تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر : 33612

اصفهان می تواند در حوزه اقتصادی به الگوی کشور تبدیل شود

اصفهان می تواند در حوزه اقتصادی به الگوی کشور تبدیل شود

وزیر کشور در جمع فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان: اصفهان می تواند در حوزه اقتصادی به الگوی کشور تبدیل شود وزیر کشور گفت: اصفهان با توجه به شرایطی که دارد می تواند در کشور به الگو تبدیل شود ما به این موضوع باور و اعتقاد داریم. به گزارش دنیای اسرار: دکتر احمد وحیدی وزیر کشور

Print Friendly, PDF & Email

وزیر کشور در جمع فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان:

اصفهان می تواند در حوزه اقتصادی به الگوی کشور تبدیل شود

وزیر کشور گفت: اصفهان با توجه به شرایطی که دارد می تواند در کشور به الگو تبدیل شود ما به این موضوع باور و اعتقاد داریم.

به گزارش دنیای اسرار: دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان بیان کرد: فرصت بسیار خوبی بود تا فرمایشات فعالان اقتصادی استان اصفهان را بشنوم.
وی ادامه داد: ایران عزیزمان در نقطه تحولی قرار گرفته که امروز حول محور اقتصاد تعریف می شود اما اگر از گردنه توطئه‌های اقتصادی عبور کنیم می توانیم در جهان و منطقه تعیین کننده باشیم.
وزیر کشور گفت: دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا مانع رشد کشور شوند و باورشان این بوده که می توانند ایران را به زانو در بیاورند.
وی افزود: تجزیه ایران توطئه، بی ثباتی در یک شرایط دائمی و عقب ماندگی کشور تا نتواند سری در سرها داشته باشد از خواسته‌های همیشگی دشمن علیه مردم و کشور ما است.
دکتر وحیدی عنوان کرد: دشمن همه سیاست‌ها را به خدمت گرفته تا به خواسته خود برسد اما خودشان گفتند سیاست تحریم شکست خورده و فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد.
وی متذکر شد: دشمن با تمام ظرفیت اقتصادی، نظامی و امنیتی خود به میدان آمده اما هر بار شکست خورده که نشان دهنده قدرت ماست.
وزیر کشور با بیان اینکه کشور مملو از فکرهای بلند و ایده‌های نو است، عنوان کرد: به راستی که کشور ما رو به جلو و دشمن گام به گام عقب می‌نشیند در این شرایط بایستی در وهله اول باید شرایط و موقعیت خود را به خوبی بدانیم.
دکتر وحیدی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم آماده جهش جدیدی شویم. اقتصاد ما باید صادرات محور باشد در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده اما باید با جدیت بیشتری این حوزه دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی، فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان هستند، گفت: بایستی بهره‌وری منابع را بالا ببریم، این بهره‌وری شامل حوزه‌های مختلف انرژی، آب و … می‌شود.
وزیر کشور افزود: اگر بهره‌وری را بالا ببریم قیمت تمام شده کاهش اما کیفیت افزایش می‌یابد از طرفی باید ظرفیت‌های پراکنده را تجمیع کنیم. وقتی قدرت‌ها کنار هم جمع شوند می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم؛ وقتی همه با هم باشیم تلاطم را پشت سر می‌گذاریم.
دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: بازاریابی یکی از ضعف‌های ما است. بهترین نوع فرش در ایران ساخته می‌شود اما از این بازار بزرگ نمی‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم. ذائقه یابی ما ضعیف است و باید در این حوزه به خوبی قدم برداریم.
وی با تأکید بر توجه به زنجیره ارزش، گفت: دولت نباید دخالت کند، بلکه وظیفه دولت حمایت، هدایت و تسهیلگری است.
وزیر کشور با تأکید بر ایجاد جبهه اقتصادی در کشور، گفت: باید حرکت بزرگی انجام دهیم البته انتظاراتی وجود دارد که به حق است. فعالان اقتصادی باید به دولت پیشنهاد دهند تا مشکلات به حداقل‌های برسد.
وی خطاب به فعالان اقتصادی گفت: صبر کنید و مطمئن باشید که مسیر ما مسیر پیروزی است. اگر در سنگر بمانید سریعتر به پیروزی می رسیم.
دکتر وحیدی افزود: بزرگترین حامی فعالان اقتصادی رهبر معظم انقلاب هستند ایشان بارها جملاتی را در شأن فعالان اقتصادی گفتند که باعث غبطه همگان شده است.
وی ادامه داد: ریاست جمهوری نیز با تمام توان تلاش می کنند تا مشکلات رفع شود در این شرایط دلسرد و خسته نشوید.
وزیر کشور گفت: استانداران ما مسئولان پیشرفت و توسعه استان هستند. دکتر مرتضوی استاندار اصفهان در این راستا کمیته‌های مختلف را شکل داده‌اند که جای امیدواری است.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان با توجه به شرایطی که دارد می تواند در کشور به الگو تبدیل شود ما به این موضوع باور و اعتقاد داریم.
دکتر وحیدی بیان کرد: ما نیز معتقدیم باید سقف اعتبارات و اختیارات استان ها افزایش یابد تا شاهد رشد و توسعه در استان‌ها باشیم.
فعالان اقتصادی استان دغدغه های ملی دارند
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: در طول سال جلسات متعددی را با حضور فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم و از نظرات جهادگران عرصه تولید و اشتغال بهره‌مند می‌شویم.
وی ادامه داد: در جلسات برگزار شده فعالان اقتصادی هیچ گاه دغدغه شخصی خود را بیان نکرده و دغدغه‌های استانی و ملی داشته و دارند که جای تقدیر دارد.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی ما دغدغه اقتصاد کشور، رشد و موانع تولید را دارند و با همین نگاه هم‌افزا شاهد صعود ۱۸ پله شاخص فضای کسب و کار استان در سال اخیر بودیم.
دکتر مرتضوی گفت: از این رو درخواست می کنیم دغدغه های فعالان اقتصادی را از جان و دل بشنوید و با پیگیری مجدانه در سطح ملی گره‌گشایی لازم انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.