

ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲ به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان، مهندس تقی خامسی زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس هاشم امینی مدیرعامل

Print Friendly, PDF & Email

ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان، مهندس تقی خامسی زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سامانه ۱۵۲۲ شرکت آبفا اصفهان بازدید کردند.
در این بازدید رضا رضایی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، درخصوص سامانه هوشمند ۱۵۲۲، درخصوص اهمیت این سامانه، گفت: ۹۲ شهر داریم که در این مرکز ۲۰ نفر کل خدمات را به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه می کند.
وی با اشاره به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترکی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دارد، گفت: حدود ۸ سال پیش تمام بایگانی ها را به الکترونیک تبدیل کردیم، به طوری که در حادثه اخیری که در بهارستان اتفاق افتاد هیچ پرونده ای از بین نرفت و خدمات ما یک روز هم تاخیر نیفتاد و مردم از طریق این سامانه خدمات خود را دریافت می کردند.
رضایی به دستورالعملی که سال ۹۴ به شرکت های آب و فاضلاب مبنی بر خدمات غیرحضوری ابلاغ شد، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان کارگروهی در شرکت تشکیل داد که در این راستا اقداماتی صورت گرفت، ازجمله راه اندازی سامانه ۱۵۲۲ که هدف آن کاهش کاهش ترافیک، آلودگی هوا، اتلاف وقت مشترکان و دلایل دیگر است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر این سامانه با ۹ کلید، خدمات متفاوتی به مشترکان ارائه می کند، گفت: پرداخت قبض الکترونیکی، خرید انشعاب آب یا فاضلاب، خدمات پس از فروش که شامل ۲۳ خدمت است، رسیدگی به قبوض آب بها، رسیدگی به درخواست های قبلی و ارتباط با اپراتور، درخواست لوازم کاهنده و اعلام شماره تلفن باتوجه به حذف قبوض خدماتی است که در این سامانه تعریف شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۶ هزار تماس داشته ایم که زمان صرفه جویی ۹۰ دقیقه حساب شده است، اعلام کرد: میانگین مکالمات حداقل روی ۴ دقیقه درنظر گرفته شد، براین اساس صرفه جویی در ۶ و نیم میلیون ساعت، ۵۴ میلیون کیلومتر رفت و آمد و ۵.۴ میلیون لیتر در بنزین (با احتساب هر لیتر بنزین هزار تومان) حاصل شد.
رضایی با اعلام اینکه نقشه راه برای سال ۹۹ در حوزه امور مشترکین آماده است، گفت: در سال آینده قرائت از راه دور را عملیاتی خواهیم کرد.
وی همچنین یکی از اقدامات انجام شده را هوشمندسازی سامانه به صورت ۲۴ ساعته اعلام و تصریح کرد: ۴۴ هزار تماس طی دو ماه و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ صبح روز بعد از دست می دادیم. براین اساس برنامه ریزی کردیم و هم اکنون اگر مشترکین ۲ نیمه شب هم تماس بگیرند سامانه فعال است و خدمات را ارائه می کند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را راه اندازی صدای مشترکین در این سامانه اعلام و خاطرنشان کرد: در حوزه بهره برداری و مشترکین صدا ضبط و در آینده تجزیه و تحلیل می شود تا مسائلی مثل کم فشاری آب را تجزیه و تحلیل و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می کنیم.
 وی با اشاره به حذف کلیه قبوض فیزیکی در اصفهان، اظهارداشت: حدود ۹۷ درصد تلفن های مشترکین جمع آوری شده و ۳ درصد را درنظر گرفته ایم که در منطقه برایشان قبض صادر و تحویل داده شود، چون احتمال دارد در آینده یک تا دو درصد باقی بمانند.
رضایی با بیان اینکه ۴ روش برای جمع آوری شماره تماس مشترکان درنظر گرفته شد، توضیح داد: مراجعه مامور درب منازل، کلید ۹ سامانه ۱۵۲۲، شماره پیامک ۳۰۰۰۰۰۱۲۲ و پایگاه اینترنتی و پورتال شرکت الان ۱۲۲ هزار شماره تلفن از طریق این سامانه جمع آوری شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص اقدامات در دست اقدام نیز گفت: برنامه داریم که با تعامل مشترکان و از طریق سامانه ۱۵۲۲ جی پی اس راه اندازی شود، همچنین ارتباط مستقیم با تبلت ارزیابان صورت می گیرد، به طوری که همه مدارک از طریق تبلت و به صورت سیستمی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این متقاضیان برای دریافت مجوزهای حفاری باید حتما به صورت حضوری مراجعه می کردند که در این راستا با شهرداری اصفهان هماهنگی به عمل آمد و اولین نامه دو هفته دیگر به صورت سیستمی ارائه می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان