تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
کد خبر : 32692

اداره کل اوقاف اصفهان برای همکاری در طرح «سلام همسایه»اعلام آمادگی کرد

اداره کل اوقاف اصفهان برای همکاری در طرح «سلام همسایه»اعلام آمادگی کرد

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری در طرح «سلام همسایه» گفت: توسعه شهری و تحولی که در زندگی‌ها رخ داده است می‌طلبد که سازوکاری را مدنظر داشته باشیم تا مساجد بتوانند نیازهای اجتماع و افراد را پاسخ دهند. به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری در طرح «سلام همسایه» گفت: توسعه شهری و تحولی که در زندگی‌ها رخ داده است می‌طلبد که سازوکاری را مدنظر داشته باشیم تا مساجد بتوانند نیازهای اجتماع و افراد را پاسخ دهند.

به گزارش دنیای اسرار:حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به با اشاره به نقش بارز مساجد در شکل‌گیری تمدن اسلامی اظهار کرد: در ابتدای هجرت پیامبر اسلام (ص) اولین اقدام مؤثر و مهم پیامبر، ایجاد و احداث مسجد بود.

 

وی افزود: محورشهر مدینه، مسجدی بود که آن حضرت احداث کردند و نقطه آغازینی برای شکل‌گیری این تمدن بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در کشور ما قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و ما همواره از مساجد بهره‌مند بوده‌ایم، محوریت مساجدی که در میانه محلات ساخته می‌شود، بیانگر این است که حضور در این مکان مقدس باید در متن زندگی و اجتماع نمود پیدا کند تا شاهد همیاری و همکاری شهروندان در امور مختلف با محوریت مساجد باشیم.

 

وی ادامه داد: همان‌طور که در تاریخ اسلام می‌بینیم، قضاوت‌ها، رفع اختلافات و حتی ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) نیز در مسجد بوده است، لذا مساجد باید نقش‌آفرینی بیشتری در محلات داشته باشند.

 

بلک خاطرنشان کرد: توسعه شهری و تحولی که در زندگی‌ها رخ داده است می‌طلبد که سازوکاری را مدنظر داشته باشیم تا مساجد بتوانند نیازهای اجتماع و افراد را پاسخ دهند.

 

وی با بیان اینکه از دیرباز آستان امام‌زادگان مامن مردم بوده است و آن‌ها حوائج و مناجات‌های خود را در این اماکن به جا می‌آورند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد امروزه نقش اجتماعی امام‌زادگان و بقاع متبرکه در حوزه‌های مختلف بسیار پررنگ است و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: در آستان امام‌زادگان کشور و بقاع متبرکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، معیشتی و درمانی انجام می‌شود، البته لازم است تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا به نقطه مطلوب دست یابیم، اگر موارد دیگری نیز به فعالیت‌ها اضافه شود، می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در جامعه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه لازم است اطلاع‌رسانی بیشتری در خصوص طرح «سلام همسایه» صورت گیرد، گفت: افرادی که این طرح مهم را دنبال می‌کنند، باید با ارتباطات و سعه‌صدر بیشتری به آن بپردازند، از گذشته در مجموعه اوقاف به این مسئله پرداخته شده است و در این زمینه ده‌ها هزار نفر را داریم که عضو هیئت امنا و همسایگان مساجد هستند.

 

بلک ادامه داد: حدود پنج تا هفت هزار مسجد و حسینیه در سطح شهر اصفهان داریم که به تناسب امام جماعت و هیئت امنا دارند، که این موضوع از مصادیق اجرا شده طرح سلام همسایه است.

 

وی با اشاره به اینکه در طول سال مراسم مختلفی برگزار می‌شود که برعهده خود مردم است، اظهار کرد: اگر لازم باشد آمادگی همکاری با این طرح را داریم، البته دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد نتایج مؤثر آن باشیم.

 

وی افزود: لازم است که خدمات مساجد و برنامه‌های آن را به‌روزرسانی کنیم تا نیازهای جوانان که آن هم نیازهای جدیدی است، پاسخ داده شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.