تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
کد خبر : 35255

رینگ چهارم و خط ۲ مترو از اولویت‌های عمرانی شهر اصفهان است

رینگ چهارم و خط ۲ مترو از اولویت‌های عمرانی شهر اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: رینگ چهارم و خط ۲ مترو از اولویت‌های عمرانی شهر اصفهان است عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولویت نخست مدیریت شهری حوزه حمل‌ونقل عمومی و در رأس آن خط دو مترو است و پس از آن رینگ چهارم قرار دارد، زیرا این دو پروژه به کاهش ترافیک و آلودگی

Print Friendly, PDF & Email

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
رینگ چهارم و خط ۲ مترو از اولویت‌های عمرانی شهر اصفهان است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولویت نخست مدیریت شهری حوزه حمل‌ونقل عمومی و در رأس آن خط دو مترو است و پس از آن رینگ چهارم قرار دارد، زیرا این دو پروژه به کاهش ترافیک و آلودگی شهر کمک می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار:رسول میرباقری اظهار کرد: بیشتر پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان در حاشیه این کلان‌شهر اجرا می‌شود، پروژه‌های بزرگی از جمله رینگ چهارم، مرکز همایش‌های بین‌المللی و خط دو مترو ابرپروژه‌هایی است که مردم نمی‌توانند به‌صورت ملموس آن‌ها را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه چند روش برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی وجود دارد، افزود: یکی از روش‌ها تأمین نقدی منابع مالی است که بیشتر شهرداری‌ها به دلیل نقدینگی کامل در این حوزه با مشکل مواجه هستند، بنابراین برای آزادسازی املاک در مسیر احداث پروژه‌هایی همچون رینگ چهارم یا ایستگاه‌های خط دو قطار شهری باید شهروندان مشارکت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های مترو مالکان نیز دخیل هستند، ادامه داد: با توجه به کاربری‌های مختلف که در ایستگاه‌ها وجود دارد، مالکان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه از طریق توزیع اوراق مشارکت نقدینگی برای پیشبرد پروژه‌ها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی همچون مترو بار سنگینی دارد و با تأمین هزینه از طریق منابع ملی بار آن از دوش شهر و شهروند برداشته می‌شود اما ایستگاه‌های مترو را می‌توان به مشارکت بخش خصوصی احداث کرد تا بار آن از دوش شهر برداشته شود و سرعت اجرا نیز افزایش پیدا کند.

میرباقری با بیان اینکه با ورود بخش خصوصی بهره‌برداری و استفاده بهینه از مترو بهتر انجام خواهد شد، گفت: در هر حوزه‌ای که مردم وارد شوند، سرعت و کیفیت کارها بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه خط دو متروی اصفهان به عنوان یک پروژه سنگین تاکنون پیشرفت خوبی داشته است؛ خط یک متروی این کلان‌شهر در مدت ۱۶ سال راه‌اندازی شد، اما قصد داریم این خط را در یک چهارم آن زمان راه‌اندازی کنیم که کار پرقوتی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداری باید قسمتی از منابع مورد نیاز برای پروژه مترو را جذب کند، البته بخش دیگر از طریق منابع ملی است که اگر این همراهی نباشد، دچار مشکل می‌شویم، زیرا هزینه‌ها نسبت به قبل بسیار سنگین شده است و قابل مقایسه نیست.

میرباقری با اشاره به اینکه اولویت نخست مدیریت شهری حوزه حمل‌ونقل عمومی و در رأس آن خط دو مترو است و پس از آن رینگ چهارم قرار دارد، تاکید کرد: این دو پروژه به کاهش ترافیک و آلودگی شهر کمک می‌کند، همچنین می‌توانیم همچون بسیاری از شهرهای جهان، شهر زیرزمینی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم بیشتر پروژه‌های سطح شهر را مشاهده می‌کنند و با توجه به اینکه پروژه مترو زیرِ زمین شهر در حال احداث است، تصور کنند که کاری انجام نمی‌شود، افزود: صاحب‌نظران و افراد اندیشمند می‌دانند که امروز اولویت نخست اصفهان مباحث مربوط به حوزه حمل‌ونقل است، گرچه به ظاهر مشخص نیست، امروز نظر مدیریت شهری پرداختن به این اولویت است، گرچه برخی مردم تصور کنند که کاری انجام نمی‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.