تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۹
کد خبر : 36260

نظارت والدين به استفاده از فيلترشکن توسط کودکان

نظارت والدين به استفاده از فيلترشکن توسط کودکان

    رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان نظارت والدين بر رفتار و فعاليت سايبري کودکان و نوجوانان را يک ضرورت خواند و گفت: والدين براي کاهش تهديدات و آسيب‌هاي فضاي مجازي مي‌توانند با استفاده از ابزار‌هاي کنترلی نظارت دقيق‌تري بر فعاليت و رفتار مجازي فرزندان داشته باشند. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي”

Print Friendly, PDF & Email

 

 

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان نظارت والدين بر رفتار و فعاليت سايبري کودکان و نوجوانان را يک ضرورت خواند و گفت: والدين براي کاهش تهديدات و آسيب‌هاي فضاي مجازي مي‌توانند با استفاده از ابزار‌هاي کنترلی نظارت دقيق‌تري بر فعاليت و رفتار مجازي فرزندان داشته باشند.

به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” بیان داشت: بخشي از زمان تفریح کودکان و نوجوانان در فضاي مجازي سپري مي‌شود، لذا خانواده‌ها بايد نظارت دقيقي بر فعاليت فرزندانشان در فضاي مجازي داشته و در خصوص آسيب‌هاي فضاي مجازي با آن‌ها آموزش دهند.

وي در ادامه گفت: فضاي مجازي يک فضاي استاندارد براي کودکان نيست وعدم نظارت والدين براستفاده کودک از اين فضا مي‌تواند او را در معرض آسيب‌هاي جبران‌ناپذير مختلفی قرار دهد و بهتر است زمان استفاده از اينترنت توسط والدين برای فرزندان مشخص شده باشد. 

این مقام انتظامی افزود: والدين از نصب و استفاده از فيلترشکن توسط کودکان جلوگيري کرده چرا که نصب و اجراي اين نرم‌افزارها سطح دسترسي کودکان را به محتواهاي نامناسب بازکرده و حتی ممکن است  باعث آسيب‌هاي روحي و رواني براي آنان شود.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: نصب نرم‌افزار فيلترينگ خانگي بر روي سيستم مورد استفاده کودکان مي‌تواند به خانواده اجازه ‌دهد به اشکال مختلف اعم از محدود سازي دسترسي يا گزارش به والدين نظارت بر مصرف اينترنت فرزندان را انجام دهند، برخي از اين نرم افزار‌ها مخصوص گوشي هوشمند و تبلت و برخي نيز مخصوص رايانه طراحي شده‌اند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شهروندان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir  دريافت کنند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.