تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 28966

آبی به حوضه آبریز زاینده‌رود اضافه نشده است

آبی به حوضه آبریز زاینده‌رود اضافه نشده است

به گزارش دنیای اسرار:معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با توجه به اینکه مشکلی با یزد نداریم اما مسیر تأمین آب اشتباه و بدون هیچ گونه پشتوانه مطالعاتی و علمی و منطقی صورت گرفته است، گفت: آبی به حوضه آبریز زاینده‌رود اضافه نشده است؛ در مقابل آب از این حوضه خارج شده است. مهران

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با توجه به اینکه مشکلی با یزد نداریم اما مسیر تأمین آب اشتباه و بدون هیچ گونه پشتوانه مطالعاتی و علمی و منطقی صورت گرفته است، گفت: آبی به حوضه آبریز زاینده‌رود اضافه نشده است؛ در مقابل آب از این حوضه خارج شده است.

مهران زینلیان با اشاره به اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم از بحران زاینده‌رود جلوگیری کنیم؛ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: هدف مدیریت استان، جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود است. برای این کار پنج محور اصلی و ۲۵ زیرمحور فرعی در قرارگاه آب استان تعریف شده است.

وی با توجه به اینکه قرار نیست احیای زاینده‌رود در حد شعار باقی بماند، تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد از حوضه زاینده رود در اصفهان قرار دارد و از وزارت نیرو درخواست تعیین ردیف بودجه برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی برای تامین آب مردم اصفهان، چهار محال بختیاری، یزد و همچنین کرمان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: کارگروه ساماندهی حریم و بستر زاینده‌رود با حضور همه دستگاه‌ها تشکیل شده است. رئیس قوه قضائیه تا بیستم فروردین‌ماه به دستگاه‌های دولتی و تا پایان شهریورماه را برای همه افرادی که در این حوضه ویلا دارند در نظر گرفته است تا این ویلاها تخریب و حریم قانونی زاینده‌رود برای همه مردم قابل استفاده شود.

زینلیان با اشاره به اینکه براساس وعده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، سامانه دوم آبرسانی به سد زاینده‌رود امسال بهره‌برداری خواهد شد و تأمین اعتبار برای این پروژه انجام شده است، خاطر نشان کرد: در نوبت پیشین رهاسازی زاینده‌رود ۳۰ درصد از زمین‌های کشاورزان زیر کشت رفت. بسیاری از چاه‌های غیرمجاز مسدود شده است اما هنوز هم باید با جدیت بر احداث چاه و برداشت‌های غیرمجاز نظارت شود.

وی با بیان اینکه قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: تلاش‌هایی انجام شده بود که این پروژه متوقف شود اما روز گذشته دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای پایداری و به اتمام رساندن این پروژه صادر شد. راه‌اندازی این پروژه در توسعه و آبادانی کشور تأثیرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان دو نیروگاه اصفهان و شهید منتظری برای تولید برق، برخلاف میل استان چاره‌ای جز استفاده از مازوت به عنوان سوخت نداشتند، ادامه داد: کیفیت هوای اصفهان به صورت روزانه بررسی می‌شود. از زمانی که مازوت‌سوزی شروع شده به دلیل بارندگی‌ها، آلودگی پرخطر در استان ایجاد نشده است.

 

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان