تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۷
کد خبر : 35488

قدردانی رئیسی از نخست وزیر عراق بابت برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین

قدردانی رئیسی از نخست وزیر عراق بابت برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم اربعین

  رئیس‌جمهور کشورمان در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق از وی بابت برگزاری موفقیت‌آمیز زیارت اربعین تشکر کرد.   به گزارش  دنیای اسرار، رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق اعلام کردند، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران توسعه روابط بین

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس‌جمهور کشورمان در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق از وی بابت برگزاری موفقیت‌آمیز زیارت اربعین تشکر کرد.

 

به گزارش  دنیای اسرار، رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق اعلام کردند، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران توسعه روابط بین دو کشور را بررسی و رئیس جمهور ایران بابت برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم زیارت اربعین از سودانی تشکر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: «رئیس شورای وزیران عراق امروز تماسی تلفنی از رئیس جمهوری اسلامی ایران آقای ابراهیم رئیسی دریافت کرد، در ابتدای این تماس آقای رئیسی مراتب تشکر خود را از دولت و ملت عراق بابت میزبان از زائران شرکت‌کنندگان در یادواره اربعین امام حسین (ع) ابراز داشت.»

 

رئیس جمهور ایران همچنین از تلاش‌های وافر انجام گرفته در تمام سطوح که در این مراسم شاهد آن بودیم تجلیل کرد و آن را دلیل مضاعفی بر استقرار ثبات شکل گرفته در عراق و پیشرفت آن به سوی توسعه ملی دانست که می‌تواند پیامی سرشار از صلح و محبت از سوی عراق برای اقصی نقاط جهان باشد.

 

السودانی هم در این گفت‌وگو خاطر نشان کرد که میزبانی از زائران اربعین و فراهم کردن زمینه زیارت آن‌ها نمادی است که عراقی‌ها از طریق آن سالانه بر پایبندی خود به فضیلت‌ها و ارزش‌های والایی که اهل بیت (ع) الهام‌بخش آن هستند، تاکید می‌کنند.

 

در این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف به اهمیت روابط دوجانبه و نقش آن در ثبات منطقه و نیز ارتباطات فرهنگی و دینی بین دو کشور تاکید بر ظرفیت‌های عراق برای نزدیکی و توسعه تفاهم بین کشورهای منطقه پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.