تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 35036

ساخت ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی

ساخت ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛ ساخت ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: ۱۴ هکتار از اراضی دولتی به محدوده رضوانشهر الحاق شده و در مرحله اول برای ۲۶۰ واحد تخصیص زمین انجام شده

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛
ساخت ۲۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: ۱۴ هکتار از اراضی دولتی به محدوده رضوانشهر الحاق شده و در مرحله اول برای ۲۶۰ واحد تخصیص زمین انجام شده که در مرحله اخذ پروانه ساختمانی است.
به گزارش  دنیای اسرار؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرهای رضوانشهر و عسگران اظهار کرد: در شهر رضوانشهر حدود ۴۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند که پس از پالایش متقاضیان ۲۶۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: در این راستا ۱۴ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق و در مرحله اول معادل متقاضیان واجد شرایط تخصیص زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: این پروژه دارای طرح تفکیکی بوده و در مرحله انعقاد قرارداد با شهرداری برای آماده‌سازی است همچنین تخصیص زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده و در مرحله صدور پروانه ساختمانی است که به محض اخذ پروانه ساختمانی قرعه‌کشی واگذاری زمین به متقاضیان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای قانون جوانی جمعیت در شهر رضوانشهر در مرحله اول ۲۰ پلاک تخصیص داده شد و به متقاضیان مشمول که ساکن این شهر بودند یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تخصیص شد که در مرحله انعقاد قرارداد است.

کاشفی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر عسگران گفت: متاسفانه راه و شهرسازی زمین ملی و دولتی در این شهر نداشت و به همین دلیل در مراحل اولیه ثبت نامی، سایت برای ساکنین این شهر باز نشد و زمانی که سایت بازگشایی شد حدود ۱۷۰ نفر در این شهر ثبت نام کردند که پس از پالایش متقاضیان حدود ۵۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: برای تامین زمین در این شهر چندین روش مختلف مدنظر قرار گرفت که شامل استفاده از اراضی ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن بود و در مرحله اول نیز ۳ هزار متر زمین مازاد از یکی از ارگان‌های دولتی تغییر نمایندگی یافت همچنین ۴.۵ هکتار زمین شناسایی شده که در مرحله اخذ سند به نام راه و شهرسازی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: برای تامین زمین در مرحله بعدی سعی شد از ظرفیت بخشنامه‌های راه و شهرسازی جهت خرید در قالب تهاتر استفاده شود که توافقاتی نیز جهت هفت هزار متر زمین انجام شده که در مرحله اخذ مجوزهای لازم است.

به گفته وی اراضی دیگری نیز شناسایی شده که در مرحله الحاق به محدوده شهر است و در صورت تهیه طرح تفکیکی اراضی ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و الحاق اراضی، واگذاری زمین در راستای قانون جوانی جمعیت و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهر انجام خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان