تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
کد خبر : 35544

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان: ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ضروری است. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email
مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان کشور ضروری است

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای استفاده از قابلیت‌های سامانه املاک و دریافت کدرهگیری قراردادهای اجاره، ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ضروری است.

به گزارش دنیای اسرار: حسن کحال‌زاده اظهار داشت: آن دسته از مردم شریف استان اصفهان که تاکنون نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام نکرده‌اند، جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از عدم ثبت اطلاعات هر چه سریع‌تر به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه و اطلاعات سکونتی خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: مطابق با ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه سال ۱۳۹۹ تمامی سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی، مالک و مستأجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی به درج اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) در این سامانه مکلف شدند.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی و مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ثبت اطلاعات در این سامانه منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.

کحال زاده با اشاره به آثار و تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات سکونتی خاطرنشان کرد: در صورت ثبت نکردن اطلاعات ملکی توسط مالکان و مستأجران، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوم خرداد ۱۴۰۲ نیز نسخه آزمایشی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور راه‌اندازی شد که امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره و دریافت کد رهگیری توسط مالکان و مستأجران، بدون مراجعه به دفاتر املاک ایجاد شده است.

کحال زاده افزود: دسترسی به این سامانه برای مردم عزیز استان از طریق آدرس https://srem.mrud.ir امکان‌پذیر است و برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد تکمیل و ثبت شود.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: تنها در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت اقدام کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری رایگان است، گفت: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.