تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 22435

علم گرایی، زیرساخت سعادت بشر

علم گرایی، زیرساخت سعادت بشر

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: علم گرایی، زیرساخت سعادت بشر به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در وبیناری که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور رئیس اتاق بازرگانی و رئیس دانشگاه اصفهان برگزار شد، علم گرایی را زیرساخت شکل دهی عملی که می تواند منجر به سعادت جامعه شود دانست.   مسعود گلشیرازی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

علم گرایی، زیرساخت سعادت بشر

به گزارش دنیای اسرار:رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در وبیناری که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور رئیس اتاق بازرگانی و رئیس دانشگاه اصفهان برگزار شد، علم گرایی را زیرساخت شکل دهی عملی که می تواند منجر به سعادت جامعه شود دانست.  

مسعود گلشیرازی در این وبینارضمن تبریک این هفته به پژوهشگران کشور، با اشاره به سوره ها و آیاتی از قرآن کریم گفت: آنچه که می تواند ما را از خسرانی که خداوند متعال به ما تذکر داده نجات دهد ،توجه ویژه به علم و مبانی آن بوده تا سپس با جوهره عشق، ساختار عقل و رفتار مبتنی بر رحمت، خود را به طاعتی که به عنوان مقصود و منزل این مسیر تعیین شده،  برسانیم. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه خداوند ظلم و جهل را به عنوان دو آسیب بشر ذکر نموده، راه نجات از ظلم و جهل را توجه ویژه به  عدل و علم بیان و تصریح کرد: در سوره الرحمن نیز علم آموزی مهم ترین رحمت خداوند بیان شده است. 
وی علم گرایی را زیرساخت شکل دهی عملی که می تواند منجر به سعادت جامعه شود دانست و خطاب به اهالی علم و پژوهش گفت : خدواند در آیات پایانی سوره مریم، ثمره زحمات اهالی علم و پژوهش را نرمی و شفقت آحاد جامعه برای آنها دانست و واکنش مردم نسبت به تروردانشمند هسته ای، شهید فخری زاده را مبین این گفته دانست.
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اینکه در اسناد بالادستی کشور همچون سند اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع علم و پژوهش بیش از هر عاملی برای مقاوم سازی اقتصاد مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در این اسناد، دانش محوری و عدالت مداری با اتکا به جوانان و مبارزه با فساد، شاهراه دستیابی به سعادت جامعه مورد توجه قرار گرفته است. 
گلشیرازی نتیجه انقلاب صنعتی چهارم را رشد علم و پژوهش دانست و افزود: در زمانیکه جنگ ها دیگر کشورگشایی نبوده و با جنگ های اقتصادی  روبرو هستیم، می طلب بنگاه ها سرعت رفتار نسبت به پدیده های اقتصادی را مورد توجه قرارداده و کشور نیز برای رسیدن به سعادت لازم است به سمت اقتصاد دانا محور و مردمی سوق یابد. از این رو می طلبد پژوهشگران و اهالی علم، با درک این الزامات در کنار اقتصادیون بیش از هر زمان دیگر، تاثیر پذیری مثبت خود را جهت سعادت جامعه و مردم لمس کنند. 
وی در ادامه با تشریح سیر تحول اتاق های بازرگانی از نسل اول به نسل سوم و اقدامات صورت گرفته در دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: در این دوره درساختار اتاق اصلاحاتی انجام شده و چندین معاونت و مدیریت از جمله شتاب دهنده های صادراتی، تجارت الکترونیک و بازاریابی برای تبدیل دانش آکادمیک فارغ التحصیلان دانشگاهی به تجربه عملیاتی به منظورکمک به اقتصاد کشور شکل گرفت. گلشیرازی ایجاد سرای رشد و نوآوری را از دیگر دستاوردهای اتاق به منظور عمق بخشی به تعامل صنعت و دانشگاه معرفی و تصریح نمود: امروز تعاملات بسیار خوبی میان اتاق بازرگانی و دانشگاه های معتبرکشور ایجاد شده است. 
وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سرای نوآوری، ایجاد ساز و کاری برای طی دوره های کارآموزش و کارورزی دانشجویان در واحدهای صنعتی به منظور تربیت نیروهای ماهر برای بکارگیری در صنعت و شناسایی موضوعات مبتلابه صنعت توسط اساتید دانشگاه و ارایه راهکارهای رفع آن را از جمله اهداف این مرکز دانست.
 رئیس اتاق اصفهان تاکید کرد: اگر دانشگاه ها در گام اول فعالیت های خود، حلاوت و شیرینی نتایج پژوهش و تحقیقات را به صاحبان بنگاه های اقتصادی بچشانند، می توان بازار خوبی برای دانشگاه ها متصور شد. 
وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود: در سال پیش رو با تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه بتوانیم وظایف خود را در راستای اعتلای میهن عزیزمان محقق کنیم.  
در ادامه محسن لوح موسوی، مدیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان نیز سرای رشد ونوآوری را سرای همکاری موثر و مستمر اعضای اتاق بازرگانی و دانشگاه های استان دانست و افزود: بنگاه های اقتصادی برای تحکیم بخشیدن به توسعه و پایداری خود نیازمند نوآوری بوده و دانشگاه ها نیز یکی از کانال های نوآوری هستند. 
وی حل مسایل صنایع بر اساس پتانسیل های موجود در دانشگاه را یکی از اهداف این سرا بیان نمود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.