تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 24286

رییس کل دادگستری استان: «احقاق حق و اجرای عدالت، هدف مشترک قضاوت و وکالت»

رییس کل دادگستری استان: «احقاق حق و اجرای عدالت، هدف مشترک قضاوت و وکالت»

رییس کل دادگستری استان و تنی چند از معاونان در نشست مشترک با هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان روز وکیل مدافع را به جامعه وکلا تبریک گفتند. به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان در جمع اعضای هیأت مدیره مرکز کانون وکلای استان در اهمیت نقش و جایگاه وکالت در اجرای صحیح

Print Friendly, PDF & Email


رییس کل دادگستری استان و تنی چند از معاونان در نشست مشترک با هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان روز وکیل مدافع را به جامعه وکلا تبریک گفتند.

به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان در جمع اعضای هیأت مدیره مرکز کانون وکلای استان در اهمیت نقش و جایگاه وکالت در اجرای صحیح عدالت گفت: قاطبه قضات وکیل را در محکمه همکار و کمک خود در کشف حقیقت می دانند؛ چرا که وکیل بر اساس سوگندی که یاد می کند همانند قاضی مسؤول اجرای صحیح عدالت خواهد بود و از آنجاییکه با زبان مشترک حقوقی در بیان واقعیات پرونده با قاضی سخن می گوید، علاوه بر صرفه جویی در وقت باعث افزایش بیشتر دقت و اتقان در آراء و رسیدگی ها شده و از این رو باعث اطمینان بخشی قاضی در مسیر احقاق حق و اجرای صحیح عدالت می شود.

وی افزود: البته وجود افراد ناآگاه در بدنه هر مجموعه ای غیر قابل انکار است، اما عملکرد این معدود افراد نمی تواند ارتباطی با کلیت موضوع و تحت الشعاع قرار دادن جایگاه ارزشمند وکالت داشته باشد و سیاست قوه قضاییه نیز بر این است که با برقراری ارتباط و افزایش تعامل با هماهنگی از هر گونه اختلاف و ایجاد شکاف که مخرب و آسیب زا در اجرای سیاستگزاری ها و رسیدن به اهداف مشترک است، جلوگیری بعمل آید و انتظار می رود وکلای محترم هم در این مقطع حساس و در اجرای هر چه بهتر سند تحول و سیاست های ریاست محترم قوه کمک کنند.

حبیبی برگزاری نشست های مشترک را مهم و مؤثر دانست و خواستار تشکیل کمیته همکاری های متقابل شد و افزود: توجه به مسایل حقوق عامه از سوی وکلا به عنوان یک دین توقع و انتظار بحقی است که می تواند در قالب تشکیل جلسات و انجام بحث ومکاتبه با مسؤولان عالی کشور در دستور کار جامعه وکالت قرار گیرد.

ایشان همچنین همکاری و اهتمام بیشتر وکلا را در برقراری صلح و سازش میان اصحاب دعوا مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت صلح و سازش در شریعت مقدس اسلام وکلا می توانند نقش مؤثری در افزایش آمار در این خصوص داشته و سعی نمایند با دعوت اصحاب پرونده به آشتی، کمک شوراهای حل اختلاف و شعب محاکم خانواده در کاهش آمار طلاق و ورودی پرونده و تشکیل پرونده های متعدد به دیگر محاکم باشند و این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

رییس کل دادگستری استان در پایان بر ضرورت تقویت جدی امر نظارت تأکید کرد و بیان داشت: حفظ و ارتقای سلامت درونی و بیرونی مجموعه با اعمال نظارت های قوی و جدی می تواند باعث افزایش و جلب اعتماد بیشتر عمومی شده و ضامن حفظ شأن، کرامت و جایگاه باشد.

گفتنی است در این نشست اعضای هیأت مدیره کانون وکلا از همکاری های دستگاه قضایی و احترام متقابل قضات با جامعه وکالت تقدیر نموده و آمادگی خود را در همراهی و تعامل با دادگستری استان در پیشبرد اهداف عالی قوه قضاییه اعلام نمودند.

در این جلسه هر یک از مسؤولان قضایی و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات سازنده ای از سوی دو مجموعه ارائه و در دستور کار قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان