تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر : 27564

اینترنت بانک جعلی سپه برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی را رقم زد

اینترنت بانک جعلی سپه برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی را رقم زد

به گزارش دنیای اسرار: رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی اینترنت بانک سپه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کرد، خبر داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : به دنبال ارائه شکوائیه توسط یکی از شهروندان 

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار: رئیس پلیس فتا استان از شناسایی فردی که با طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی اینترنت بانک سپه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می کرد، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : به دنبال ارائه شکوائیه توسط یکی از شهروندان  به پلیس فتا مبنی بر اینکه ۲۰۰ میلیون ریال بصورت غیرمجاز طی چند مرحله از حساب بانکی وی برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افرود: شاکی عنوان داشت قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک سپه را داشتم که با جستجو و یافتن اپلیکیشن مذکور در گوگل اقدام به دانلود و نصب آن کردم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه برداشت ۲۰۰میلیون ریال از حساب شدم.

رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: کارشناسان با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی موفق به شناسایی مجرم شده و متوجه شدند وی با طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی همراه بانک اقدام به سرقت نام کاربری و رمزعبور مشتریان کرده و جهت خرید طلا و جواهر از حساب قربانیان برداشت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از اقدامات قانونی متهم در محل اختفای خود در یکی از استان های کشور دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: شهروندان باید اپلیکیشن های کاربردی از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت و  همراه بانک مورد نیاز را صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه بارگزاری کنند و در صورت استفاده از اینترنت بانک از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری کنند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنند.

 رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.