تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 34720

فعال شدن گشت های پیشگیری از سرقت در شهرها / تصویب آیین نامه پیشگیری وضعی از سرقت در هیئت دولت

فعال شدن گشت های پیشگیری از سرقت در شهرها / تصویب آیین نامه پیشگیری وضعی از سرقت در هیئت دولت

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه اصلی ترین بخش پیشگیری انتظامی حضور در میدان است از فعال شدن گشت های پیشگیری از سرقت در شهرها خبر داد. به گزارش دنیای اسرار:سردار” محمدعلی نوری نژاد” در حاشیه جلسه قرارگاه مبارزه سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که می تواند

Print Friendly, PDF & Email

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه اصلی ترین بخش پیشگیری انتظامی حضور در میدان است از فعال شدن گشت های پیشگیری از سرقت در شهرها خبر داد.
به گزارش دنیای اسرار:سردار” محمدعلی نوری نژاد” در حاشیه جلسه قرارگاه مبارزه سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که می تواند به امنیت جامعه خدشه وارد کند وقوع سرقت است و به همین جهت فرمانده کل انتظامی کشور در اولین اقدام خود پس از انتصاب به این سمت تقویت و تجهیز قرارگاه مبارزه با سرقت را در دستور کار قرار داده و تمام ظرفیت و امکانات فراجا را به این سمت معطوف کرد تا مردم در شرایط خاص اقتصادی کشور از سوی سارقان دچار آسیب و زیان نشوند.
وی هدایت ، پشتیبانی و مطالبه گری را ۳ وظیفه اصلی قرارگاه مبارزه با سرقت عنوان کرد و افزود: در این قرارگاه تلاش می کنیم تا ان شاءالله با تقویت مناسب، با هم افزایی بین پلیس ها و با حضور میدانی مؤثر بتوانیم با وقوع سرقت مقابله کنیم.
رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: نقش و سهم همه پلیس های تخصصی و معاونت ها و واحدهای اجرایی و عملیاتی فراجا در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت تبیین و ابلاغ شده است.
سردار نوری نژاد اصلی ترین بخش پیشگیری انتظامی را حضور در میدان عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تدابیر پیش بینی شده ان شاء الله در آینده ای نزدیک مردم فعال شدن گشت های پیشگیری از سرقت را در تمامی شهرها مشاهده خواهند کرد و با فعالیت این گشت ها و اقدام به موقع کارآگاهان در رسیدگی به پرونده های سرقت زمینه افزایش امنیت خاطر مردم در جامعه فراهم خواهد شد.
این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: بعد از موضوع پیشگیری انتظامی، پیشگیری وضعی را دنبال می کنیم تا با اقدامات و تمهیدات انتظامی همه مردم و دستگاه ها موظف شوند از اموال خود حفاظت کنند و این گونه نباشد که اموال خود را رها کرده و بعد ما به دنبال دستگیری سارقان باشیم.
وی اظهار داشت: در همین راستا آیین نامه پیشگیری وضعی از سرقت براساس ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در هیئت دولت به تصویب رسیده و ملاحظات آن نیز در حال تصویب وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور است.
رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا عنوان داشت: براساس این آیین نامه دقیقاً مشخص می شود که اگر کسی می خواهد خانه ای بسازد باید ملاحظات ایمنی در ساخت آن رعایت شود.
سردار نوری نژاد افزود: هم اکنون آتش نشانی این کار را انجام می دهد و ما هم باید از لحاظ انتظامی این کار را دنبال کنیم تا اگر پاساژ، مجتمع مسکونی، منزل، شهرک، طلافروشی، بانک و … می خواهد ساخته شود حتماً ملاحظات ایمنی و اصول پیشگیری از سرقت در آنها رعایت شود و این کار کمک می کند که حفظ اموال توسط مردم و دستگاه ها قاعده مند شود.
این مقام ارشد فراجا ادامه داد: در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو هم به دنبال این هستیم تا چه خودروهایی که از کارخانه تولید می شوند وچه خودروهایی که در سطح شهرها تردد می کنند به سیستم GPS مجهز شوند چرا که این کار سرقت آنها را به میزان بسیار بالایی کاهش می دهد.
وی از همکاری و تعامل با صدا و سیما به منظور پخش فیلم های کوتاه، زیرنویس با محتواهای پیشگیری از سرقت خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا با استفاده از ظرفیت پلتفرم ها، شبکه های اجتماعی، تلویزیون های شهری و رسانه های گروهی آگاهی و دانش مردم در خصوص حفظ و نگهدرای اموال خود به منظور جلوگیری از وقوع سرقت توسط سارقان را افزایش دهیم.
سردار نوری نژاد به نقش بسیار مؤثر مؤسسات انتظام و نگهبانان محله در پیشگیری و کاهش سرقت اشاره کرد و با تاکید بر توسعه و گسترش این مؤسسات گفت: پیگیر هستیم که با ورود دولت و وزارت کشور برنامه های پیشگیری وضعی از سرقت با جدیت و شتاب بیشتری را دنبال کنیم و ان شاء الله خبرهای خوبی در این حوزه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مؤثر صورت گرفته فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حوزه پیشگیری و مقابله با سرقت گفت: یکی از هدف های سفر به استان ها بررسی نقاط قوت و عملکرد مؤثر و موفق آنها در خصوص پیشگیری و مقابله با سرقت و تسری دادن به کل کشور است که الحمدلله کارهای خوبی را در انتظامی استان اصفهان مشاهده کردیم و ان شاء الله سعی می کنیم این موارد را به عنوان یک الگو به سایراستان ها نیز تسری دهیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.