تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 24281

توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان شتاب می گیرد

توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان شتاب می گیرد

در آیین افتتاح نخستین پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی در نجف آباد مطرح شد؛ توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان شتاب می گیرد. به گزارش دنیای اسرار،.نخستین پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی با اعتبار ۱۴هزارمیلیون ریال توسط کانون بازنشستگان شرکت توزیع برق استان اصفهان با همکاری شرکت کوشش برق اصفهان در منطقه صنعتی

Print Friendly, PDF & Email

در آیین افتتاح نخستین پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی در نجف آباد مطرح شد؛

توسعه نیروگاه های خورشیدی در اصفهان شتاب می گیرد.

به گزارش دنیای اسرار،.نخستین پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی با اعتبار ۱۴هزارمیلیون ریال توسط کانون بازنشستگان شرکت توزیع برق استان اصفهان با همکاری شرکت کوشش برق اصفهان در منطقه صنعتی نجف آباد افتتاح گردید.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان درآیین افتتاح این نیروگاه با ابراز خرسندی افزود: ۷۰۰ نیروگاه خورشیدی در حال تولید انرژی الکتریسیته هستند که امروز شاهد افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ کیلو وات توسط همکاران بازنشسته شرکت توزیع برق استان هستیم.
حمید علاقمندان تصریح کرد : بحث انرژی های پاک روز به روز سهم بیشتری را در کل دنیا پیدا می کند.همانطور که می دانید در کشورهای غربی به مراتب روزهای آفتابی به نصف سال هم نمی رسد و تقریبا ۵۰ درصد انرژی برق خود را از سامانه های خورشیدی دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما به واسطه تحریم ها و مسائل دیگر آن طور که باید نتوانستیم سهم انرژی خود را از انرژی خورشیدی بدست آوریم گفت:با این حال شرکت ها آمادگی این را دارند که دراین راستا سرمایه گذاری کنند و خوشبختانه شاهد سرمایه گذاری و راه اندازی این سامانه ها هستیم.
پنل های خورشیدی توجیه اقتصادی دارد.
علاقمندان در ادامه به مزایای استفاده از انرژی های خورشیدی اشاره کرد و گفت:تمام مشکلاتی که در بحث آلودگی و مسائل زیست محیطی وجود دارد با استفاده از این سامانه ها کمتر خواهد شد و استان پاک تری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به نوسان قیمت ها هنوز هم توجیه اقتصادی دارد و هر سال قیمت های خرید سامانه های خورشیدی با نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می کند صورت می گیرد.به همین جهت اگر در سال های گذشته هر شخصی پنل خورشیدی داشته باشد در حال حاضر ۲ الی ۳ برابر قیمت به ازاء هر کیلو وات دریافت می کند.
سرمایه گذاری مطمئن در حوزه پنل های خورشیدی
علاقمندان همچنین به مزایای دیگر این سامانه ها از جمله عدم فرسایش،نگه داری آسان و کاهش نیروی کار و هزینه های جاری آن اشاره کرد و گفت :حرکت هایی از سوی شرکت توزیع برق با بانک های عامل صورت گرفته که وام های کم بهره در اختیار شرکت ها قرار گیرد و بخشی از سرمایه گذاری در این حوزه تامین شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اظهار داشت:خوشبختانه در طی چند سال اخیر در راستای تکریم بازنشستگان؛کانون بازنشستگان شرکت توزیع برق استان راه اندازی شد و برای اولین قدم در کانون بازنشستگان مجموعه ای مستقل در بحث سرمایه گذاری انرژی های خورشیدی صورت گرفت.
وی به هم افزایی مجموعه های خصوصی در صنعت برق تاکید کرد و گفت :مجموعه های خصوصی شامل شرکت کوشش برق ،قائم نیرو و کانون بازنشستگان است که از درون صنعت برق به وجود آمده و می توانند سهم به سزایی در کسب و کار صنعت برق استان داشته باشند. امیدواریم با همکاری های صورت گرفته هر ۲ ماه ، یک افتتاح نیروگاه خورشیدی در سطح استان اصفهان داشته باشیم.
۶۰۰ کیلو وات توسط نیروگاه های بخش خصوصی به شبکه برق اصفهان تزریق می شود
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در اوامه به ایجاد ۵۴۰ نیروگاه خورشیدی در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه سهم استان اصفهان از نیروگاه های انشعابی کشور ۲۰ درصد است ، در حال حاضر ۳۳۰ نیروگاه در واحدهای مسکونی و ۲۱۰ نیروگاه در واحدهای صنعتی و تولیدی وجود دارد که بخش خصوصی آن را ایجاد کرده و در مجموع ۱۱مگاوات برق تولید می کند.همچنین ۱۶۰ نیروگاه خود تامین در مدارس و مساجد هست که تامین انرژی آن بر عهده دولت است.
علاقمندان در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروگاه در سال آینده توسط کانون بازنشستگان توزیع برق احداث می شود گفت :طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم در سال آتی ۶۰۰ کیلو‌وات برق علاوه بر نیروگاه ۱۰۰کیلوواتی که در منطقه صنعتی نجف آباد افتتاح شد به شبکه برق تزریق شود.
تزریق سالانه ۱۸۰ مگاوات به شبکه سراسری برق
در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت پویندگان تابان و مجری این پروژه گفت: نیروگاه خورشیدی مستقر در منطقه صنعتی نجف آباد ۳۳۶ پنل و ۳۰۰ وات مونو کریستال و ۲ مجموعه اینورتر دارد که تجهیزات مورد استفاده در این نیروگاه از بهترین برند های معتبر است.
سامان حیدری، با اشاره به اینکه این نیروگاه سالانه ۱۸۰ الی ۱۹۰ مگاوات ساعت و روزانه ۴۵۰ الی ۵۵۰ وات ساعت به شبکه سراسری برق تزریق می کند گفت : پنل های مورد استفاده دارای عرض ۳۲ تا ۳۳ درجه هستند که دلیل انتخاب این منطقه برای تاسیس این نیروگاه این است که زاویه پنل ها منطبق با عرض جغرافیایی این منطقه می باشد.همچنین بهترین فصل برای راندمان بالای این نیروگاه ها فصل بهار است.
تقویت ولتاژ برق با استفاده از پنل های خورشیدی
در پایان این مراسم دبیر هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت برق گفت :اولین پروژه نیروگاه خورشیدی توسط کانون بازنشستگان انجام شد که قرار است پروژه های دیگری نیز توسط کانون در سطح استان داشته باشیم.
فضل اله وطنخواه ، تامین درآمد ،گسترش انرژی های خورشیدی و در آینده کارآفرینی برای افراد جویای کار را از اهداف افتتاح این پروژه ها دانست و گفت :استفاده از این انرژی ها به ساعات پیک برق کمک شایانی خواهد کرد و اوج مصرف شبکه با اوج تولید این نیروگاه ها همزمان خواهد بود.
وی تاکید کرد:نکته مهم دیگر این است که با نصب نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در سطح شبکه درمناطقی که افت ولتاژ برق وجود دارد باعث تقویت شبکه برق خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.