تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 34782

افزایش سرمایه گذاری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی نوید بخش است

افزایش سرمایه گذاری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی نوید بخش است

  استاندار اصفهان گفت: سرمایه گداری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی علمی و من دیپلماسی گردشگری بسیار افزایش یافته و اقبال به این نوع ابزارهای موثر، اهیمت فراوانی یافته است.  به گزارش دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی در افتتاحیه این کنگره اظهار  داشت: استفاده از قدرت نظامی برای کسب استیلا و

Print Friendly, PDF & Email

 

استاندار اصفهان گفت: سرمایه گداری کشورها در زمینه دیپلماسی عمومی شامل دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی علمی و من دیپلماسی گردشگری بسیار افزایش یافته و اقبال به این نوع ابزارهای موثر، اهیمت فراوانی یافته است. 

به گزارش دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی در افتتاحیه این کنگره اظهار  داشت: استفاده از قدرت نظامی برای کسب استیلا و نفوذ در میان ملت ها ، دیگر کارایی خود را از دست داده و هیچ ملت متمدن و دارای فرهنگی زیر بار تهدید، ظلم و اشغال نظامی نمی رود. 

 وی بیان داشت: اکنون بسیاری از متفکران و برنامه ریزان بین المللی، محور روابط آینده جهان را  مبتنی بر روابط فرهنگی و اشتراکات و اختلافات تمدنی می دانند . در فضای شکننده و بی اعتماد سیاست بین الملل و در جهانی که به تدریج فرهنگ ها و تمدن های بومی و اصیل رنگ می بازند ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر باورهای فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دستاوردهای علمی و فناوری سایر کشورها و نوع نگرش و شیوه زندگی آنها هستند. 

مرتضوی گفت: بنابراین اشتراکات موجود در فرهنگ ها ، آیین ها و تمدن ها را باید جتسجو کرد و شناخت و هر فرهنگ و تمدنی ضمن شناخت میدانی فرهنگ های دیگر بایستی نحوه پذیرش و همزیستی با آن را نیز بیامورد چرا که این باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بیانگر هویت مردمان آن سرزمین است که در طول تاریخ با فراز و نشیب های بسیار بدست آمده است. 

هم اکنون در نظام بین الملل، دولت ها دیپلماسی عمومی را به عنوان ابزاری موثر و کارآمد در پیشبرد اهداف دیپلماسی رسمی و سنتی تلقی نموده و مورد بهره برداری قرار می دهند، تبیین ظرفیت ها و توانمندیها در حوزه  های فرهنگی ، هنری ، گردشگری ، علمی، تولیدی و اقتصادی همه ازکارکردهای موفق دیپلماسی عمومی است. 

آنچه که امروزه در روابط بین کشورهای نظام بین الملل اهمیت زیادی دارد و از جمله عناصر و مولفه های قدرت یک کشور محسوب می گردد ظرفیت قدرت نرم آن کشور در محیط بین المللی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان